utrka za eu parlament

Budžeti za kampanju od 25 tisuća do 1,5 milijuna kuna

Foto: Marijan Susenj/PIXSELL
izbori,glasanje
Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL
grozd,ladislav ilčić (1)
14.04.2014.
u 14:45
Društvene mreže i općenito internet hit su među svim strankama
Pogledaj originalni članak

U utrku za jedanaest mandata u Europskom parlamentu političke stranke kreću s različitih startnih pozicija, ne samo po snazi i veličini nego i po novcu koji će potrošiti na promidžbu. Najveći, naravno, imaju najviše. Tako će HDZ-ov i SDP-ov koalicijski blok u kampanji potrošiti maksimalni iznos koji im dopušta zakon – 1,5 milijuna kuna.

Iz vlastitih sredstava

Ni lijevi ni desni za kampanju neće podizati kredite, nego će novac namaknuti iz vlastitih sredstava, dakle to će biti novac koji stranke dobivaju iz proračuna te prihodi od članarina. HDZ očekuje da će dio novca dobiti i iz donacija. U slučaju lijeve i desne koalicije u prikupljanju 1,5 milijuna kuna sudjelovat će sve stranke tih saveza. Budući da je na europskim izborima cijela Hrvatska jedna izborna jedinica, trošak kampanje ograničen je na 1,5 milijuna kuna.

Nasuprot tim teškašima, ORaH Mirele Holy u kampanji kani potrošiti najviše 25.000 kuna! Budući da je Holy napustila SDP, ona kao nezavisna zastupnica po zakonu ne prima ni kune iz proračuna, nego novac za njen mandat i dalje dobiva SDP. Najapsurdnije od svega jest to što je Holy dosad za osnivanje i promidžbu ORaH-a potrošila samo 50.000 kuna, a njena je stranka po anketama dosegla rejting od osam posto i ona je druga najpopularnija političarka.

I u prikupljanju tih zanemarivih 25.000 kuna Holy se oslanja na sitne donacije, dakle do 1000 kuna i na članarinu koja u ORaH-u za zaposlene članove iznosi 20 kuna mjesečno.

– S velikim donacijama problem je u tome što ne želimo novac tvrtki koje su zagađivači, niti onih koje nisu društveno odgovorne. A bilo je naznaka i da nam takve nude novac – rekla je Holy.

Kampanja ORaH-a svest će se na on-line kampanju, predstavljanje na društvenim mrežama, ulične akcije te predstavljanje kandidata po gradovima. Holy je po popularnosti i ispred mladog Nacionalnog foruma koji predvodi dr. Nikica Gabrić, a njegova je koalicija za izbore spremila 350 do 500.000 kuna.

Etički kodeks za političare

Najvećim dijelom novac je osigurao sam Gabrić, a razliku do 500.000 kuna namjerava dobiti donacijama članova. Gabrić je osmislio i jednu inovaciju.

Kandidati s njegove liste, a pozvat će i sve konkurente, potpisali su tzv. deklaraciju o političkoj odgovornosti prema kojoj će se odreći svojih mandata ako protiv njih budu pokrenute bilo kakve istrage, odnosno sudski postupci. Gabrić se zalaže da se izradi etički kodeks prema kojem za političare neće vrijediti presumpcija nevinosti.

– Političar u slučaju pokretanja sudskog postupka mora podnijeti ostavku, a na sudu dokazivati svoju nevinost, za to ćemo se zalagati etičkim kodeksom – rekao je Gabrić kojem u izradi etičkog kodeksa pomaže i prof. Josip Kregar, nezavisni zastupnik koji je u Sabor ušao s liste SDP-a. Savez za Hrvatsku, desni blok osam stranaka, još nije odlučio koliko će novca potrošiti u kampanji. Odluku će donijeti na sastanku u subotu.

– Uz predstavljanje kandidata po gradovima, promovirat ćemo se i na facebooku, organizirat ćemo okrugle stolove... – rekao nam je Ladislav Ilčić, predsjednik Hrasta, drugi na listi Saveza za Hrvatsku.

Televizijsku i radijsku kampanju, koja je i najskuplja, imat će kandidati HDZ-ove i SDP-ove koalicije te oni Nacionalnog foruma, ostali, sudeći po novcu koji su pripremili za kampanju, to si neće moći priuštiti. Društvene mreže i internet općenito hit su među svim strankama, posebno siromašnijim, za promociju kandidata.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.