Digitalna Hrvatska u Karlovcu

Broj e-usluga stalno raste: od prijave rođenja djeteta do kupnje automobila

storyeditor/2023-06-22/PXL_210623_100940044.jpg
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Karlovac: Projekt Digitalna Hrvatska 2023
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Karlovac: Projekt Digitalna Hrvatska 2023
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Karlovac: Projekt Digitalna Hrvatska 2023
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Missing Headline 2023-06-21
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Karlovac: Projekt Digitalna Hrvatska 2023
storyeditor/2023-06-22/PXL_210623_100939999.jpg
storyeditor/2023-06-22/PXL_210623_100939989.jpg
storyeditor/2023-06-22/PXL_210623_100939987.jpg
22.06.2023.
u 20:27
Ministarstvo pravosuđa i uprave uložilo je 27 milijuna eura u digitalizaciju svojih usluga za građane
Pogledaj originalni članak

Večernji list već nekoliko godina radi na promicanju digitalizacije, koja više nije budućnost, već aktualni način života. Brojne usluge koje u svom segmentu rada nude naši partneri zajedno želimo približiti svakom stanovniku Hrvatske, pa sam uvjeren da će i Karlovčanima ovaj projekt biti koristan i da će možda doznati nešto novo što će im pomoći da izbjegnu čekanja u redovima i na šalterima korištenjem niza digitalnih usluga, čiji broj iz godine u godinu raste – kazao je u Karlovcu Renato Ivanuš, direktor Večernjeg lista.

Naime, Večernji list kao dio ekipe Digitalne Hrvatske i ove je godine nastavio digitalnu edukaciju građana diljem Hrvatske uz inovativan koncept putujuće turneje. Do sada su bili u Velikoj Gorici i Šibeniku, a nakon Karlovca posjetit će i građane Gospića i Koprivnice. Cilj je akcije približiti građanima svakodnevno korištenje digitalnih platformi kako bi uštedjeli vrijeme koje su dosad trošili na "papirologiju", čime će si poboljšati kvalitetu života.

Najviša razina zaštite

U Karlovcu su građanima digitalne mogućnosti približili stručnjaci iz Ministarstva pravosuđa i uprave, AKD-a (sa svojim brendom, mobilnom aplikacijom Certilia), APIS IT-a, Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva, HGK, MUP-a te Grada Karlovca.

– AKD od početka podržava kampanju Digitalna Hrvatska jer želimo osvijestiti ljude o tome koliko je digitalizacija bitna i prilagođena svim korisnicima. Krenuli smo prije godinu-dvije informirati javnost i o novoj osobnoj iskaznici na kojoj je i biometrija lica i otisak prsta te ima najvišu razinu sigurnosti. Aktualan nam je i brend Certilia kojim osobni identitet možete imati i na mobitelu, pa samo jednom u pet godina građani moraju otići u MUP napraviti novu osobnu iskaznicu, dok sve ostalo mogu raditi putem mobitela: od naručivanja kod liječnika, vozačke, putovnice, da im dođe na kućnu adresu, sve preko e-Građana, a preko mobilne aplikacije Certilia mogu potpisivati i ugovore: za kredit u banci, kupnju automobila, mladi ugovore sa SC-om za zapošljavanje, upisati se na fakultet... Mogućnosti su velike, sigurnost neupitna jer imamo sigurnosnu razinu 4 s biometrijom lica i otiskom prstiju. Aplikacija Certilia, posebno sada kada ljudi dosta putuju, sve je popularnija – kaže Ines Papež, savjetnica u Upravi AKD-a za odnose s javnošću, koja najavljuje da će Certilia biti i digitalna putna vjerodajnica, što je projekt koji će ove godine biti testiran i kojim će korisnici u toj aplikaciji imati i putovnicu, odrediti gdje žele putovati i najaviti let.

VEZANI ČLANCI:

Dolazak Digitalne Hrvatske u gradove, dodaje I. Papež, uvelike pridonosi promociji digitalizacije jer građani se tada osobno mogu uvjeriti u sve mogućnosti i provjeriti sve e-usluge koje ih zanimaju uz pomoć stručnih osoba.

