LAŽNA SNIŽENJA

Borzan ljutita nakon provedenog istraživanja: Trgovci često varaju

Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Zagreb: Sezonska sniženja u trgovinama
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Biljana Borzan i Andreja Marić o zabrani prodaje energetskih pića djeci
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan
05.02.2024.
u 13:02
Istraživanje je pokazalo kako je čak 72 posto građana naišlo na lažno sniženje
Pogledaj originalni članak

Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan predstavila je danas u Kući Europe u Zagrebu rezultate istraživanja o iskustvima građana koji kupuju na sniženjima. Njeno istraživanje je pokazalo kako čak 97,6 posto građana kupuje na sniženjima, najčešće odjeću i obuću, a oni s najnižim primanjima najčešće hranu.

- Trenutačno je u tijeku zimsko sezonsko sniženje i premda smo uveli niz pravila kako bi zaštitili građane od prevara, čak 72 posto građana kaže kako je naišlo na lažno sniženje. Čak 91,7 posto građana je bilo razočarano sniženjem u trgovini u odnosu na sniženje koje je oglašavano u izlogu. Posebno je zabrinjavajuće što 90,5 posto građana nije ništa napravilo kada je primijetilo lažno sniženje - kaže Biljana Borzan.

 

Navodi kako trgovci, na kojima je obaveza da informiraju građane o obaveznom jamstvu to često ne čine, a 94,9 posto građana smatra kako bi trgovci trebali biti susretljiviji i u slučaju reklamacija. Većina građana odgovor vidi u povećanju broja inspekcija.

VEZANI ČLANCI: 

- Preko 90 posto građana smatra kako su sniženja veća u drugim državama EU nego kod nas. Europska komisija je provela kontrolu sniženja online u 13 država članica i utvrdila da je svako četvrto sniženje lažno, a čak 67 posto web trgovaca ne poštuje osnovna prava potrošača poput isticanja obaveznog jamstva ili prava besplatnog povrata u roku 14 dana - navodi Borzan.

Upravo zato je EU krenula u reviziju pravila o platformi za alternativno rješavanje sukoba preko koje se potrošači mogu izmiriti sa trgovcima. U novim prijedlogu predlaže se da se trgovci obavezno moraju registrirati, posebno u sektorima u kojima je najviše pritužbi – transportu i turizmu. EU je uvela i opciju lakog otkazivanja online kupnje koja bi trebala biti na svim web trgovinama kroz dvije godine.

- U zakonu koji sam nedavno ispregovarala, uvela sam obavezu da u svim trgovinama i na bijeloj tehnici bude podsjetnik o obaveznom dvogodišnjem jamstvu. Naime, 60 posto EU potrošača i skoro 80 posto hrvatskih potrošača ne zna da na svaki proizvod imaju obavezno dvogodišnje jamstvo. To je još jedan primjer kako je u Hrvatskoj svijest o potrošačkim pravima najniža u EU, a više od polovice građana smatra da je prepušteno na milost i nemilost trgovcima - kaže Borzan.

GALERIJA Tko ima najnižu, a tko najvišu plaću u Hrvatskoj: Za ovo zanimanje plaća je čak 3120 eura

Foto: Igor Soban/PIXSELL
Od 1. siječnja euro postaje službena valuta u Hrvatskoj i nakon 29 godina zamijenit će kunu
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Euro - nova službena valuta u Republici Hrvatskoj
Foto: Ilustracija/Pixabay
Ilustracija
Foto: Soeren Stache/DPA/PIXSELL/Ilustracija
Avion ilustracija
Foto: Pixabay/Ilustracija
Ilustracija
Foto: Pixabay/Ilustracija
Ilustracija
Foto: Pixabay/Ilustracija
Ilustracija
Foto: Pixabay/Ilustracija
Ilustracija
Foto: Pixabay/Ilustracija
Ilustracija
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
Poslijepodnevna panorama Novog Zagreba

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.