Prvi hrvatski bicikl na vodik predstavljen je jučer na Fakultetu strojarstva i brodogradnje! Djelo je to doc. dr. sc. Ankice Đukić sa Zavoda za energetska postrojenja, energetiku i ekologiju na tom zagrebačkom fakultetu.
– Imala sam sreću voziti Toyotin Mirai koji je pogonjen vodikom. Nevjerojatno mi se svidjelo, praktički je sve pod kontrolom, a vodik je ekološki najprihvatljivije gorivo! Takvi su automobili kod nas vrlo rijetki, pa zašto ga ne napraviti? A prvi korak neka bude bicikl – rekla je dr. Đukić na jučerašnjoj prezentaciji na FSB-u. Znanstvenica je za osnovu svojeg bicikla uzela KTM-ov pedelec Amparo, bicikl koji ima pomoćni motor na struju. Njegovu bateriju zamijenila je izvorom struje zasnovanom na vodiku bez ikakvih zahvata na ostalim komponentama.
– Pedelecova elektronika i dalje misli da je u sprezi s baterijom, a ne potpuno novim izvorom energije. A riječ je o svežnju od 60 gorivnih članaka snage 300 vata, a vodik je spremljen u metalni hidrid – objasnila je principe na kojima počiva prvi hrvatski bicikl na vodik. Kako smo još doznali, on bi morao imati veći doseg od modela koje napaja klasična baterija i brže se puni. A da bi bili maksimalno funkcionalni, trebalo bi im omogućiti i redovito punjenje.
– Punionica vodika koja bi bila dostatna za ovakav jedan bicikl ne bi smjela stajati više od 250.000 kuna. Znači, nije riječ o nekom prevelikom novcu pa se nadam da će za tako nešto biti sluha i u Gradu – kaže dr. Đukić. Uvjerili smo se također da bicikl ne samo da funkcionira, nego to čini i prilično impresivno. Sustav se aktivira pa, kada bicikl dosegne brzinu od tri kilometra na sat, počne i pogoniti bicikl. Svi bitni parametri vidljivi su na zaslonima koji su uklopljeni u sustav.
Cijeli ovako opremljen bicikl teži oko 33 kilograma što je nekih sedam kilograma više nego kada je u pitanju baterija. Sam bicikl stoji dvije tisuće eura, a cijeli sustav koji je u cijelosti napravljen na zavodu fakulteta vrijedan je deset tisuća eura. Nije jeftino, no priča o hrvatskom pogonu na vodik s prvim takvim našim biciklom tek počinje.
– Idemo po redu. Prvi bi korak u razvoju hrvatskog automobila na vodik bio ovaj bicikl. Sljedeći logičan korak bio bi razvoj motocikla, što će doista i uslijediti. Ako uspijemo s motociklom, napravit ćemo i prvi hrvatski automobil na vodik – kaže dr. Ankica Đukić.
Lošija tj osrednja kopija od japanaca i ona je sad izumiteljica. A jeste pametni. A skupo je do ne smijem reći kaj.