Američki su regulatori upozorili Boeing da mora riješiti novi „potencijalni rizik” na zrakoplovu 737 MAX, dodatno zamagljujući vremenski okvir njegova mogućeg povratka u promet nakon dvije teške nesreće.
Tijekom testiranja na simulatoru Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) utvrdila je da pilot ne može brzo vratiti kontrolu nad zrakoplovom ako automatizirani sustav za upravljanje letom usmjerava zrakoplov prema dolje, tumači upućeni neimenovani izvor.
Regulator je poručio da će ukinuti zabranu prometovanja zrakoplova "kada ocijenimo da je siguran".
„FAA je nedavno otkrila potencijalni rizik koji Boeing mora ublažiti”, stoji u priopćenju.
Iz Boeinga su priopćili da rješenje softverskog problema na 737 MAX-u koji razvijaju zadnjih osam mjeseci trenutno ne rješava novoutvrđeni problem.
„Boeing se slaže s odlukom i zahtjevom FAA-a i radi na zatraženom softveru kako bi udovoljila zahtjevu. Boeing neće tražiti dozvolu za povratak u promet 737 MAX-a dok ne ispunimo sve zahtjeve za pribavljanje te dozvole i za siguran povratak zrakoplova u promet”, stoji u Boeingovom podnesku Komisiji za burze i vrijednosne papire.
U priopćenju za medije objavljenom u srijedu tvrtka je također istaknula da će ispunjavanje tog „uvjeta” smanjiti radno opterećenje pilota budući da će "locirati potencijalni izvor automatske stabilizacije leta zrakoplova".
Međunarodno udruženje za zračni prijevoz (IATA) u srijedu je u Montrealu organiziralo skup na kojem su regulatori i 40 zrakoplovnih kompanija iza zatvorenih vrata razgovarali o problemu povratka u promet prizemljenih Boeinga 737 MAX.
Zrakoplovi su prizemljeni nakon nesreće u Etiopiji 10. ožujka, te one u Indoneziji u listopadu prošle godine, u kojima je ukupno stradalo 346 ljudi.
Nakon sastanaka IATA je pozvala na globalno usklađivanje novih zahtjeva za obuku letačkih posada 737 MAX-a.
"Tragedije Boeing 737 MAX-a strašna su opomena za sektor kojem je sigurnost glavni prioritet", naglasio je izvršni direktor udruženja Alexandre de Juniac.
"Vjerujemo da će (američka) Savezna uprava za zrakoplovstvo kao regulator nadležan za izdavanje dozvole voditi računa o sigurnom povratku zrakoplova u promet. Potđujemo također dužnost regulatora širom svijeta da neovisno odlučuju o FAA-inim preporukama", dodao je de Juniac.
"Istodobno podsjećamo da je zrakoplovstvo globalno integrirani sustav koji se oslanja na globalne standarde, uključujući međusobno priznanje, povjerenje i reciprocitet među regulatorima", poručio je.
Al su ga napravili, svaka im cast!