KERS

Samo Renault starta s KERS-om, možda i Ferrari

26.03.2009.
u 10:24
Pogledaj originalni članak

Sustav za pohranu kinetičke energije (KERS) na početku je testiranja pred inženjere postavio velik problem – statički elektricitet, zapravo, gomilu statičkog elektriciteta.

Većina je momčadi zbog mogućih opasnosti i kratkog vremena za testiranje i implementaciju sustava tražila od Svjetske automobilističke organizacije (FIA) da se na neko vrijeme odgodi uvođenje KERS-a, pogotovo nakon što je mehaničar Saubera doživio strujni udar, a još i više poslije požara u Red Bullovoj tvornici prilikom testiranja.

Statički elektricitet bio je u početku vrlo opasan i za vozače i za službene osobe. Bilo je puno priče o uvođenju gumenih odijela za pilote i rukavica za inženjere i organizatore utrka. Mnogi su se pribojavali da bi vozači mogli imati mnogo teškoća pri izlasku iz bolida, da bez dodatne zaštite neće smjeti rukom dirati bolid i nogom stajati na zemlji jer bi se time zatvorio strujni krug. Službene su osobe, pak, bile ugrožene dok su po stazi skupljale nabijene dijelove u sudaru stradalog bolida.

U međuvremenu su inženjeri problem svladali. Tako barem kažu. A i uspjeli su smanjiti težinu KERS-a s prvotnih četrdesetak kilogram na prihvatljivijih dvadesetak.

No, na startu nove sezone samo je Renault potvrdio da će se u Australiji koristiti KERS-om, a nagađa se da bi to u Melbourneu mogao učiniti i Ferrari.

Druge momčadi još uvijek nisu potpuno zadovoljne konačnim proizvodom te su najavile da će se sustavom za pohranu kinetičke energije koristiti tek nešto kasnije tijekom sezone.

Pogledajte na vecernji.hr