Jeste li znali da je prva žvakaća guma na području jugoistočne Europe proizvedena u Nerežišću na Braču? U tvornici koja je prije više od pola stoljeća nastala od poljoprivredne zadruge.
Danas iz tvornice Favorit, osim žvakaćih guma, "izlaze" popularni bomboni helf, krovni brend. Bogata tzv. zelena linija: helf mentol, helf eukaliptus i helf herba baziran na prirodnom bilju s dodatkom meda. Pakirani u vrećicama ili rolama. U Favoritu se proizvodi i energy linija, naranča, gvarana i voćni mix, kavabon u dvije verzije (original i capuccino), nutrafruit, lizalice..., od kojih je daleko najpopularnija rolly du-da. Za kojom ne luduju samo djeca.
Uglavnom radnice
– Posljednje dvije godine zaposlili smo mlade i puno uložili u redizajn proizvoda koji, osim vrhunskom kvalitetom, tržište osvajaju i atraktivnom ambalažom – kazuje Jure Smajo, pomoćnik direktora u tvornici Favorit u Nerežišću. Vlasnik koje je od 1997. Aquarius grupa.
Tvornica zapošljava 46 radnika, od kojih je 57 posto žena, uglavnom Bračanki. Pretežito rade u dvije smjene. Lani je u Favoritu proizvedeno više od 500 tona tvrdih bombona i 10 tona žvakaćih guma, a ove godine proizvest će 700 tona. U cijelom konditorskom sektoru u Hrvatskoj zauzimaju vrijednih 7 posto. Izvoze u Srbiju, Makedoniju, Crnu Goru, BiH, Sloveniju, a 2010. će završiti s izvozom vrijednim oko milijun eura.
Bez umjetnih boja
– U našim proizvodima nema umjetnih boja. Upotrebljavamo samo prirodne iako su zahtjevnije i skuplje – kaže Nikola Bekavac, voditelj proizvodnje. Naglašava da su za razvoj i redizajn proizvoda uvelike zaslužni ing. Josip Pantelić, priznati stručnjak u području konditorskih proizvoda, "majstor" za kuhanje bombona, Ivana Jakšić, procesni tehnolog, i Gorči Lokas, tehnički direktor.
Favorit ima "aduta u rukavu" za još veće osvajanje tržišta. Startat će uskoro s novom linijom osmišljenom u suradnji s nutricionistima. Bit će to funkcionalni, vrlo kvalitetni artikli kojima će zasigurno konkurirati brojnim proizvođačima konditorskih proizvoda. S nestrpljenjem ih čekamo.
Eto zašto nam je loše, nitko nema interesa za dobre vijesti, dobre primjere. Niti jednog komentara na ovaj tekst? Mogli bismo se okrenuti k svjetlijoj strani svijeta. Kako ćemo naprijed ako u sebi ne pronađemo optimizam?