koliko košta izaći na izbore?

Cijene eurokampanja: HDZ potrošio dvostruko više od SDP-a, najviše donacija Ilčićevoj listi

Foto: Pixabay
Cijene eurokampanja: HDZ potrošio dvostruko više od SDP-a, najviše donacija Ilčićevoj listi
03.06.2024.
u 11:40
Potpuna slika donacija i troškova bit će poznata mjesec dana nakon izbora, 9. srpnja do kada svi izborni sudionici moraju Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) dostaviti završne financijske izvještaje o načinu na koji su financirali promidžbu za izbore za Europski parlament
Pogledaj originalni članak

HDZ je najviše potrošio na promidžbu za europske izbore, od donatora je, pak, najviše dobio europarlamentarac Ladislav Ilčić, pokazuju financijska izvješća koja su, zaključno sa 1. lipnja, bili dužni objaviti svi sudionici izbora koji će se održati u nedjelju, 9. lipnja.

Od mogućih 530.891 eura, HDZ je do konca svibnja na promidžbu, odnosno oglašavanje na različitim platformama, najam prostora i tehničke opreme, autorske honorare, reprezentaciju i sl. potrošio 221. 650 eura. Četvrtinu tog iznosa, gotovo 55.000 eura, čini trošak agencije Omnicom media grupa, a oko 33. 000 eura trošak agencije Diskurs, obje iz Zagreba.

Za predstavljanje svojih 12 kandidata, lista SDP-ove koalicije (SDP, DO SIP, Centar HSS, Glas) potrošila je upola manje, 110.500 eura. Polovica tog iznosa je trošak Zagreb plakata (55.000 eura), e među većim iznosima je i onaj za agenciju Ascanius Media (gotovo 16.000 eura).

Fair play lista sastavljena od liberalnih stranaka (IDS, NPS, SDSS, Socijaldemokrati, HSLS, PGS, Reformisti, Unija Kvarnera, Istarska stranka umirovljenika, HNS, Lista za Rijeku, Demokrati) na promidžbu je potrošila gotovo 71. 000 eura, nešto manje od četvrtine tog iznosa ide za usluge tvrtke Designsystem. Ilčić, odnosno njegova nezavisna lista, na promidžbu je potrošila nešto preko 53.000 eura, od čega je 31.000 eura trošak Unimedie - udruge za promicanje audiovizualne i scenske kulture, a oko 10. 000 eura trošak Zagreb plakata.

Trošak kampanje stranke Možemo je 50.000 eura, od čega se gotovo 35.000 eura odnosi na usluge oglašavanja tvrtke Initiative. Domovinski pokret za predstavljanje svojih kandidata potrošio je 41.870 eura, a gotovo toliki je i račun za usluge tvrtke Logobox. Most je potrošio 26.000 eura, od čega je veći iznos 'otišao' za Midas Network, tvrtku koja pruža usluge internetskog marketinga (7. 500 eura) i za Loveprint, tvrtku za grafičke i tiskarske usluge (4.000 eura), obje iz Zagreba.

Stranka Pravo i pravda Mislava Kolakušića na kampanju je potrošila 9.300 eura (7.000 eura za usluge agencije Digital Takeover), dok trošak liste nezavisne Nine Skočak iznosi oko 2.500 eura.

POVEZANI ČLANCI:

Najviše donacija za promidžbu za europske izbore prikupila je Ilčićeva lista, gotovo 74.000 eura. Najviše mu je donirala tvrtka Pax et Bonum iz Kaštel Lukšića, u dva navrata, ukupno 18.000 eura. Fizičke osobe političkoj stranci te nezavisnoj listi mogu donirati do 3981 eura, a pravne do 26.544 eura.

Ilčića po primljenim donacijama slijede SDP i Fair play lista, koji su dobili po 31.000 eura.  Na SDP-ov račun najviše je, 3.500 eura, uplatila dugogodišnja europarlamentarka Bjiljana Borzan, po 3.000 eura uplatili su Sanja Glavašević, Goran Jukić i Majda Glavašević, a 2.500 Marko Vešligaj, SDP-ov kandidat za zastupnika u Europskom parlamentu. Fair play listi po 3. 500 eura uplatili su Milorad Pupovac, Valter Flego, i Rajko Ostojić, kandidati na toj listi.

Možemo je od 653 donatora dobio 18.500 eura, HDZ od njih sedam 11.000 eura. Izuzev glavnog tajnika stranke Krunoslava Katičića, svi ostali donatori su kandidati za EP. Najviše je, 3.000 eura, donirao Tomislav Sokol, po 2.000 eura Karlo Ressler i Nikolina Brnjac, Andrej Plenković 1. 500 eura, a Davor Ivo Stier i Ante Mihanović po 1.000 eura.

Lista Nine Skočak dobila je oko 2.500 eura donacija, a među donatorima jedan se zove Bojan Ivošević i uplatio je 50 eura. Stranka PIP dobila je 62,50 eura donacija, koje joj je uplatio Kolakušić, Most nije imao donacija. 

Potpuna slika donacija i troškova bit će poznata mjesec dana nakon izbora, 9. srpnja do kada svi izborni sudionici moraju Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) dostaviti završne financijske izvještaje o načinu na koji su financirali promidžbu za izbore za Europski parlament. 

VIDEO Žarko Tomašević, mađioničar koji vozi taksi po Zagrebu

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.