Pad dionica

Benettoni gube dvije mlrd. USD

Foto: Reuters/PIXSELL
Benettoni gube dvije mlrd. USD
22.08.2018.
u 07:12
Atlantia će snositi i troškove sanacije vijadukta Morandi u Genovi, a i financijska kazna mogla bi biti maksimalnih 
150 milijuna eura
Pogledaj originalni članak

Urušavanje vijadukta Morandi u Genovi nije samo tragedija koja je odnijela 43 života, nego i poslovni fijasko, posebno za obitelj Benetton koja u tvrtki koncesionaru mosta drži nešto manje od trećine dionica. Pad mosta donio im je i pad dionica, težak dvije milijarde dolara.

Strogi talijanski sudovi

Bogatstvo Benettonovih procjenjuje se na 13,3 milijarde dolara, a posljednjih tjedan dana konstantno se srozava nakon što je tvrtki Atlantia, čija je podružnica Autostrade per l’Italia održavala vijadukt, zaprijetio gubitak koncesije. Talijanske su vlasti otvorile istragu o kvaliteti održavanja vijadukta, a s obzirom na ishod i posljedice tog održavanja, loše im se piše. Talijanski su sudovi poznati po neumoljivosti i kod nejasnijih odgovornosti.

Foto: IPA/PIXSELL
Genova
Foto: IPA/PIXSELL
Genova
Foto: IPA/PIXSELL
Genova
Foto: IPA/PIXSELL
Genova
Foto: IPA/PIXSELL
Genova
Foto: IPA/PIXSELL
Genova
Foto: IPA/PIXSELL
Genova
Foto: IPA/PIXSELL
Genova
Foto: IPA/PIXSELL
Genova
Foto: IPA/PIXSELL
Genova
Foto: IPA/PIXSELL
Genova
Foto: IPA/PIXSELL
Genova
Foto: Polizia di Stato/Talijanska državna policija
Genova
Foto: Polizia di Stato/Talijanska državna policija
Genova
Foto: Polizia di Stato/Talijanska državna policija
Genova
Foto: Reuters/Pixsell
Genova
Foto: Google Street View
genova

Dovoljno se sjetiti potresa u L’Aquili, nakon kojeg je sedam talijanskih seizmologa dobilo po šest godina zatvora jer su tjedan dana prije tragedije objavili da je na tom području mala opasnost od razornog potresa. Atlantia upravlja s više od 5000 kilometara autoputa; osim u Italiji u kojoj nadzire 51 posto prometne mreže, posluje i u Brazilu, Indiji, Čileu i Poljskoj, a oduzimanje koncesije moglo bi se odraziti i na buduće poslove i produživanje ugovora o koncesijama, s obzirom na to da nitko ne želi koncesionara odgovornog za rušenje vijadukta i više desetaka umrlih.

Bez obzira na ishod istrage o vijaduktu Morandi, financijske posljedice već su tu, a mogle bi biti i puno veće jer prekid ugovora o koncesiji prije roka daje kupcima obveznica pravo na raniju isplatu čak 3,2 milijarde eura vrijednih obveznica. Samo u jednom danu, prošli četvrtak, vrijednost dionice Atlantije srozala se 22 posto, a ukupno 24 posto. Dodaju li se tome i troškovi sanacije koje će također snositi Atlantia te kazna koja bi mogla iznositi maksimalno 150 milijuna eura, ukupna je suma gubitaka pozamašna.

Allianzov udio 60 posto

Ne piše se dobro ni Allianzu koji, osim što ima malen udio u Autostradi, osigurava vijadukt kao jedan od partnera u konzorciju s francuskim EDF-om i nizozemskim fondom DIF. Allianz u Autostradi ima 6,94 posto dionica, a u konzorciju osiguravatelja 60 posto. 
Konzorcij je lani, prema pisanju Welt am Sonntaga, platio gotovo milijardu eura za dionice Autostrade, a Allianzov je udio u investiciji, znači, oko 600 milijuna eura.

>> Pogledajte snimku rušenja vijadukta u Genovi

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar Admin nabijem te
Admin nabijem te
09:04 22.08.2018.

mene zanima tko bu odgovaral kad se u zagrebu počnu rušit mostovi,stadioni,zgrade zbog neodržavanja istih!