Prvi krug natječaja za gradnju Pelješkog mosta i pristupnih cesta napokon je okončan jučer u 12 sati. Trebao je trajati dva mjeseca, ali je zbog žalbi trajao više od pet mjeseci.
Tako su srušeni planovi o okončanju cjelokupnog procesa odabira izvođača radova do kraja ove godine i početku gradnje mosta već u siječnju 2017. Hrvatski Zakon o javnoj nabavi dopušta da žalbe na natječaje može podnijeti bilo tko pa se, dok Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave ne donese svoj pravorijek o toj žalbi, cijeli natječajni postupak zaustavlja. A taj se pravorijek čeka najmanje mjesec dana.
Tako je i mala tvrtka iz Splita, Snaga vjetra, koja sigurno nema nikakvih referencija da sudjeluje na natječaju za tako velik i značajan projekt, očito za nečiji račun podnijela žalbu na natječajnu dokumentaciju za gradnju Pelješkog mosta.
Iako je ta žalba bila potpuno nesuvisla, ipak je Državnoj komisiji trebalo više od mjesec dana da je odbaci. S dvije prethodne žalbe, od kojih je jedna odbačena, a druga prihvaćena, prvi krug natječaja bio je zaustavljen na više od tri i pol mjeseca.
U Hrvatske ceste na kraju je stiglo 12 prijava za sudjelovanje u drugom krugu. To je četiri puta više kandidata za graditelja Pelješkog mosta nego na prošlom natječaju, koji je bio raspisan 2007. Taj pokušaj gradnje mosta neslavno je završio. Iako je tada potpisan ugovor s izvođačima radova, most ipak nije izgrađen zbog nedostatka novca.
Ovaj put riječ je o nešto skromnijem projektu, a većina novca za njegovu realizaciju trebala bi stići iz fondova EU. Stoga ne čudi veliki interes i domaćih i stranih građevinskih tvrtki za gradnju Pelješkog mosta.
No kad će se on doista početi graditi, vrlo je nezahvalno predviđati. Naime, oni koji ne prođu u drugi krug imaju pravo žalbe i rokovi za podnošenje ponuda u drugom krugu ne mogu krenuti dok se ne riješe te žalbe. A onda kad napokon stignu konačne ponude onih koji uđu u drugi krug i Hrvatske ceste izaberu izvođača radova, oni koji nisu odabrani opet imaju pravo podnijeti žalbu.
>> Projekt koji stalno kasni, ali 12 tvrtki želi graditi pelješki most: Tko će pobijediti na natječaju?