Dvaput je već turska tvrtka Tenta Yapi u zadnji tren zaustavljala natječaj za gradnju dionice Lekenik – čvor Sisak na autocesti Zagreb – Sisak i time odgađala otvaranje ponuda za taj posao čija je procijenjena vrijednost 300 milijuna kuna plus PDV.
Prvi put su Turci svoju žalbu podnijeli dva dana prije roka za podnošenje ponuda, a ta je žalba ekspresno odbačena kao nedopuštena. No HAC je ipak morao za 10 dana pomaknuti rok za otvaranje ponuda. Dan prije tog novog roka opet je stigla žalba Tenta Yapija s istim navodima i opet je odmah odbačena kao nedopuštena, ali HAC je opet morao pomaknuti rok za otvaranje ponuda za 10 dana, na 13. srpnja u 12 sati.
Kupovanje vremena
I onda je tog dana, odnosno jučer, stigla i treća žalba Turaka, s istim žalbenim navodima kao i u prethodna dva slučaja. No ovaj put u HAC-u su odlučili stati na kraj tim očito zlonamjernim žalbama pa nisu zaustavili nadmetanje ni sekunde i uredno su jučer u 12 sati otvorili ponude. Inače, prema prijedlogu izmjena Zakona o javnoj nabavi, nedopuštene žalbe neće više moći zaustavljati natječaj.
A žalbe podnesene u zadnji čas prije otvaranja ponuda često se na hrvatskim javnim natječajima koriste za kupovanje dodatnog vremena za sastavljanje ponude. Na natječaj za dionicu Lekenik – čvor Sisak stiglo je čak devet ponuda. Najnižu cijenu ponudio je konzorcij Colasa Hrvatska i Geotehnike – 281,3 milijuna kuna.
Ponuda talijanskog RDE-a i hrvatskog GP-a Krka iznosi 349,4 milijuna kuna, dok je austrijski Swietelsky ponudio 365 milijuna kuna. Na natječaj za dovršetak autoceste prema Sisku javio se i austrijski Strabag koji je ponudio da taj posao izvede za 299,7 milijuna kuna.
Zajednica ponuditelja koju čine Kamgrad, Kolektor Koldig i Zagorje Gradnja ponudila je 341,2 milijuna kuna, a hrvatsko-bosanskohercegovački konzorcij GIP Pionira i Heringa ponudio je 343,1 milijun kuna. Ponuda makedonskog Betona teška je 319,5 milijuna kuna, dok je slovenska Gorenjska Gradbena Družba ponudila 360,8 milijuna kuna.
Albanska tvrtka Gener 2 ponudila je da će ovaj posao odraditi za 293,6 milijuna kuna. Tako su ponude za gradnju posljednje dionice autoceste Zagreb – Sisak stigle, moglo bi se reći, od Vardara do Triglava. Osim Turaka, ovaj natječaj zaustavljale su i druge tvrtke, a zanimljivo je da na kraju nijedna od njih nije podnijela ponudu, a radi se o crnogorskoj tvrtki Medijus i bugarskom Trace Groupu.
U Sisku za 20 minuta
Gradnjom te zadnje dionice autoceste duge 11 kilometara Sisak će od Zagreba biti udaljen samo 20-ak minuta vožnje. Sad vožnja između ta dva grada traje otprilike jedan sat. Trenutačno je u prometu 30 kilometara ceste A11. Dionica Jakuševec – Velika Gorica jug duga je 10 kilometara, a dionica Velika Gorica jug – Buševec devet kilometara.
Vijadukt Ranžirni kolodvor sa spojem za Sarajevsku ulicu u Zagrebu koji je u planu dug je jedan kilometar. U HAC-u kažu da dosadašnji troškovi gradnje autoceste A11 iznose oko 3,1 milijardu kuna. Što se tiče dionice Lekenik – Sisak, navode da će taj projekt financirati vlastitim novcem.
VIDEO Tigar na trajektu za Hvar! Jadrolinija: Nismo znali, nismo dužni pregledavati prikolicu
I dobro su učinili! Te last-minute kvazižalbe su sramotne, ali i dobrano podrugljive prema domaćinu! U normalnim državama se takvim podmuklim žalbiteljčićima zabranjuje bilokakvo pristupanje ponudama u toj državi na 56 godina.