Malo se automobilskih tvrtki može pohvaliti toliko različitim nasljeđem kao Citroën. Tijekom 90 godina slavne povijesti u portfelju prošlosti ravnopravno su se našli najrazličitiji primjerci.
Brojna je publika u spontanom defileu, dostojnom Tour de Francea, samim središtem Pariza, od Trocadera pa sve do Champs-Elyseesa, jednostavno uživala u rijetko zamislivim prizorima. Nije to bilo samo zbog iznimno rijetkih modela, što se vide svakih nekoliko godina, već i zbog jedinstvenog, neponovljivog ugođaja.
Vrijedni i do 300.000 €
Najstariji primjerci s početaka motorizacije, poput legendarne Rosalie, ravnopravno su paradirali uz najpoznatije kreacije svih vremena kao što je 2 CV, tehnološke ikone a’la ID/DS, razigrane kreacije poput BX-a ili CX-a, terenske osebujnosti Meharija, te WRC-a ili Pariz-Dakar pobjednika.
Njima uz bok stali su rijetki sportski prototipovi, ali i jedinstvene ikone stila iz doba suradnje s Maseratijem, kada su nastali modeli SM i SM Opera. Nedostajale su tek posebno prerađene predsjedničke limuzine iz De Gaulleova vremena.
Bilo je tu i rijetkih i vrijednih automobila, podjednako. Raspon vrijednosti kretao se od desetak tisuća eura, preko prosječnih 40-50.000, ali i uz priličnu brojnost vozila čija vrijednost s lakoćom prelazi 100, 200, pa čak i 300.000 eura.
Ono najljepše u svemu je odnos prosječnog Francuza prema vrijednim starinama. Savršen je. Takav i treba biti, jer jedino odnos prema nenadoknadivoj baštini širi tehničku kulturu. Nama je tako što nepojmljivo, jer potječemo iz sredine gdje se stari automobili doživljavaju tek kao osnova za recikliranje, a neki nazovi stručni magazini svojom se sramotnom rabotom uništavanja spomenika na kotačima i diče pod nazovi ekološkim parolama.
Razgovarajući s ponosnim vlasnicima, naišli smo na drage i susretljive svakodnevne ljude, okupljene oko brojnih klubova koji njeguju tradiciju i strpljivo čuvaju blago na kotačima. Nerijetko su i sami zatečeni publicitetom koji njihovi automobili svugdje dobivaju, pa su se ovdje osjećali posebno. S razlogom.
Model GT u 19 primjeraka
Mi smo od svih 90 modela te prohladne pariške večeri odabrali udobnost. Poslovičnu i francusku. Vozili smo se u DS-u iz 1968. I uživali.
Zagledan u budućnost, gdje Citroën opet planira stvarati daleko osebujnije kreacije no što to danas čini, marljivi su Francuzi provozali i modele koji su privukli najviše pažnje. Uz C3 nove generacije i DS 3, koji se već nalaze pred prodajnim salonima, najviše su pažnje privukli svježi koncept Revolte, te GT kreacija.
Dok je Revolte hommage legendarnom 2 CV s danas potpuno neobično riješenim sklopivim kožnim krovom, GT dolazi iz kompjutorske igrice, te označava sasvim novo doba Citroëna. Neslužbeno saznajemo kako će GT ipak u serijsku proizvodnju, te da će biti proizvedena limitirana serija od 19 primjeraka.
Citroënov pir u Parizu!
FOTO Udala se sestra Luke Modrića, pogledajte bajkovite prizore s vjenčanja
Diora Modrić i njen dugogodišnji dečko Filip Aleksić razmijenili su zavjete sredinom ljeta u romantičnom okruženju grada Zadra.
Donna Vekić otvoreno: Ljudi misle da živim glamurozno, ali ovo je prava istina. Nije mi lako
– Žao mi je što nisam češće doma, ako skupim pet dana u Osijeku, to je super. Žao mi je što sam propustila brojne svadbe, rođendane, obiteljska druženja. Ali, to je cijena ovog sporta. Ne, ne nedostaju mi tinejdžerski izlasci.
Kapetan Marko Bekavac osuđen na 30 godina zatvora u Turskoj!
Bekavac je nepravomoćno osuđen jer je na brodu kojim je zapovijedao pronađeno oko pola tone kokaina, najprije u Kolumbiji, a onda i u Turskoj
Ova salata od tune s neočekivanom namirnicom je toliko ukusna da bismo je svaki dan nosili na posao
Evo kako se kreću cijene najma garsonijera i manjih stanova u Zagrebu, nekima je ovo nedostižno