Mala obiteljska slastičarnica Premis u Makarskoj svoju poslovnu priču počela je graditi početkom 90-ih kada su u svojim vitrinama nudili uvozne talijanske sladolede, a onda su se malo-pomalo odvažili i krenuli s vlastitom proizvodnjom. Od male tvrtke nastale iz garaže obiteljske kuće Premeru i osnivača, oca Mira Premerua, tvrtku su nastavili voditi trojica sinova: Silvio, Toni i Zoran Premeru i postali su prvaci u svijetu industrije artisanskog sladoleda. Ove godine Premis slavi svoj 30. rođendan i bio je to odličan povod da u Apfel Areni u Makarskoj otkriju novitete u svom poslovanju i predstave nove okuse, među kojima je i jedan inspiriran planinom koja u svom zagrljaju drži Makarsku - Biokovom.
U suradnji s Poetica Craft Ginom iz Vrgorca i Duga keramikom iz Brela oživjeli su tradiciju biokovskih ledara, a novi okus sladoleda i poseban način serviranja predstavio je chef Željko Neven Bremec. Riječ je o sladoledu okusa vrhunske čokolade s biokovskom borovicom i preljevom s craft ginom Poetica. Sladoled se servira u ručno rađenoj Duga keramici napravljenoj od prve u povijesti glazure od biokovskog vapnenca i rezultat je okus planine upakiran u samu planinu. Tako je znanjem spojena priroda i tehnologija u inovativan proizvod nadahnut tradicijom biokovskih ledara.
Svoju budućnost Premis vidi kao zelenu, održivu i etičku i zato posebno ističu novi okus Spirulina Pie - poseban etički proizvedeni sladoled za djecu intenzivno plave boje.
- Djecu privlače sladoledi intenzivnih boja, a oni su u pravilu puni umjetnih aroma i sastojaka. Glavni sastojak našeg sladoleda je spirulina; teško dostupna modro-zelena alga koja se zbog svojih nutrijenata, vitamina i minerala smatra super hranom. Baza je ekstrakt vanilije kontroliranog podrijetla s citrusnim okusom. Stabilizator je sjeme rogača iz eko proizvodnje. Nema emulgatora, umjetnih bojila te je bezglutenski sladoled - objasnili su nam.
Sladoled makarskog proizvođača je hibrid između sladoleda i gelata, i to je ono što njihove sladolede čini prvacima u svijetu industrije artisanskog sladoleda. Kvaliteta namirnica i njihovo porijeklo jako su im važni u proizvodnji u kojoj ne koriste umjetne arome ni umjetna bojila pa tako boju sladoleda postižu prirodnim bojama iz hrane poput mrkve ili cikle i prednost uvijek daju domaćim i autohtonim sirovinama.
- Koristimo original sirovine, npr. kokos s Filipina i belgijska čokolada. Koristimo talijanske variegate, tj. voćne umake, i belgijske kreme. Koristimo i autohtono hrvatske sirovine poput domaćeg stabilizatora rogača sa Šipana, domaćeg kozjeg mlijeka iz Šibenskog zaleđa, domaćeg lješnjaka u komadima iz Ludbrega te naše autohtone amarena maraska višnje. Naši sorbeti su proizvedeni od samo četiri sastojka: voća, vode, šećera i biljnih vlakana. Nema bojila, aroma, stabilizatora i emulgatora. Svi sorbeti su klasificirani kao vegan, lactose free i gluten free i svi imaju visoki udio voća od 40 posto - ističu.
VEZANI ČLANCI
Kvalitetu njihovog proizvoda prepoznali su i izvan granica Lijepe naše, a o tome govori i činjenica da deset posto proizvodnje izvoze u Švedsku, Austriju, Sloveniju, Mađarsku, Slovačku i Libiju. U skladu sa svojim poslovanjem i potrebama klijenata rade na novom brandu sladoleda, i to u suradnji s reklamnom agencijom Bruketa & Žinić & Grey.
- Uvijek smo bili svoji, uvijek drugačiji. Naše priče su ono što nas čini posebnima, i ono što naš sladoled čini posebnim. Kad nešto radimo, radimo to strastveno, punog srca. Neki bi rekli da u tome i pretjerujemo. Ustvari, kad bolje razmislimo, i sami bismo to za sebe rekli. Imamo najljepšu obalu, najljepšu prirodu i najljepše otoke, nije nam dovoljno ništa manje od toga. I to pretjerivanje nam je inspiracija. U našim proizvodima nemamo uobičajene sastojke, zato što oko sebe pronalazimo one najzanimljivije. I najukusnije. No, naša priča nije samo lokalna, na nas utječu i svjetska događanja. Zato naš sladoled ide korak dalje - daje osvrt na društvena događanja i pokreće razgovor. Pretjerujemo? Možda, ali ne želimo raditi još jedan sladoled, želimo nešto puno više. Želimo kreirati premium sladoled koji će pokazati najbolje od hrvatske prirode i kreirati novo iskustvo okusa. Da, znamo da zvuči pretjerano. Ali u tome smo najbolji - objašnjava Zoran Premeru.
Novost koju nude svojim kupcima je i prva aplikacija za kupnju sladoleda Ice Cream Community. Gotovo sve što poželite možete kupiti online, ali kada je u pitanju sladoled, nije bilo onih koji bi se odvažili na online prodaju, ali od te ideje u Premisu nisu bježali i osluškujući želje obožavatelja svojih sladoleda odlučili su ga učiniti dostupnim svima i svugdje u Hrvatskoj.
- U početku smo razmišljali o postavljanju ekrana osjetljivih na dodir ispred slastičarni za informacije o proizvodima i naručivanje tako da se može naručiti dok čekate red. Kupac može saznati sve o proizvodima, sastojcima, alergenima, popularnim proizvodima te eventualnim popustima. Dok smo razrađivali ideju, shvatili smo da nema smisla postavljati ekrane kad svaki gost ima svoj ekran u džepu. Otuda ideja o web shopu i aplikaciji. I u komunikaciji s klijentima susreli smo se s određenim svakodnevnim poteškoćama, poput dugih redova, popusta za stalne kupce, dostupnosti informacija o alergenima i sastojcima sladoleda i sl., te smo željeli ponuditi rješenje. Ice Cream Community je aplikacija koja čini sladoled dostupnim našim kupcima u svim dijelovima Hrvatske. Ujedno je i zajednica ljubitelja sladoleda te je dostupna na Google Play-u te IOS platformama - poručuje Premeru.