Provezete li se samo nekoliko kilometara kroz gradsku gužvu, neizbježno ćete sresti nekoliko sljedbenika Hamiltona, Schumachera ili Alonsa, koji će besmisleno dovoditi druge u opasnost ne bi li zauzeli bolje mjesto čekajući na sljedećem semaforu.
Ako oni to rade iz obijesti, ništa ne čudi da njihovi idoli, koji od toga žive, ne prezaju ni pred čim. Ti će dasku nasapunati i najbližem kolegi. Nakon sraza Ferrarijevih vozača na ulasku u šangajski boks maske su pale.
Prljavo za dobar novac
– Nema tu mnogo sentimenta, preveliki se novac vrti da bi se međusobno propuštali i imali džentlmenske manire. To možda nisu plemenite osobine, ali se toleriraju. Sve su to vozači oko kojih se svijet vrti još od malih nogu, samo da bi sjeli u bolid treba u njih uložiti otprilike četiri milijuna eura, a broji se samo uspjeh – objašnjava naš stručnjak za formulu 1 Mladen Jergović.
Vozači bi najradije da svaki vozi sam za sebe, ali pošto timovi u istim momčadima razmijene možda pozdrav, i tek dijele zajedničke majice, dolazi im na isto.
Ima i dobrica, ali...
– Kako bi u momčadima imali balans, idealno je birati po sistemu jedan arogantan i jedan dobrica. Ali ti dominantniji vozači ruše sve pred sobom kako bi dohvatili cilj. Time bi se možda mogli pozabaviti i sociolozi – dodaje Jergović.
U najbolje četiri momčadi to su sjajno napravili – loši dečki su Hamilton (Button), Alonso (Massa), Vettel (Webber) i Schumacher (Rosberg). Posljednji put kada su isti dres nosila dvojica loših, Alonso i Hamilton 2007. godine, u McLarenu su izgubili naslov za bod, a situacijom se rado okoristio Kimi Räikkönen.
Ništa novo, na kiši u Brazilu 1981. godine zamalo se dogodio i šakački obračun između kolega iz Williamsa Alan Jonesa i Carlosa Reutemanna. Sporno je bilo tko je trebao koga pustiti... Još je jedan nemilosrdni vozač na vidiku, Robert Kubica, ali tek će se dogodine vidjeti kakvo je pravo stanje stvari kada, umjesto Masse, sjedne u Ferrarijev bolid.
– Treba imati ubilački instinkt, biti arogantan i spreman na sve, to je sport agresivnih, a samo vozači koji su takvi postaju prvaci. I poštar me pita, tko će od njih to biti ove godine, a uvjeren sam da će se za status najboljeg potući Vettel i Hamilton. Ferrari pomalo pada u drugi plan, a Button će s vremenom ispasti iz igre – prognozira Jergović.
Prema tome, postaje jasno zašto se dvojac ovaj vikend u Kini naguravao vozeći po boksovima, a Nijemac zamalo Britanca izgurao u zid. Bio je to dio borbe za novog prvaka.
Naslov će osvojiti jedan od loših, a dobrice će tek pjevati pozadinske vokale, skupljati bodove i truditi se bar malo zakomplicirati stvari, da ne kažemo – popuniti broj.