Potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Radimir Čačić u utorak je na novinarsko pitanje o budućnosti Diokija kazao da ne postoji ekonomska isplativost proizvodnje te posrnule tvrtke u Zagrebu.
Proizvodnja na Krku
Dodao je da su u tijeku nastojanja za nastavak proizvodnje na Krku. Stoga će se, prema riječima ministra gospodarstva, Diokijeva proizvodnja u Zagrebu očito ugasiti. A Diokijeva postrojenja u glavnom hrvatskom gradu smještena su na Žitnjaku, gdje se nalazi i industrijski kolosijek koji je nedavno HŽ Cargo kupio od Diokija za 17,4 milijuna kuna.
Tako je najavljenim gašenjem proizvodnje Diokija na Žitnjaku ta investicija u ionako nepotreban kolosijek za HŽ Cargo još besmislenija. Kako smo već pisali, HŽ Cargo je, po Čačićevu naputku, kupio industrijski kolosijek od Diokija za što je morao podići kredit.
Od tako dobivenog novca, Dioki je potom, prema priznanju samog Čačića, isplatio plaće svojim radnicima.
U HŽ Cargu na naše pitanje kako objašnjavaju kupnju kolosijeka od Diokija ako će se ugasiti proizvodnja te tvrtke na Žitnjaku, odgovaraju da kupnja kolosijeka nema nikakve veze sa sudbinom Diokija jer je odluka o toj kupnji donesena na temelju odluke uprave HŽ Carga o prihvaćanju projekta revitalizacije industrijskih kolosijeka na mreži HŽ-a iz 2010. godine i iskazanog interesa za kupnju tog industrijskog kolosijeka iz 2011. godine.
– HŽ Cargo poslovno je zainteresiran za taj kolosijek jer se u toj zoni nalaze veliki korisnici željezničkog prijevoza, a time i potencijal velikih količina roba za prijevoz željeznicom – navode u HŽ-u.
Obnova, a ne kupnja
No revitalizacija kolosijeka na koju se pozivaju znači obnovu industrijskih kolosijeka koji su u lošem stanju, a ne kupnju. A tim programom nije predviđena ni revitalizacija, a kamoli kupnja Diokijeva kolosijeka.
U HŽ Cargu tvrde da su odavno htjeli kupiti taj kolosijek, iako to nije točno. Večernji list posjeduje dopis Diokija tvrtki Agit, koja je ovisno društvo HŽ Carga, iz 2010. godine u kojem tvrtka Roberta Ježića nudi taj kolosijek na prodaju. No Agit ni HŽ Cargo nisu bili zainteresirani za tu ponudu.
Kao druge korisnike kolosijeka na kojima će zarađivati u HŽ-u navode Janaf, Ina Maziva i OMV. Janaf ima pravo služnosti na tom kolosijeku, a Ina Maziva i OMV, kažu upućeni, imaju zanemariv promet na Žitnjaku. U HŽ-u pak ne žele reći koliko je Cargo prevezao robe u 1. kvartalu ove godine na Žitnjaku pravdajući se poslovnom tajnom.
Ili nek neko više podnese krivičnu prijavu zbog tog kolosijeka, ili nam prestanite više servirati tu \"vijest\"