MORH je bio najavio, no Vlada još nije raspisala natječaj za gradnju patrolnih brodova za Obalnu stražu (gradnja prvog počinje ove godine). Odlučeno je da će RH investirati u gradnju 1+3 takva broda jer su nužni radi nadzora i zaštite teritorijalnih voda. Riječ je o brodovima dužine četrdesetak metara s po dva snažna motora koji razvijaju brzinu veću od 30 čvorova i omogućavaju posadi od 12 do 15 ljudi autonomiju od 10 dana i plovnost od 1000 milja.
Brodovi trebaju biti opremljeni elektronikom, pramčanim topom od 20 do 40 mm te dvjema teškim strojnicama od 12,7 mm. S obzirom na krizu, mnogi računaju da će dobiti ovaj posao jer svaki brod stoji barem 10 milijuna eura. Problem je što je u ovom trenutku za takav posao spremno barem pet do deset brodogradilišta. Još na proljeće, prilikom posjeta Brodosplitu, premijerka J. Kosor izjavila je kako je "želja Vlade da se u Brodosplitu grade brodovi za HRM". Brodosplit posjeduje "BSO", posebnu jedinicu u kojoj se grade vojni brodovi. Slična očekivanja imaju i u Kraljevici i Šibeniku, a posao očekuju i privatna brodogradilišta poput Tehnomonta i Grebena te projektna tvrtka Adriamar koja je za potrebe libijske mornarice već isporučila šest manjih patrolnih brodova i obnovila korvetu i niz drugih vojnih brodova (u brodogradilištu u Lamljani).
Vlada, čini se, čeka da završe pregovori o 8. poglavlju, pa će onda morati odlučiti hoće li pokrenuti pozivni natječaj (posao bi tada izglednije dobili BSO i Kraljevica) ili javni, koji priželjkuju privatnici, ali i stranci. Javni bi bio transparentan, a brodovi bi bili jeftiniji. Bude li pozivni, upozorava konkurencija, neće biti dobro jer loša iskustva s takvom nabavom vojnih kamiona još nisu izblijedjela, a brodovi bi, tvrdi konkurencija, mogli stajati i po 5 milijuna eura više.
Odugovlače oni već 10 godina !! Čekaju da im dođe EU direktiva,a koja neće nikad stići jer oni ne žele da Hrvati kontroliraju svoje vode,umjesto raznih tutora, koji imaju slične ambicije..