– Nastojimo građanima što više približiti digitalnu stranu pravosuđa i javne uprave. U posljednje smo dvije godine uložili 27 milijuna eura u digitalizaciju pravosuđa i javne uprave. Sve usluge u životnom ciklusu građanina: već od prijave rođenja – u posljednje dvije godine 3700 novorođenčadi prijavljeno je preko e-Građana – preko upisa u vrtiće, škole itd., u potpunosti su pokrivene. Tijekom godina primjećujemo da se digitalne usluge sve više koriste, pravi je zamah nastao u vrijeme pandemije koronavirusa i nakon toga broj korisnika stalno raste, posebno za e-Komunikaciju, gdje građani svoj predmet na sudu mogu u potpunosti pratiti, online podnositi podneske, vaditi razna uvjerenja: od rodnih listova do onog o nekažnjavanju. Građani jako puno online pregledavaju i zemljišne knjige. Možda su građani Zagreba i istočne Hrvatske malo više uključeni, gledano po korištenju e-Komunikacije, no interes svagdje raste – kazala je Martina Vrdoljak, savjetnica ministra pravosuđa i uprave.

Prema pokazateljima ministarstva, mjesečno putem sustava e-Građani ima čak 20.000 zahtjeva za podizanje uvjerenja o nekažnjavanju. Najviše se koristi sustav e-Komunikacija kojim građani i odvjetnici razmjenjuju dokumentaciju sa sudovima, a tako se može pratiti stanje sudskog spisa bez odlaska na sudove i čekanja u redovima. Građani puno traže i uvjerenje da se ne vodi kazneni postupak, koje je bitno kod zapošljavanja, a izdaje se jako brzo i besplatno je. Među često korištenim uslugama je i pregled zemljišnih knjiga, a izvadak iz njih također se može dobiti besplatno. Sve te usluge preko sustava e-Građani može se koristiti 0 – 24 sata, blagdanima i praznicima, što je dodatna pogodnost digitalizacije svih procesa.

Luka Balvan, glasnogovornik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva, predstavio je portal e-Građani, koji je u funkciji od 2014. godine i ima 102 usluge.

Umrežavanje cijelog sustava

– Naš portal koji većina građana koristi obuhvaća 12 područja i svaka usluga služi tome da im olakša život. S današnjim danom imamo više od 140 milijuna ulaza na portal e-Građani, što znači da su građani toliko puta manje odlazili na šaltere. Gotovo su sva područja digitalizirana, sada nadograđujemo i povezujemo sustav kako bismo jednoga dana postigli razinu interoperabilnosti u kojoj će svi registri biti povezani, cijela struktura svih ustanova umrežena, pa kad neki podatak ili dokument građanin da u jednoj instituciji, koristit će ga i sve ostale – rekao je Luka Balvan, glasnogovornik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva, napomenuvši da je glavni cilj olakšati život posebno osobama s invaliditetom kako ne bi morale obilaziti urede ili biti zakinute za neke informacije. Ured promiče, dodao je, i prisutnost žena u informacijsko-komunikacijskim tehnologijama u Hrvatskoj te posebnom deklaracijom i projektom "Postani i TI, djevojka IT" za maturantice u cijeloj Hrvatskoj.

– Naš je ured radio na strategije digitalne Hrvatske do 2032. godine, a vizija strategije glasi "Hrvatska unaprijeđena digitalnom transformacijom". O popularnosti e-Građana govori i podatak da je na tom sustavu aktivno više od 1,7 milijuna građana, što je jako ohrabrujuće i dokaz da su građani osviješteni.

Digitalne mogućnosti unutar sustava objasnili su i predstavnici MUP-a te karlovačkog HGK.

– Karlovac je idealno mjesto za ovakvo predstavljanje jer smo kao gradska uprava i na razini Hrvatske u vrhu i prepoznati u dosta segmenata našeg rada kao "smart city". Digitalizacija mora služiti građanima, a onda i olakšati poslovne procese. Hvala Večernjem listu na organizaciji ovakve akcije gdje se građani mogu uvjeriti i da je rad gradske uprave u potpunosti transparentan i javan – kazao je Damir Mandić, gradonačelnik Karlovca. Predstavljene su samo neke od usluga: senzori po gradu kojima Karlovac mjeri vlažnost, CO2, temperaturu, buku. Grad aplikacijama prati i stanje na parkiralištima, mjeri potrošnju energije u objektima u svom vlasništvu poput škola ili vrtića, zimi prati rad zimske službe, ali i stanje svih gradskih prometnica tijekom cijele godine i niz drugih usluga.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.