Kako dobiti željeni posao? Što poslodavac traži od radnika? Kako pokrenuti vlastiti biznis? Mogu li u Hrvatskoj mladi poduzetnici uspjeti?...
To su samo neka od pitanja o kojima su raspravljali studenti sa stručnjacima na interaktivnoj tribini “Kako ostvariti uspješan biznis u Hrvatskoj” koja je također održana na Ekonomskom fakultetu u sklopu manifestacije “Budućnost u Hrvatskoj” u organizaciji Večernjeg lista i Poslovnog dnevnika. Bila je to tribina na kojoj je posebna pozornost posvećena važnosti pronalaska željenog zaposlenja.
Isplati li se poduzetništvo?
Jasmina Ranilović, direktorica sektora istraživanja i razvoja u Podravci, otvorila je tribinu porukom da su ljudi najveća vrijednost svake kompanije i zato tvrtke pažljivo biraju radnike. Jasmina Petrović Majer, viša rukovoditeljica zapošljavanja, profesionalnog razvoja i HR projekata PLIVE, nadovezala se i rekla kako se poslovno okruženje brzo mijenja i zato dobar radnik stalno treba učiti i usavršavati se. Poručila je i kako je dobar posao itekako moguće naći:
Pogledajte i galeriju: Izložba o povijesti Večernjaka u Zagrebu
– Danas se može raditi iz Hrvatske, a surađivati s kolegama sa svih kontinenata – rekla je te dodala kako je važno da mladi počnu raditi na svojoj karijeri već u studentima danima te istaknula kako je jako dobar način za to organizirana praksa u tvrtkama.
– Priliku za posao treba znati ugrabiti. Ne treba tražiti izlike poput nedostatka vremena i ispita već je važno biti hrabar i prihvatiti izazov – zaključila je Jasmina Petrović Majer. Ipak, nešto su drukčiju poruku imali poslodavci koji su se sami okušali u poduzetničkim vodama.
Samo ne odustati
– Da se vratim u prošlost i sretnem sebe u studentskim danima, prvo bih se upitao zašto već nemam otvorenu tvrtku. Pa kada ćete riskirati i donositi hrabre odluke ako ne sada? – rekao je Marko Komerički, direktor i vlasnik tvrtke UVI eSports d.o.o. koji je poručio da se svatko treba zapitati želi li raditi za drugoga ili za sebe.
Da treba što više poticati poduzetništvo među mladima, složili su se i Tin Vrbanović te Ante Starčević, direktori i osnivači tvrtke Hodajuće reklame.
– Najveći su problem svakog poduzetnika unutarnji strahovi. Za pokretanje posla tema imati pozitivan stav te treba vjerovati u sebe, ali se i jako puno truditi – poručili su te rekli kako svaka tvrtka ima uspona i padova, no kako je najvažnije ne klonuti te graditi kvalitetne međuljudske odnose.
– U početku smo dobili puno odbijenica, ali išli smo naprijed i to je naša poruka – zaključili su.
Najveći nas je strah od države u kojoj radimo jer nam guli kožu s leđa dok na njima nosimo cijeli državni aparat i dobar dio proračuna.