STIGLO 9 PONUDA

Autocesta Zagreb - Sisak: HAC otvorio ponude unatoč žalbi Turaka

Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
Autocesta A11 od Lekenika do čvora Sisak trebala bi biti dovršena do 2023 godine
Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
Autocesta A11 od Lekenika do čvora Sisak trebala bi biti dovršena do 2023 godine
Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
Autocesta A11 od Lekenika do čvora Sisak trebala bi biti dovršena do 2023 godine
14.07.2021.
u 06:26
Najnižu cijenu ponudio je konzorcij Colasa Hrvatska i Geotehnike – 281,3 milijuna kuna
Pogledaj originalni članak

Dvaput je već turska tvrtka Tenta Yapi u zadnji tren zaustavljala natječaj za gradnju dionice Lekenik – čvor Sisak na autocesti Zagreb – Sisak i time odgađala otvaranje ponuda za taj posao čija je procijenjena vrijednost 300 milijuna kuna plus PDV.

Prvi put su Turci svoju žalbu podnijeli dva dana prije roka za podnošenje ponuda, a ta je žalba ekspresno odbačena kao nedopuštena. No HAC je ipak morao za 10 dana pomaknuti rok za otvaranje ponuda. Dan prije tog novog roka opet je stigla žalba Tenta Yapija s istim navodima i opet je odmah odbačena kao nedopuštena, ali HAC je opet morao pomaknuti rok za otvaranje ponuda za 10 dana, na 13. srpnja u 12 sati.

Kupovanje vremena

I onda je tog dana, odnosno jučer, stigla i treća žalba Turaka, s istim žalbenim navodima kao i u prethodna dva slučaja. No ovaj put u HAC-u su odlučili stati na kraj tim očito zlonamjernim žalbama pa nisu zaustavili nadmetanje ni sekunde i uredno su jučer u 12 sati otvorili ponude. Inače, prema prijedlogu izmjena Zakona o javnoj nabavi, nedopuštene žalbe neće više moći zaustavljati natječaj.

A žalbe podnesene u zadnji čas prije otvaranja ponuda često se na hrvatskim javnim natječajima koriste za kupovanje dodatnog vremena za sastavljanje ponude. Na natječaj za dionicu Lekenik – čvor Sisak stiglo je čak devet ponuda. Najnižu cijenu ponudio je konzorcij Colasa Hrvatska i Geotehnike – 281,3 milijuna kuna.

Ponuda talijanskog RDE-a i hrvatskog GP-a Krka iznosi 349,4 milijuna kuna, dok je austrijski Swietelsky ponudio 365 milijuna kuna. Na natječaj za dovršetak autoceste prema Sisku javio se i austrijski Strabag koji je ponudio da taj posao izvede za 299,7 milijuna kuna.

Zajednica ponuditelja koju čine Kamgrad, Kolektor Koldig i Zagorje Gradnja ponudila je 341,2 milijuna kuna, a hrvatsko-bosanskohercegovački konzorcij GIP Pionira i Heringa ponudio je 343,1 milijun kuna. Ponuda makedonskog Betona teška je 319,5 milijuna kuna, dok je slovenska Gorenjska Gradbena Družba ponudila 360,8 milijuna kuna.

Albanska tvrtka Gener 2 ponudila je da će ovaj posao odraditi za 293,6 milijuna kuna. Tako su ponude za gradnju posljednje dionice autoceste Zagreb – Sisak stigle, moglo bi se reći, od Vardara do Triglava. Osim Turaka, ovaj natječaj zaustavljale su i druge tvrtke, a zanimljivo je da na kraju nijedna od njih nije podnijela ponudu, a radi se o crnogorskoj tvrtki Medijus i bugarskom Trace Groupu.

U Sisku za 20 minuta

Gradnjom te zadnje dionice autoceste duge 11 kilometara Sisak će od Zagreba biti udaljen samo 20-ak minuta vožnje. Sad vožnja između ta dva grada traje otprilike jedan sat. Trenutačno je u prometu 30 kilometara ceste A11. Dionica Jakuševec – Velika Gorica jug duga je 10 kilometara, a dionica Velika Gorica jug – Buševec devet kilometara.

Vijadukt Ranžirni kolodvor sa spojem za Sarajevsku ulicu u Zagrebu koji je u planu dug je jedan kilometar. U HAC-u kažu da dosadašnji troškovi gradnje autoceste A11 iznose oko 3,1 milijardu kuna. Što se tiče dionice Lekenik – Sisak, navode da će taj projekt financirati vlastitim novcem.

VIDEO Tigar na trajektu za Hvar! Jadrolinija: Nismo znali, nismo dužni pregledavati prikolicu

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 14

Avatar Gilles Auguste Kremer
Gilles Auguste Kremer
07:51 14.07.2021.

I dobro su učinili! Te last-minute kvazižalbe su sramotne, ali i dobrano podrugljive prema domaćinu! U normalnim državama se takvim podmuklim žalbiteljčićima zabranjuje bilokakvo pristupanje ponudama u toj državi na 56 godina.

ĐI
Đivo
08:32 14.07.2021.

Kako je onaj Milanovićev ministar s 2 prezimena reko za Dubrovnik: ne treba svaki kokošinjac bit spojen na autocestu..

KE
Kemo
09:01 14.07.2021.

Autocesta slijepo crijevo.