Danas je u dubrovačkom hotelu Excelsior potpisan ugovor o izgradnji Pelješkog mosta između Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation te ugovor za nadzor gradnje sa zajednicom ponuditelja u kojoj su Institut IGH, Centar za organizaciju građenja i Invest inženjering.
Na potpisivanju tih ugovora bili su i predsjednik Vlade Andrej Plenković, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ministar državne imovine Goran Marić, ministrica regionalnog razvoja i fondova Europske unije Gabrijela Žalac i ministar uprave Lovro Kuščević.
– Pelješki most arhitektonska je perla u infrastrukturi RH koja će oplemeniti izgledom i funkcionalnošću našu cestovnu i prometnu infrastrukturu. Ovo je projekt kojim Hrvatska postaje jedinstvena. On je od strateške i dugoročne važnosti. Važno je to za sve naše sugrađane u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Opskrba juga Hrvatske u turističkoj sezoni bit će brža, a isto tako proizvodi iz ovog kraja lakše će doći do ostalih dijelova Hrvatske. Pelješki most ostat će kao simbol dodane vrijednosti naših prvih godina članstva u EU – kazao je premijer Plenković uoči potpisivanja ugovora te dodao:
– Moram priznati da je bilo lijepo čuti govor predsjednika Europske komisije Jean-Claudea Junckera u Europskom parlamentu koji je rekao da se u Hrvatskoj gradi Pelješki most i sredstvima EU zato da bismo pomogli ravnomjernom regionalnom razvoju Hrvatske. Most će biti izgrađen s punim uvažavanjem naše susjedne zemlje – BiH. Napravili smo promjene u visini i rasponu stupova na mostu kako bi BiH imala odgovarajući prostor za prolaz. Isto tako vjerujem da će ovaj projekt biti uvod u bolju suradnju Hrvatske i Kine.
Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić kazao je kako je most između kopna i Pelješca projekt koji će obilježiti našu generaciju.
– Potpisivanjem ugovora za izgradnju okončan je jedan od najsloženijih i najvrjednijih poslova koje su imale Hrvatske ceste. Došli smo do ostvarenja ideje – povezivanje juga Hrvatske posve je izvjesno – kazao je Škorić.
Nakon što se okupljenima obratio Lu Shan, predsjednik Uprave China Road and Bridge Corporation, župan Dubrovačko-neretvanske županije Nikola Dobroslavić zahvalio je Europskoj komisiji koja je odlučila sufinacirati projekt s 85 posto nepovratnih sredstava.
– Ovo je veliki dan za našu županiju, ali i za cijelu Hrvatsku! Kreće povezivanje dvaju dijelova Europske unije i Hrvatske. Ovo je važan geostrateški potez za našu zemlju – kazao je Dobroslavić.
Kineski veleposlanik Hu Zhaoming kazao je kako svjedočimo posebnom trenutku u hrvatskim i kineskim odnosima.
– Novo poglavlje naših odnosa je otvoreno. Naši politički odnosi okreću novu stranicu, a projekt pokazuje i političko povjerenje između naših zemalja. Kineska ulaganja u Hrvatsku povećana su više od sto puta, a prošle godine stiglo je i 60 posto više turista. Kineski konzorcij nije slučajno dobio posao izgradnje Pelješkog mosta, većina Hrvata vjeruje kako bi upravo Kina trebala biti najveći gospodarski partner sljedećih deset godina – kazao je veleposlanik.
Ministrica regionalnog razvoja i fondova Europske unije Gabrijela Žalac izjavila je da je ovaj projekt usklađen za financiranje sa svim relevantnim strateškim dokumentima.
– Treba istaknuti naš Operativni program konkurentnost i kohezija u ovom financijskom razdoblju i investicijski prioritet unaprjeđenja mreže. Upravo smo iz Europskog fonda za regionalni razvoj za provedbu i financiranje ovoga projekta osigurali više od 357 milijuna eura. Riječ je o najvećem pojedinačnom projektu prema odobrenim sredstvima financiranom iz ovog operativnog programa – kazala je.
– Današnjim potpisivanjem ugovora započet ćemo s prvom od četiriju faza cestovnog povezivanja samog juga Hrvatske. Most će biti generator regionalnog i lokalnog razvoja te omogućiti teritorijalnu povezanost Hrvatske. Stoga je i EK prepoznao projekt kao strateški te ga podupro u maksimalnom iznosu od 85 posto – dodao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Hrvatske ceste dobile su tri ponude na natječaju za gradnju Pelješkog mosta i u siječnju ove godine odabrale su ponudu kineskog konzorcija, po cijeni od 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a). Početkom travnja za nadzor nad izgradnjom mosta kopno – Pelješac s pristupnim cestama odabrana je zajednica ponuditelja, u kojoj su Institut IGH, Centar za organizaciju građenja i Invest inženjering, koje su za to dali ponudu u iznosu od 49,4 milijuna kuna (bez PDV-a).
Ugovor s izvođačima radova za izgradnju mosta kopno – Pelješac s pristupnim cestama potpisao je predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić i opunomoćeni predstavnik konzorcija / zajednice ponuditelja Zhang Xiaoyuan. Ugovor o nadzoru nad izvođenjem radova na izgradnji mosta potpisao je Škorić i predsjednik Uprave IGH Oliver Kumrić.
A hoce li i Bakir doci na svecanost? On jos ne vjeruje da bosanski nosaci aviona mogu komotno ispod mosta.