RADIO S FERGUSONOM

Bivši direktor Man. Uniteda žestoko kritizirao Dinamo: 'To mi je neshvatljivo!'

Foto: Dinamo to smo mi
Dinamo
Foto: Dinamo to smo mi
Dinamo
Foto: Dinamo to smo mi
Dinamo
Foto: Dinamo to smo mi
Dinamo
19.03.2019.
u 10:47
– Klub nema nikakvih prihoda od marketinga i od prodaje svojega brenda, jako se slabo povezuje s lokalnom zajednicom, ne mari za stav svojih navijača i tako nikada neće ostvariti svoj puni potencijal
Pogledaj originalni članak

Klub nema stadion i popratne sadržaje koji bi privukli gledatelje, ljudi koji njime upravljaju nisu uložili ni lipe, pa i vladaju tako da svaka zarada brzo nestane, a klub se nakon uspješne prodaje i prihoda od UEFA-e vrlo brzo nađe u dugovima i u crnoj kronici, zaključak je tribine održane u utorak navečer u Novinarskom domu. Tribina “Potencijali Dinama”, koju je organizirala udruga članova Dinama “Dinamo to smo mi”, okupila je eminentne domaće i svjetske stručnjake. Mike Farnan, bivši direktor Manchester Uniteda iz ere Alexa Fergusona, i Frederik Ekström iz AIK Stockholma govorili su o svojim iskustvima u usporedbi s Dinamom. Doc. dr. sc. Tomislav Globan s Ekonomskog fakulteta osvrnuo se na profitabilnost nogometa i stručnost vođenja kluba, a prof. dr. sc. Goran Pavel Šantek apostrofirao je problem izgubljenog identiteta kluba s kojim se navijači više ne poistovjećuju. 

Glavna zvijezda rasprave svakako je bio Irac Mike Farnan, direktor marketinga Manchester Uniteda iz zlatne ere Alexa Fergusona s kraja 90-tih i početka 2000-ih, koji je uz to radio za Atletico Madrid, Parmu, Sunderland, Formulu 1, a danas s Rayanom Giggsom, Paulom Scholesom i suradnicima vodi nogometne akademije diljem svijeta te ima svoju konzultantsku agenciju.

“Ono što vidim u Dinamu i hrvatskom nogometu jest neizmjeran potencijal. Imate reprezentaciju koja je druga na svijetu, klub iz prekrasnog glavnog grada koji je ove sezone ostvario značajan rezultat u Europi. Ovdje sam upoznao mlade, pametne i prije svega strastvene navijače Dinama i jednostavno mi je neshvatljivo da se klubom upravlja na trenutačni način. Klub nema nikakvih prihoda od marketinga i od prodaje svojega brenda, jako se slabo povezuje s lokalnom zajednicom, ne mari za stav svojih navijača i tako nikada neće ostvariti svoj puni potencijal”, rekao je Farnan i zaključio:

“Morate naći balans između kontrole kluba od članova i profesionalnih investitora. Svjedok sam loših iskustava kada previše ljudi donosi odluke, ali i stranih investitora koji su upropastili klubove u Engleskoj jer se nisu povezali sa zajednicom i navijačima. Dinamo ovo ne zaslužuje, vaša tradicija i talenti govore da imate potencijal Manchester Uniteda. Okupite profesionalce, gospodarstvenike i lokalnu zajednicu, a ja vam stojim na raspolaganju“

Fredrik Ekstrom, član je i predstavnik udruge navijača prvaka Švedske, AIK-a iz Stockholma, koji funkcionira prema članskom modelu.

“AIK, kao i svi švedski klubovi, po zakonu funkcioniraju prema 50+1 modelu, odnosno 50 posto plus jedna dionica kluba moraju ostati u vlasništvu članova koji biraju predsjednika koji ima potpunu autonomiju. Takav model ne bih mijenjao ni za što, jer on omogućuje članovima da se njihov glas čuje i da se bolje povežu sa svojim klubom. Također, u našem klubu ne može se dogoditi da jedna osoba uđe u njega i postavi svoje ljude bez odobrenja svojih članova”, rekao je Ekstrom te je naglasio kako AIK, kao i Dinamo, najveći dio budžeta ostvaruje prodajom igrača i od nagrada europskih natjecanja.

Tomislav Globan, nagrađivani znanstvenik na području ekonomije te stručnjak za makroekonomiju i ekonomiju sporta govorio je o problemu kojeg nosi trenutačna situacija u Dinamu.

“Dinamom trenutačno upravljaju ljudi koji su ušli u klub, a da nisu uložili svoj novac u njega, ponašaju se kao da je on njihovo privatno vlasništvo. Članovi s druge strane nemaju nikakva prava. Potencijal Dinama u velikoj je bazi navijača i približavanja zajednici. Potrebno je uspostaviti nekakav hibridni model. Omogućiti članovima da se njihov glas čuje, da izaberu predsjednika, ali pustiti izabrane stručnjake da rade svoj posao bez njihova petljanja u upravljačke strukture kluba”, rekao je Globan i nastavio: “Dinamo nema nikakvih prihoda od prodaje svojega brenda i svog proizvoda, što su najprije utakmice. Klub se mora približiti zajednici, kako ultrašima, tako i onim navijačima koji će doći na utakmicu s obitelji, popiti pivo, pojesti kobasicu i poslije u fan-shopu kupiti dres kluba i ostale suvenire. Za to sada nema uvjeta”.

Prof. dr. sc. Goran Pavel Šantek, koji na Filozofskom fakultetu, uz ostale kolegije, predaje i Antropologiju sporta te je autor knjige "Dinamo, to smo mi", upozorio je da buduća Uprava kluba treba istodobno izgraditi izgubljeni identitet kluba.

„Možete napraviti najljepši stadion i ponuditi komfor i slažem se s time, ali još je važnije da se navijači mogu ponovno poistovjetiti s klubom. Moraju imati osjećaj da mu pripadaju, inače će i takav biti prazan osim na velikim europskim utakmicama gdje se dolazi zbog protivnika“, zaključio je Šantek.

U uvodu je predsjednik udruge Juraj Čošić okupljenima predstavio case study projekta “Dinamovo proljeće” koji je započeo Dinamovom izložbom u Galeriji Kranjčar, kulminirao velikim petosatnim koncertom u Domu sportova, a završio upravo jučerašnjom tribinom. Više od 50 gostiju moglo je poslušati konstruktivnu i iznimno edukativnu raspravu eminentnih stručnjaka iz područja nogometnog biznisa o potencijalima hrvatskog prvaka.

>> Pogledajte zanimljivosti o igračima Dinama


 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 64

Avatar doog_kool
doog_kool
11:24 19.03.2019.

Klub nikad bolje nije izgledao koliko god to zadrugarima iz dtsm smetalo jer dinamo to niste vi,niti cete ikada biti

Avatar comparator
comparator
11:07 19.03.2019.

Imam neodoljiv osjećaj da Dinamom kao klubom trenutno upravlja osoba Z.M. i da to radi dobro jer se uspjesi vide. No opstrukcija je ogromna i neprestana pa seže čak u političke vode. Sramota je da se je na isti način pokušalo opstruirati i reprezentaciju.

Avatar Django
Django
11:58 19.03.2019.

Opet je lova žestoko zamirisala.