Britanska autorica fantastične proze za djecu i odrasle, kojoj je u ljeto 2009. dijagnosticiran rak pluća, odlučila je prekinuti liječenje jer "ništa ne postiže, samo joj je od toga još više zlo" i dostojanstveno se oprostiti od života u kojem je napisala brojne višestruko nagrađene knjige i oduševila milijune čitatelja. Kod šire publike ta književnica najpoznatija je po romanu "Howlov pokretni dvorac" (jedinome njezinu djelu koje je izašlo u hrvatskom prijevodu), i koje je 2004. poslužilo kao predložak za istoimeni animirani film Hayaoa Miyazakea.
Rođena Londončanka, Diana Wynne Jones priče je počela smišljati s devet godina da bi krajem Drugoga svjetskog rata zabavila svoje mlađe sestre u Walesu, gdje su se sklonili od njemačkog bombardiranja Londona. Diplomirala je engleski jezik i književnost na Oxfordu gdje su joj profesori bili, između ostalih, C. S. Lewis i J. R. R. Tolkien. S dječjom književnošću detaljnije se upoznala tek kad je svojoj djeci počela čitati priče, koje su je ponukale da se i sama okuša na tom polju, na kojem je dobitnik više britanskih, američkih i njemačkih književnih nagrada. Počasnu World Fantasy Award za životno djelo dobila je 2007., a godinu prije sveučilište u Bristolu, gdje živi od 1976., uručilo joj je počasni doktorat književnih znanosti. Njezine knjige, poput serijala "Chrestomanci", mnogi su usporedili s "Harryjem Potterom" i smatraju Wynne Jones ključnim utjecajem na J. K. Rowling. Često je uspoređuju s Robin McKinley i Neilom Gaimanom; za Gaimana je veže osobno prijateljstvo, jedno su drugom posvećivali djela.
Među ljubiteljima fantastične literature poseban kultni status uživa njezina knjiga "The Tough Guide to Fantasyland" iz 1996., u kojoj se u obliku turističkog vodiča po zemlji bajki duhovito izrugivala brojnim stereotipima prisutnim u većini fantastične literature.
U današnje doba i previše često se događa da neko djelo prepuno baš takvih stereotipa zahvaljujući ulaganju u marketing doživi veliki tržišni uspjeh, dok mnogo bolje knjige poput onih Diane Wynn Jones u poluanonimnosti knjižničkih i knjižarskih polica čekaju one probirljivije čitatelje koje knjiga ne zanima zato što je "in" i u modi, zato što su za nju svi čuli, već zato što je dobro napisana i otvara čitateljima prozor u maštovite svjetove zamišljene dušom i umom, a ne slaganjem fantastičkih stereotipa poput lego-kockica. Malo je tko u stanju takve čarobne knjige napisati poput Diane Wynn Jones, kojoj možemo samo poželjeti da joj kraj života bude u skladu s njezinim željama.