Čak 85 posto učenika osmih razreda jednom ili više puta konzumiralo je alkohol, što je četiri posto više nego na nacionalnoj razini, a u posljednjih mjesec alkohol je konzumirao svaki drugi osmaš.
Teška opijenost
Dječaci u Zagorju najčešće piju vino, a djevojčice žestoka pića pomiješana sa sokom. Svaki peti učenik u posljednjih godinu dana bio je u stanju teške opijenosti, pokazuju rezultati anketiranja zagorskih osmaša koje je provedeno prošle školske godine u sklopu preventivnog projekta “Zdrav za 5“. Projekt MUP-a, Ministarstva zdravlja i Ministarstva zaštite okoliša usmjeren je na mlade s ciljem mijenjanja stavova i štetnih navika o ovisnosti o alkoholu, drogama i igrama na sreću te usvajanja stavova o nužnosti zaštite okoliša i prirode. Na konferenciji za novinare voditelj Centra za prevenciju ovisnosti pri Zavodu za javno zdravstvo KZŽ Svetislav Joka i policijska službenica za prevenciju Andreja Jurić prezentirali su projekt, a podršku su izrazili i dožupanica Jasna Petek i zamjenik načelnika PU Željko Sugnetić. Anketiranje je provedeno u šest osnovnih i tri srednje škole u Zagorju, a ove godine projekt će obuhvatiti sve škole, odnosno učenike osmih razreda te prvih i drugih razreda srednjih škola.
Udišu i ljepila
Što se konzumiranja marihuane tiče, rezultati su jednaki nacionalnom prosjeku. Svaki osmi učenik prvih razreda srednje škole marihuanu je konzumirao bar jednom, dok je s ecstasyem eksperimentiralo manje od dva posto učenika, što je ipak manje od tri posto na nacionalnoj razini. Čak 40 posto anketiranih jednom ili više puta u životu udisalo je ljepila ili druge inhalante, mnogo više od nacionalnih 27 posto. U igrama na sreću među učenicima drugog razreda prednjače dječaci, a u posljednjih mjesec dana kockalo se ili kladilo 17 posto anketiranih, dok je na razini Hrvatske postotak 25 posto. U sklopu projekta kroz nekoliko školskih sati s učenicima će se provoditi interaktivni programi na temu alkohola, droge, klađenja i kocke te izvannastavne aktivnosti na temu zaštite okoliša i prirode.
– Osim podizanja razine informiranosti o štetnosti i kažnjivosti ovakvih ponašanja, bit će potrebno raditi i na jačanju asertivnih stavova učenika kroz predstavljanje mogućnosti odabira i odupiranja vršnjačkim pritiscima – zaključio je Svetislav Joka.