Putnici Croatia Airlinesa, njih 58, koji su u petak u 19.30 sati iz Beča poletjeli za Zagreb proživjeli su šok jer se na pola puta na avionu DASH8-Q400 dogodio kvar na lijevom motoru.
– Pilot nas je obavijestio da se pregrijalo ulje te da mora ugasiti lijevi motor – ispričao je dr. Antun Lisec, jedan od putnika na tom letu.
– Osjetio sam da mu je to prvi put da se našao u takvoj situaciji, no vidjelo se da je pripremljen i za takve scenarije. Uskoro nakon obavijesti avion je počeo lagano propadati. Bio je nestabilan, a ja sam uhvatio bočicu vode i molio Boga – priznao je liječnik.
Iako je sretan što se sve dobro završilo, pita se je li se tako nešto baš moralo dogoditi te u kakvim to avionima CA vozi putnike. Iz CA poručuju da se na motoru aviona dogodio tehnički kvar pa je pilot morao ugasiti jedan motor, no to su predvidljive situacije.
– Zrakoplov je bez kašnjenja sletio u ZLZ oko 20.30 sati i to potpuno sigurno jer su ti zrakoplovi projektirani da potpuno sigurno mogu letjeti, održavati visinu i sletjeti sa samo jednim motorom – rekao je glasnogovornik CA Davor Janušić.
Dodao je i da se CA ispričava putnicima zbog eventualnog osjećaja nelagode uoči slijetanja. Nakon slijetanja avion je povučen iz prometa te upućen na tehnički pregled. Iako iz CA uvjeravaju da je šest aviona tipa DASH8-Q400, koji su nabavljeni prije četiri godine, visoko tehnički pouzdano, ne treba zaboraviti da su od 2008. već imali pet prinudnih slijetanja zbog kvarova. Riječ je bila o kvarovima indikatora vrata, prtljažnika, izvlačenja krilaca i temperature ulja u motoru.
– Na dashevima se sve kvari. Primjerice, odjednom ne radi indikator izvučenosti stajnog trapa, pa se sam od sebe počne izvlačiti i uvlačiti. Na nekim avionima postoje mikropukotine na trupu, korozija na instalacijama... – ispričali su piloti CA za Večernji list u siječnju nakon što je zbog kvara jedan od zrakoplova tog tipa iz Zagreba u München poletio s više sati zakašnjenja.
Opet taj prokleti DASH - kad će te ih više sve do zadnjega prodati u staro željezo?