Brojni medijski djelatnici iz Hrvatske i susjednih zemalja i ove će godine pohoditi Rovinj odnosno 12. Weekend Media Festival koji će se održati od 18. do 22. rujna. Festival se prijašnjih godina etablirao kao vodeći takvog tipa, s čime se slažu i njegovi vodeći ljudi – direktor Tomo Ricov i programski direktor Nikola Vrdoljak.
Weekend Media Festival ove će godine 12. put okupiti medijske djelatnike iz cijele regije. Svaki godine interes je sve veći. U čemu je tajna?
TOMO RICOV: Iz godine u godinu dižemo ljestvicu sve više i u svakom pogledu – programskom, produkcijskom i zabavnom. U suprotnom festival ne bi imao smisla. Imamo odličan tim ljudi koji radi na različitim aspektima. Uvijek nastojimo smisliti nešto novo i ne ponavljati se, a istodobno održati duh i atmosferu koja izdvaja Weekend od sličnih događanja. I ove godine donosimo nešto originalno čime ćemo još jednom potvrditi titulu najvećeg regionalnog komunikacijskog festivala jer je kombinacija predavanja, opuštenog druženja, zabave i lokacije Weekend Media Festivala dobar miks koji se uspješno održao do danas.
Kako ste uopće prije 12 godina došli na ideju da organizirate takav festivala?
TOMO RICOV: Weekend je nastao kao ideja da se na jednome mjestu prvi put okupi regionalna medijska i kreativna industrija. Htjeli smo stvoriti mjesto na kojem ljudi iz komunikacijske i medijske industrije mogu saznati najnovije trendove, slušati iskustva ljudi oko nas te da se pritom i dobro zabave u doista jedinstvenom ambijentu. Kada smo ga pokretali, bilo je mnogo nedoumica i nismo očekivali ovakav ishod. Već je prvi Weekend nadmašio sva naša očekivanja. Tada je došlo 1400 ljudi, a mi smo ih očekivali oko 400. S vremenom, Weekend je postao nezaobilazna destinacija za kreativno dokoličarenje u jednom od najljepših gradova u Hrvatskoj.
Zašto ste izabrali baš Rovinj za mjesto festivala?
TOMO RICOV: Rovinj je predivan grad koji je Weekendu pružio prekrasnu scenografiju u kojoj svake godine dolazi uživati sve više posjetitelja. Pritom se stara tvornica duhana u Rovinju pokazala kao odlična kulisa za brojne dvorane, ali i za zabavni program u kojem svatko može pronaći nešto po svom ukusu.
Koje biste teme i goste izdvojili s dosadašnjih festivala? Koji su to najvažniji zaključci u diskusijama?
NIKOLA VRDOLJAK: Weekend godišnje ima 150 sjajnih govornika, a traje već 12 godina pa je teško izdvojiti dva ili tri. Ono što sigurno mogu reći to je da su se na Weekendu odigrale neke od ključnih rasprava medijske i marketinške industrije, započeti su mnogi trendovi i preneseno je jako puno znanja. Weekend 12 godina prati najintenzivniju promjenu medija u povijesti.
TOMO RICOV: Proteklih smo godina ugostili brojne predavače i goste. Od partyja su to Kulušić reunion na prvom Weekendu uz nastup pokojnog Vlade Divljana, zajednički nastup Jinxa i Zemlja Gruva na četvrtom Weekendu, party u Pepermint klubu druge godine, a od predavanja sva Peta Radovicha, panel s Tijanićem i Sutlićem te predavanje suca Pierluigija Colline.
Koliko su se sami mediji promijenili u dosadašnjih 12 godina? Jesu li portali preuzeli primat u odnosu na radio, TV i tiskane medije?
NIKOLA VRDOLJAK: Od kada radimo Weekend, u tih 12 godina mediji su se bitno promijenili. Čak vjerujem da na površini kao gledatelji i ne shvaćamo koliko su tehnološke promjene utjecale na poslovni model medija, jer posljedice polako doživljavamo. A promjene će se i nastaviti. Čak i portali kao prvi rezultat interneta su već ugroženi i dalje se jako brzo mijenjaju. Vjerujem da ćemo dvadeseti Weekend dočekati s potpuno promijenjenim medijskim okruženjem.
Ove godine dobili ste posebno priznanje kad je Weekend uvršten i u hrvatsku inačicu Monopolyja?
TOMO RICOV: Tako je, ali smatram da je to više fora nego priznanje. No, u svakom slučaju, to je dobar pokazatelj da je Weekend postao činjenica. Svi manje-više znaju za njega.
Ovogodišnji festival posvećen je Woodstocku?
