NEMA ČEKANJA

Gradnja Pelješkog mosta trebala bi početi na jesen, evo kada bi trebala završiti

Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Pelješki most
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
Pelješki most
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
Pelješki most
Pelješki most
01.06.2017.
u 12:34
"To je najveći i najznačajniji infrastrukturni projekt iz sektora prometa"
Pogledaj originalni članak

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković kazao je u četvrtak da bi gradnja Pelješkog mosta trebala započeti ove godine na jesen, a svi radovi na mostu i okolnoj infrastrukturi trebali bi biti završeni 2021. ili 2022. godine.

Premijer Andrej Plenković izvijestio je na sjednici Vlade da će Europska komisija idućega tjedna dovršiti sve interne procedure za sufinanciranje projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom te da će Hrvatska za to iz EU proračuna dobiti 357 milijuna eura.

Kako je rekao na početku sjednice Vlade, ministrica regionalnog razvoja i fondova Europske unije Gabrijela Žalac dobila je poziv povjerenice za regionalnu politiku EK Corine Cretu za 7. lipnja te da će Europska komisija dovršiti sve svoje interne procedure za sufinanciranje do sada najvećeg projekta "kojeg smo uopće imali iz sredstava EU i iz proračuna EU".

Na konferenciji za novinare nakon sjednice Vlade, Butković je ocijenio da je to velika za vijest za sve građane Hrvatske, posebno građane Dubrovačko-neretvanske županije, jer neće više morati prelaziti kroz teritorij druge države, a i gužve na prijelazu u Neumu će postati prošlost.

"To je najveći i najznačajniji infrastrukturni projekt iz sektora prometa", istaknuo je Butković, ponovivši da se radi o projektu vrijednom 420,3 milijuna eura, od čega je 357 milijuna eura EU sufinanciranje.

Kazao je i da je natječaj za odabir izvođača završio u prvom koraku, u kojem se javilo 12 zainteresiranih izvođača, a u drugi krug ušlo ih je osam. Rok za završetak drugog kruga je 17. srpnja i u rujnu bi trebali imati izvođača radova te će nakon toga započeti i radovi.

Ističući da je postupak odabira izvođača tajan te stoga ne može govoriti o detaljima, Butković je kazao da će učinak provedbe tog projekta, osim spajanja teritorija i jačanja juga Hrvatske u gospodarskom i turističkom smisli, biti i prilika da se hrvatski 'građevinci' uključe u izgradnju.

Podsjetio je i da se sam projekt sastoji od tri faze – izgradnja most duljine 2,4 kilometra, 12 kilometara pristupnih cesta te stonska obilaznica te je istaknuo da bi sve trebalo biti gotovo do 2021. – 2022. godine.

Tim projektom, kazao je, Hrvatska spaja svoj teritorij. Naveo je i da je sve iskomunicirano s BiH, kojoj ostaje pravo nesmetanog prolaska, koje je uzeto u obzir i pri projektiranju mosta, pa će on zbog toga biti visok 55 metara.

Ministar prometa je podsjetio i kako je u njegovom resoru unazad dva mjeseca potpisano osam velikih projekta vrijednih 3,5 milijarde kuna, od čega će se 2,5 milijarde eura financirati bespovratnim sredstvima EU.

Do kraja godine Butković najavljuje ugovaranje još dva velika, željeznička projekta – na prugama Zaprešić-Zabok vrijedne oko 600 milijuna kuna te Vinkovci-Vukovar, vrijednosti 528 milijuna kuna.

"Ako sve bude tako, krajem ove godine imat ćemo ugovoreno projekte vrijedne oko 7,6 milijardi kuna u sektoru projekta, što je oko 80 posto sredstava iz operativnog programa predviđenog za promet", kazao je Butković.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 14

Avatar indigo25
indigo25
17:15 01.06.2017.

ok projekt ima, dozvolu ima, novci su osigurani kad će se objaviti ko će biti izvođač ili se podrazumijeva ko i u svim (javnim) natječajima.

TO
Tom99
15:26 01.06.2017.

Kokolo je jesani prošlo od uvijek obećane gradnje pa ništa.

DU
Deleted user
12:56 01.06.2017.

Živio naš ministarski gospo'n Butke! Ako on kaže da će Pelješki most biti gotov 2021 ili 2022., to onda u praksi znači da bi prva vozila preko njega mogla proći 2026. ili 2027, i to ako građevinska operativa dadne sve od sebe. Ne da se hvalimo, ali znamo i mi nešto o graditeljskim navikama u Lijepoj Našoj. Pri tako velikim građevinama vremenska "margina" od minimalno pet godina nešto je posve uobičajeno.