Netom završena sezona Formule 1 bez ikakve dvojbe bila je jedna od najneobičnijih u 60-godišnjoj povijesti. To što je FIA za 2009. uvela niz tehničkih novosti (KERS, aerodinamika) smatralo se ipak argumentom više pri ponovnom favoriziranju najjačih momčadi. Jer do sada je povijest uvijek pokazala da se McLaren i Ferrari redovito najbolje snalaze u sezonama s novim pravilima. Ne i ovaj put. Pravila su, jednostavno, bila previše radikalna, a i FIA je odlučila malo "pogurati" Williams, Toyotu i u drugoj polovici 2008. još aktivnu Hondu, dopustivši tim momčadima korištenje radikalnih dvostrukih difuzora. Neke druge ekipe koje su došle na sličnu ideju, poput Red Bulla, od FIA-e su dobile negativan odgovor. FIA-ina ambivalentna tumačenja pravila u konačnici su se pokazala presudnima u netom završenoj sezoni.
Premda je Honda ipak odlučila iskočiti iz F1 vlaka, dotadašnji tehnički direktor i genijalac Ross Brawn uspio je praktički otkupiti čitavu momčad (uključujući i sve plodove vrlo intenzivnog razvoja novog modela po novim pravilima) i preimenovati je u Brawn GP. Ubrzo se pokazalo da su svi najveći favoriti, uključujući i McLaren i Ferrari, jednostavno uhvaćeni na pogrešnoj nozi. Kad su se "probudili", već je bilo kasno. Jenson Button pobijedio je u šest od prvih sedam utrka, što mu je, zapravo, bilo dovoljno za naslov.
U idućoj sezoni, vjerujemo, stvari će se vratiti na staro i u vodećim ulogama bit će ponovo Ferrari i McLaren, koji su dosta rano počeli razvijati bolid za 2010. Uz dostupne resurse, bit će vjerojatno malo ispred svih. Brawn GP-u će iduća godina biti iznimno teška jer će s manjim proračunom teško moći pratiti najjače. Pokazao je to drugi dio sezone kada su ga druge momčadi stigle i Brawn je tada teško držao korak. Borba za pobjedničko postolje bit će njegova realnost, a do pobjede će moći doći budu li se neke stvari poklopile. Nove momčadi? Njih čeka isto tako teška sezona, točnije, godina učenja, i male su šanse da će jedna od njih iznenaditi kao Brawn GP u netom završenoj sezoni. Sve će koristiti Cosworthove motore koji su još u razvoju.