TOMO RICOV: Pedesetogodišnjica je čuvenog festivala i mislimo da su poruke Woodstocka danas jednako aktualne kao i daleke 1969. U vrijeme rastućeg populizma, svijetu doista treba više mira i ljubavi.
Što nas očekuje na ovogodišnjem festivalu? Koje biste programe izdvojili?
NIKOLA VRDOLJAK: Bavit ćemo se nizom tema, počevši od Netflixa na panelu „Streaming Wars“ koji je toliko promijenio način na koji gledamo televizijski sadržaj da nam se čini kako 2019. svi izlaze s vlastitim streaming servisima, do diskusije kako stvoriti dobar dječji sadržaj. Na panelu „Data vs Insights“ razgovarat ćemo o ogromnim količinama podataka kojima danas imamo pristup, a na panelu „Mark, izdrži: Kako će Zuckerberg&friends preživjeti globalni techlash“ razmišljamo o ogromnom techlashu, reakciji društva i tržišta na preveliku dominaciju tehnoloških divova. Panel „Kako preživjeti seks, laži i nekretnine“ zasigurno će podići prašinu, a bavi se temom političkih komunikacijskih promašaja kojima svakodnevno svjedočimo. Imamo i panel „Spotlight“ na kojem će se raspravljati zašto pada povjerenje u medije i koje su posljedice toga za društvo. Ove će godine prvi put biti proglašeni najbolji hrvatski politički PR-ovci. Tako će u anketi koju organiziramo u suradnji s agencijom Ipsos sudjelovati novinari koji prate rad Vlade, ministarstava, Sabora i Ureda Predsjednice i ocjenjivati PR-ovce s kojima najčešće surađuju. Uz to, u Rovinj nam stiže jedan od najznačajnijih biznismena u industriji luksuznih brendova, kojeg nazivaju i spasiteljem švicarske industrije satova, legendarni čelnik Tag Heuera i Hublota Jean-Claude Biver. On će održati predavanje u sklopu Weekend Masterclassa u hotelu “Grand Park Rovinj”. Također, pozabavit ćemo se i temom radija koji i dalje ima najveći doseg među medijskim platformama, najčešći je kanal preko kojega se doznaje za novu glazbu i medijska platforma kojoj se u Europi najviše vjeruje pa će svi sudionici te radionice moći formatirati vlastiti radio temeljem rezultata brzog testiranja glazbenih afiniteta. Weekend će tako dobiti svoj W-FM, zasnovan na stvarnim podacima o tome koliko slušatelji vremena provode uz radio i kakav radio bi željeli slušati.
Posebnost Weekenda su zabave i koncerti. Tko će vas zabavljati ove godine?
TOMO RICOV: Tako je, Weekend tulumi su legendarni, o njima se priča još mjesecima nakon festivala. Njih objavljujemo zadnje, jer u ovoj fazi želimo istaknuti sami program. Mogu samo reći da nas i ovaj put u Rovinju očekuje bogat glazbeni program i druženje dugo u noć.
S obzirom na to da ste jedan od najpoznatijih zagrebačkih DJ-eva i imate svoju emisiju na Yammatu, kako gledate na formatiziranje radijskih postaja? Jeste li više pobornik tzv. old school radija?
TOMO RICOV: Jako mi je odbojna formatizacija radija jer potpuno ubija ulogu radija koju je nekad imao kao promicatelja glazbenih trendova i pretvorio ga u pozadinski zvuk koji emitira isključivo pjesme koje ste čuli najmanje tisuću puta. Ograničava kreativnost radijskih urednika i voditelja. Razumijem njihov poslovni model – ljudi žele slušati samo hitove. Srećom, postoji Yammat u kojem urednici mogu puštati što žele. Yammat možda nema najveću slušanost, ali sigurno ima najutjecajniju publiku.
Koliko mediji mogu utjecati na glazbeno “odgajanje” mladih? Mislite li da je YouTube napravio više dobrog ili lošeg za njih?
TOMO RICOV: Mediji kao takvi sve manje. Mladi do svoje glazbe dolaze uglavnom preko preporuka prijatelja, videoigara ili serija/filmova, a ne kao nekad slušajući radio. YouTube je sam po sebi jako koristan kanal, mislim da dobro donosi prevagu.
Namjeravate li širiti Weekend Media Festival idućih godina? Koji su vam planovi za iduće godine?
TOMO RICOV: Namjeravamo. Već smo pokrenuli uspješno R’n’B Weekend (Restaurants & Bars Weekend) koji je namijenjen ugostiteljstvu i industrijama povezanim s njim, a koji je napravljen na istoj platformi kao i Weekend. Imamo u planu još nekoliko projekata.