Beskrajno žaljenje turske tvrtke Tenta Yapi na natječaju za izgradnju dionice Lekenik-čvor Sisak, autoceste Zagreb-Sisak se nastavlja. Turci su sad najnoviju žalbu uložili jer Hrvatske autoceste (HAC) nisu zaustavile taj natječajni postupak kod njihove treće žalbe nego su unatoč tome otvorili ponude za taj posao vrijedan 300 milijuna kuna bez PDV-a.
Tenta Yapi u najnovijoj žalbi tvrdi da je HAC prekršio Zakon o javnoj nabavi i nije zaustavio natječaj za autocestu Zagreb-Sisak dok Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) ne riješi njihovu žalbu, a navode i da u zapisniku s otvaranja ponuda nisu navedeni članovi povjerenstva iako prema ZJN bi to trebalo biti u zapisniku.
Tenta Yapi se u prva dva navrata žalio na datum predviđeni datum otvaranja ponuda, a u oba slučaja HAC je bio zaustavio na natječajni postupak. Iako je DKOM obje te žalbe ekspresno odbila, na sam dan odnosno dan nakon njihovog podnošenja, HAC je u oba navrata rok za otvaranje ponuda morao pomaknuta za po 10 dana.
Kad je na sam dan otvaranja zadnjeg roka za otvaranje ponuda stigle i treća turska žalba u HAC-u su ipak odlučili to ignoritrati i otvoriti ponude. Turske žalbe su očito bile podnošene svaki put samo kako bi u Tenta Yapiju kupili još vramena za slaganja svoje ponude. A da su u HAC-u bili ispravno postupili, potvrđeno je i odlukom DKOM-a koji je i tu treću tursku žalbu odbio.
HAC je toj žalbi koja je poslana 13. srpnja, a u DKOM zaprimnjena 14. srpnja, ipak otvorio ponude na tom natječaju za što je zadnji rok bio 13. srpnja. HAC bi inače i zbog te treće žalbe opet morao pomaknuti rok za dostavu ponuda za 10-ak dana, kao i u prethodna dva slučaja.
A DKOM je u svom rješenju naveo da je žalba Tenta Yapi-ja nedopuštena jer se odnosi samo na izmjenu rok za dostavu ponuda koji je određen nakon prethodne žalbe te tvrtke, a u kojoj je također osporavala prijašnji rok za dostavu ponuda.
Inače, prema prijedlogu izmjena Zakona o javnoj nabavi koje su u proceduri donošenje, nedopuštene žalbe neće više moći zaustavljati natječaj. A žalbe podnesene u zadnji čas pred otvaranje ponuda često se na hrvatskim javnim natječajima koriste za kupovinu dodatnog vremena za sastavljanje ponude. Na natječaj za dionicu Lekenik-čvor Sisak stiglo je čak devet ponuda. Najnižu cijenu ponudio konzorcij Colosa Hrvatske i Geotehnike - 281,3 milijuna kuna.
Ponuda talijanskog RDE i hrvatskog GP Krka iznosi 349,4 milijuna kuna dok je austrijski Swietelsky ponudio 365 milijuna kuna. Na natječaj za dovršetak autoceste prema Sisku javio se i austrijski Strabag koji je ponudio da taj posao izvede za 299,7 milijuna kuna.
Zajednica ponuditelja Kamgrada, Kolektor Kolinga i Zagorje Gradnje ponudila je 341,2 milijuna kuna dok je hrvatsko-bosanskohercegovački konzorcij GIP Pionira i Heringa ponudio 343,1 milijun kuna. Ponuda makedonskog Betona teška je 319,5 milijuna kuna, dok je slovenska Gorenjska Gradbena Družba ponudila 360,8 milijuna kuna. Albanska tvrtka Gener 2 ponudio je da će ovaj posao odraditi za 293,6 milijuna kuna.
>> FOTO Pogledajte fotografije Pelješkog mosta iz zraka
Turska posla.