Australski regulator tržišnog natjecanja predložio je medijima da organiziraju „kolektivni bojkot“ Googlea i Facebooka kako bi ih prisilili da plaćaju vijesti objavljene na platformama. Radikalna ideja spada među moguće alate za pregovore koje je iznijela australska Komisija za zaštitu tržišnog natjecanja i potrošača (ACCC) u postupku izrade obaveznog kodeksa za tehnološke kompanije.
Ostali uključuju pregovore pojedinih medija s dva tehnološka diva odnosno kolektivno pregovaranje svih medija zajedno. Uzimajući ipak u obzir globalni domet i ogromnu moć Googlea i Facebooka, regulator napominje da će možda biti potreban „alternativni okvir pregovora“, ako izravni pregovori završe neuspjehom.
„Kolektivni bojkot ili prijetnja kolektivnim bojkotom mogu potaknuti i Google i Facebook da medijima ponude prikladniju naknadu za upotrebu njihovog sadržaja“, stoji u priopćenju ACCC-a, objavljenom u utorak.
Oči cijelog svijeta uprte su u Australiju otkada je prošlog mjeseca najavila da planira natjerati velike internetske kompanije da podijele prihode od oglašavanja koje su zaradile uz podršku medijskih sadržaja objavljenih u sklopu svojih servisa. Iako su prvotne mete regulatora uključivale niz tehnoloških kompanija, poput Twitters i Verizon Medije, ACCC je u utorak priopćio da je odlučio suziti fokus na Google i Facebook.
Facebook i Google digitalne su platforme koje trenutno profitiraju od značajne neravnoteže u pregovaračkoj moći u odnosu na australske medijske kompanije, naglasio je australski regulator. ACCC-u povjerena je zadaća izrade 'kodeksa ponašanja" za tehnološke divove u pitanju plaćanja naknada i rješavanja drugih problema povezanih s tržišnim natjecanjem.
Regulator u jučer objavljenom izvješću postavlja niz pitanja o vijestima za koje bi tehnološke tvrtke trebale plaćati naknadu i o metodama utvrđivanja njihove vrijednosti. Zainteresirane strane moraju dostaviti prijedloge do 5. lipnja a ACCC mora do kraja srpnja izraditi konačan kodeks koji vlada namjerava u kratkom roku usvojiti.