Već na početku mandata ove Vlade počelo se nagađati kako bi naporan rad više od 450 stručnjaka na kurikularnoj reformi mogao pasti u vodu. "Zaustaviti pokrenuti proces trenutačne kurikularne reforme; napraviti reviziju strategije i korekciju nedostatka na temelju detaljne analize, uz sudjelovanje svih znanstvenih disciplina (posebno stem područja) i zainteresiranih dionika", stajalo je u ključnim smjernicama nove reformske Vlade, no nakon medijske buke, predstavnici vladajuće većine ustvrdili su da se od reforme ne odustaje.
Međutim, nekoliko mjeseci poslije, događa se da se, praktički pri kraju samog procesa izrade reforme, u radnu skupinu "ugurava" još desetak ljudi. Pa ne čudi da je voditelj kurikularne reforme Boris Jokić uputio javni apel kako ne može dopustiti da politika preuzme nešto što sasvim sigurno mora biti posao struke.
Od rujna 2015. godine više od 450 učitelja i stručnih suradnika radilo je u više od 50 radnih skupina na izradi kurikularnih dokumenata koji se nastavljaju na Hrvatski nacionalni obrazovni standard i Nacionalni okvirni kurikulum. Svatko tko se želio prijaviti, mogao je, pa se postavlja pitanje gdje su svi ovi koji danas žestoko kritiziraju dosad napravljeno bili kada se započinjalo s radom? Gdje su bili kada su svi ti učitelji, profesori i stručnjaci osnovnih i srednjih škola, dakle ljudi koji će tu reformu svakodnevno provoditi u svome radu, svoje slobodno vrijeme odvajali kako bi dali sve od sebe da kreiraju novu školu koja će mlade generacije pripremiti za život?
Sasvim je jasno da je Hrvatskoj potrebna kurikularna reforma, potrebni su nam mladi ljudi koji su u stanju razmišljati svojom glavom i koji će iz škole izaći spremni na sve izazove današnjice, kako u privatnom životu, tako i na tržištu rada. Kroz posljednjih 25 godina politika je već napravila dovoljno štete u našem obrazovnom sustavu, a čini se da ni danas obrazovanje nije nacionalni prioritet niti nacionalni interes. Razumljivo je da postoje kritike na dosad napravljeno, ali struka je jedina koja bi te kritike trebala razmotriti. Već odrađeni posao ljudi koji svaki dan rade s učenicima nikako ne bi smio pasti u zaborav kao što se dogodilo sa zdravstvenim ili građanskim odgojem. Jer ako išta treba biti lišeno od političkih nadmudrivanja – to bi trebalo biti obrazovanje.
>> Ovo su najvažnije primjedbe znanstvenika 'Pilara' u recenziji kurikularne reforme