spiskali 17,4 mil.kn

Dioki ide, a HŽ-u ostaje nepotreban kolosijek

Foto: Željko Hladika/PIXSELL
Dioki ide, a HŽ-u ostaje nepotreban kolosijek
24.05.2012.
u 09:00
HŽ Cargo morao je, po Čačićevu nalogu, kupiti industrijski kolosijek od Diokija iako na njemu neće moći zarađivati
Pogledaj originalni članak

Potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Radimir Čačić u utorak je na novinarsko pitanje o budućnosti Diokija kazao da ne postoji ekonomska isplativost proizvodnje te posrnule tvrtke u Zagrebu.

Proizvodnja na Krku

Dodao je da su u tijeku nastojanja za nastavak proizvodnje na Krku. Stoga će se, prema riječima ministra gospodarstva, Diokijeva proizvodnja u Zagrebu očito ugasiti. A Diokijeva postrojenja u glavnom hrvatskom gradu smještena su na Žitnjaku, gdje se nalazi i industrijski kolosijek koji je nedavno HŽ Cargo kupio od Diokija za 17,4 milijuna kuna.

Tako je najavljenim gašenjem proizvodnje Diokija na Žitnjaku ta investicija u ionako nepotreban kolosijek za HŽ Cargo još besmislenija. Kako smo već pisali, HŽ Cargo je, po Čačićevu naputku, kupio industrijski kolosijek od Diokija za što je morao podići kredit.

Od tako dobivenog novca, Dioki je potom, prema priznanju samog Čačića, isplatio plaće svojim radnicima.

U HŽ Cargu na naše pitanje kako objašnjavaju kupnju kolosijeka od Diokija ako će se ugasiti proizvodnja te tvrtke na Žitnjaku, odgovaraju da kupnja kolosijeka nema nikakve veze sa sudbinom Diokija jer je odluka o toj kupnji donesena na temelju odluke uprave HŽ Carga o prihvaćanju projekta revitalizacije industrijskih kolosijeka na mreži HŽ-a iz 2010. godine i iskazanog interesa za kupnju tog industrijskog kolosijeka iz 2011. godine.

– HŽ Cargo poslovno je zainteresiran za taj kolosijek jer se u toj zoni nalaze veliki korisnici željezničkog prijevoza, a time i potencijal velikih količina roba za prijevoz željeznicom – navode u HŽ-u.

Obnova, a ne kupnja

No revitalizacija kolosijeka na koju se pozivaju znači obnovu industrijskih kolosijeka koji su u lošem stanju, a ne kupnju. A tim programom nije predviđena ni revitalizacija, a kamoli kupnja Diokijeva kolosijeka.

U HŽ Cargu tvrde da su odavno htjeli kupiti taj kolosijek, iako to nije točno. Večernji list posjeduje dopis Diokija tvrtki Agit, koja je ovisno društvo HŽ Carga, iz 2010. godine u kojem tvrtka Roberta Ježića nudi taj kolosijek na prodaju. No Agit ni HŽ Cargo nisu bili zainteresirani za tu ponudu.

Kao druge korisnike kolosijeka na kojima će zarađivati u HŽ-u navode Janaf, Ina Maziva i OMV. Janaf ima pravo služnosti na tom kolosijeku, a Ina Maziva i OMV, kažu upućeni, imaju zanemariv promet na Žitnjaku. U HŽ-u pak ne žele reći koliko je Cargo prevezao robe u 1. kvartalu ove godine na Žitnjaku pravdajući se poslovnom tajnom.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

LI
lignjun
09:50 24.05.2012.

Ili nek neko više podnese krivičnu prijavu zbog tog kolosijeka, ili nam prestanite više servirati tu \"vijest\"

CH
Chisinau
11:52 24.05.2012.

Gospodin Čaćić bi trbao pogledati sve mogučnosti prije nego što dioki pošalje u likvidaciju.Da li je ta firma profitabilna ili ne treba napraviti ekonometrijsku računicu i na temelju fiksnih parametara donijeti zaključak.Ne ovako na prečac.To rade samo neznalice kao što je Čaćić.Oprosti mi bože ja mu nebih dao dvije ovce da čuva jer bimu jedna pobjegla a ovu drugu bi zgazio dok tražio prvu.

OB
-obrisani-
09:31 24.05.2012.

Ako drug čačić kaže da moraju kupiti taj kolosjek, onda se tu nema što raspravljati treba li im ili im ne treba. U suprotnom, drug čačić će to riješiti sjedajući za upravljač automobila.