Sufinanciranje iz fondova EU

Poljaci nakon tri žalbe odustali: Končaru milijarda kuna za 21 vlak HŽ-u

Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL
Željeznički kolodvor u Sisku
Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL
Željeznički kolodvor u Sisku
Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL
Željeznički kolodvor u Sisku
07.08.2020.
u 20:33
Na hrvatskim prugama ukupno će voziti 68 novih putničkih vlakova.
Pogledaj originalni članak

Na natječaj HŽ Putničkog prijevoza vrijednog gotovo milijardu kuna za nabavu 21 novog elektromotornog vlaka stigla je samo jedna ponuda, i to tvrtke Končar - električna vozila.

Procijenjena vrijednost te nabave iznosila je 978 milijuna kuna bez PDV-a, a Končar je ponudio da će 21 vlak izraditi za 844,7 milijuna kuna odnosno 1,05 milijardi kuna s PDV-om. Nabava vlakova sufinancira se iz fondova EU s 85 posto sredstava. A put do konačnog otvaranja ponuda odnosno jedne ponude i na ovom natječaju bio je dulji nego što se očekivalo, i to zbog žalbi. HŽPP je 17. veljače ove godine objavio natječaj, a prvi rok za dostavu ponuda bio je 17. travnja.

No, u međuvremenu su uslijedile žalbe na natječajnu dokumentaciju što je produljilo rok za dostavu ponuda za gotovo četiri mjeseca, a sve tri žalbe podnijela je jedna tvrtka – poljski proizvođač željezničkih vozila Stadler. Dvije je žalbe Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) odbila, a jedna je prihvaćena.

Foto: VL

Minimalno 130 i 210 sjedala

Končar bi, ako njegova ponuda prođe, a što se može očekivati s obzirom na to da ta tvrtka već po drugom ugovoru proizvodi vlakove za HŽPP, za milijardu kuna isporučio 11 gradsko-prigradskih i 10 regionalnih elektromotornih vlakova. Najveća brzina tih vlakova bit će 160 kilometara na sat, a od ostale opreme moraju imati i GPS/GPRSmodul za pozicioniranje i komunikaciju vlaka, videonadzor, displeje i razglas za zvučnu i tekstualnu najavu kolodvora-stajališta, wi-fi mrežu, sustav za brojenje putnika…

Gradsko-prigradski vlakovi, prema tehničkim specifikacijama iz natječajne dokumentacije, imat će šest do osam vrata sa svake strane, minimalno 130 sjedala, a moći će primiti do 500 putnika. Regionalni vlakovi moraju imati troja do četvora vrata sa svake strane, prvi i drugi razred, minimalno 210 sjedala i moći će primiti do 400 putnika. U prvom razredu bit će od 16 do 24 mjesta. Gradsko-prigradski vlakovi imat će jedan WC, a regionalni dva WC-a. Putnicima će biti na raspolaganju i utičnice za napajanje računala i mobitela.

Prigradski i regionalni vlakovi imat će i višenamjenski prostor za najmanje pet bicikala, a on će se moći koristiti i za dječja kolica i druge namjene. Putnicima će biti na raspolaganju i utičnice za napajanje računala i mobitela. Najnoviji vlakovi koji će se proizvoditi po ovom ugovoru, imaju iste specifikacije kao i vlakovi koje Končar već proizvodi za HŽPP, pa će tako imati i dovoljno mjesta te opremu potrebnu za prijevozosoba s invalidnošću i osoba smanjene pokretljivosti. Rok isporuke prvog vlaka za gradsko-prigradski promet je 24 mjeseca od stupanja ugovora na snagu. Prvo će se isporučiti 11 gradsko-prigradskih vlakova, nakon čega će se isporučiti 10 vlakova za regionalni promet. Svi vlakovi iz ove nabave trebajubiti isporučeni u roku od 35 mjeseci od potpisivanja ugovora.

Foto: VL

Česi se žalili i više se nisu javili

Zašto se Poljaci nisu javili na ovaj natječaj nismo od njih uspjeli doznati. Stadler je, inače, bio zainteresiran i za TŽV Gredelj u stečaju. Posljednja poljska žalba na natječaj stigla je početkom srpnja, i to zbog novog roka za dostavu ponuda. No, DKOM je vrlo brzo odbacio i tu žalbu, ali to opet dovodi do novog roka za dostavu ponuda – 7. kolovoza.

Stoga u roku za dostavu ponuda stoji odgovor zašto Stadler na kraju nije poslao svoju ponudu. HŽPP i Končar - Električna vozila nedavno su potpisali i dodatak ugovoru za nabavu 12 elektromotornih vlakova. Proizvodnja 11 novih vlakova iz tog kontingenta bit će financirana zajmom EUROFIMA-e u iznosu od 57,2 milijuna eura, a jedan vlak zajmom Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD) u iznosu od 5,2 milijuna eura. HŽPP i Končar su još 2014. potpisali ugovor o proizvodnji 44 nova vlaka. Tijekom 2015. i 2016. isporučeno je 20 elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski i regionalni prijevoz te jedan dizelsko-električni motorni vlak za regionalni prijevoz koji su bili financirani zajmom HBOR-a.

Od studenoga 2019. do ožujka 2020. isporučena su još četiri dizelsko-električna motorna vlaka koja su bila financirana zajmom IBRD-a. Sad se svi ti ugovori i dodaci ugovora realiziraju, računajući i već isporučene nove vlakove i protutipove. Na hrvatskim prugama tako će ukupno voziti 68 novih putničkih vlakova HŽPP-a. 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 50

Avatar Matija22
Matija22
20:45 07.08.2020.

Bravo kupujmo Hrvatsko s EU fondovima.

VE
veljača
20:44 07.08.2020.

BRAVO!!! Sve čestitke Končaru!

LI
Lionking
21:58 07.08.2020.

Ovakve vijesti zelimo! A ne da trabunjate kako neka "selfie" dronfa od 60 godinica izbaci sisetine sa plaže! Ili mudrovanje od filozofkinja tipa " spasi me" ili kozaracko kolo Rade Borić