Andy Warhol rekao je da „će u budućnosti svi imati svojih 15 minuta slave“, a pojavom društvenih medija, to se definitivno ostvarilo. Mnogi čak misle da su slavni ako im komentar ispod nečije objave na internetu dobije više od tri “lajka”.
Ipak, influenceri su malo više od toga. To su ljudi koje prati više od nekoliko tisuća, pa čak i milijuna ljudi, a većina ih je to postigla bez pomoći neke mašinerije ili velike korporacije.
U ranim 2000. najpopularniji influenceri bili su modni blogeri, koji su baš zato što su bili “stvarni” ljudi, mnogima bili bliži od tada velikih zvijezda i promovirali su odjeću i modne dodatke koja je bila dostupna masama, a ne samo onima koji zarađuju milijune.
Ti blogeri preselili su se na YouTube i Instagram, čime su otvorili vrata i ljudima koji se bave nekim drugim područjima.
Jedna od najpopularnijih modnih influencerica je Alexa Chung koju prati 2,9 milijuna ljudi, ona je britanska spisateljica, televizijska prezenterica, model i modna dizajnerica.
Od bloga do knjige
Mnoge žene uspjela je uvjeriti da smiju nositi Petar Pan oblik kragne iako su odrasle, a lansirala je i vlastitu liniju s brendom Marks&Spencer. Blog fashionistice Chiare Ferragni, Blonde Salad, proučavao se na nekim fakultetima, a ona je bila jedna od prvih koji su svoju popularnost i utjecaj iskoristili kako bi lansirali vlastitu liniju.
Nakon mode, fitness i zdrav život su definitivno najpopularnije kategorije na Instagramu. Jen Selter, američka je internetska zvijezda koja je na Instagramu okupila čak 12 milijuna pratitelja. O njoj je pisao i Harper’s BAZAAR, a na svome profilu objavljuje fotografije s treninga, koje su malo više stilizirane nego one direktno iz teretane, ali i promovira svoje planove prehrane te dokazuje da i hobi može postati pravi posao.
Modu i fitness u stopu slijedi beauty, mnoge influencerice, ali čak i influenceri objedinjuju te tri teme, kako im objave ne bi bile previše dosadne. Ne radi se ovdje samo o šminkanju već i o njezi kože. Do pojave mnogobrojnih tutorijala na Instagramu i YouTubeu, neke žene čak nisu ni znale kako “konturirati” lice, čemu služi “highlighter”, sve što mnoge sada koriste gotovo svakodnevno, a neke su za nanošenje podloge, ali i sjenila koristile isključivo vlastite prste. U Hrvatskoj je najpopularnija beauty blogerica Jelena Perić, koja je svojim talentom za šminkanje uspjela privući čak više od milijun pratitelja, a neki strani mediji uspoređivali su je s Kim Kardashian. Prava pripadnica klana Kardashian, Kylie Jenner, na Instagramu ima 125 milijuna pratitelja, svoju liniju proizvoda dekorativne kozmetike, a sa sestrom Kendall napisala je knjigu i dizajnirala odjeću za brend PacSun.
No uljepšavanje i vježbanje nisu jedini trendovi na Instagramu koji su izrodili influencere.
Neki od njih odlučili su da je možda najbolja ideja da daju otkaz na poslu i počnu putovati po svijetu. Zarađuju promoviranjem hotela, a razne turističke zajednice pozivaju ih u svoje gradove kako bi svojim brojnim sljedbenicima dočarali ljepote toga grada. Naša poznata “travel” blogerica je Ella Dvornik, koja često putuje po svijetu, te osim fotografija iz privatnog života često svoje pratitelje uveseljava fotkama s mjesta za koje možda još nisu imali vremena ili novca posjetiti. Lauren Bullen blogerica je koja ima više od dva milijuna pratitelja, a svakodnevno golica maštu savršenim fotkama mjesta koje posjećuje.
To naravno nije sve, jedna od možda fascinantnijih kategorija influencera – ona je u koju pripada Marie Kondo. Ovu japansku konzultanticu za organiziranje i pospremanje prati dva milijuna znatiželjnika željnih novog znanja. Kondo je napisala četiri knjige o organiziranju, a u 2019. dobila je i svoju emisiju na Netflixu gdje američke obitelji uči kako se riješiti nereda.
YouTube ima nekoliko manje rasprostranjenih zajednica, a jedna od zanimljivijih je ona koja se bavi isključivo životinjama. Iako ove youtubere mnogi optužuju da imaju prevelike količine životinja u stanu (neki ih imaju i do 50), radi se o manjim reptilima, paucima i kukcima, koji ne zahtijevaju mnogo prostora. Trenutačno najpraćenija “pettuberica” je Taylor Nicole Dean koju gleda više od milijun pretplatnika. U svojim videima objašnjava kako se za te životinje brinuti, kako ih pravilno hraniti, ali i kako se suočiti sa smrću voljenog ljubimca.
Novac i slava
Naravno to nije sve, kako bi svoju vjeru približili većem broju ljudi, neki youtuberi, kako na primjer, Emma Mae Jenkins i Girl Defined (koji vode dvije sestre, Kristen Clark i Bethany Baird) imaju kanale na kojima svjedoče vjeru i raspravljaju o tematikama koje zanimaju mlade vjernike. Sve navedene influencerice danas su bitno utjecajnije od medija na čijim stranicama se objavljuju, a mnoge multinacionalne kompanije im nude ozbiljno visoke honorare kako bi promovirale baš njihov proizvod. Stoga je većina njih svoje dotadašnje karijere zamijenila poslom koji su započele kao hobi, a donio im je odličnu financijsku stabilnost i slavu o kojoj nisu mogle ni sanjati.
Pogledajte koji razvod poznatih su šokirali javnost u 2018
Ako ne i vise od toga