Put ka održivoj, reciklabilnoj ambalaži te smanjenje ambalažnog otpada, strategija je brojnih proizvođača pića i napitaka, no neke ih možda ne bi imale da ih na akcije ne tjeraju i EU direktive kakve, primjerice, do 3. srpnja iduće godine predviđaju spojeni čep na baš svim plastičnim bocama, čega će se morati pridržavati svi u EU, pa i Hrvatskoj.
Potrošači zadovoljni
Svijet godišnje proizvede oko 2 milijarde tona otpada od čega je velik dio plastika koja se jako sporo ili uopće ne razgrađuje. U tom segmentu plastični čepovi predstavljaju poseban izazov jer često završe kao zaseban otpad u okolišu, umjesto u reciklaži kao vrijedna sirovina. Prema Direktivi EU, cilj je da i boca i čep ostanu zajedno pričvršćeni, kako bi ih se zajedno odložilo u odgovarajući spremnik za recikliranje. Za to se ovih dana pobrinula i Jamnica, jedna od vodećih hrvatskih kompanija u proizvodnji vode i pića, iz koje kažu kako kontinuirano teže smanjenju negativnog utjecaja na okoliš, a jedna od inicijativa u tom smjeru je uvođenje spojenog čepa, čime i druge žele potaknuti da slijede njihov primjer. Osim Jamnice, spojene čepove zasad imaju i PET pakiranja Sarajevskog kiseljaka, Sensationa i Sky Cole, koji su dio Jamničina portfelja.
- Procjenjujemo da će u narednih godinu dana oko 300 tona plastičnih čepova završiti na recikliranju umjesto u okolišu zahvaljujući uvođenju spojenih čepova na bocama naših proizvoda - izjavila je Ivana Krnjević, rukovoditeljica zaštite okoliša u Jamnici. U Atlantic grupi, brendovi vode Kala i Kalnička lani su iz kategorije izvorske vode prešle u višu kategoriju prirodne mineralne vode i imaju unificiranu ambalažu, pa je već paralelno s tim lansirana inovacija – neodvojivi čep, kojim su se među prvima prilagodili EU direktivi.
>> VIDEO Rezolucija Zemlja osvojila medijskog Oscara u New Yorku i pobijedila međunarodnu konkurenciju
- Osim u samu inovaciju, investirali smo i u kampanju za edukaciju potrošača o prednostima novog neodvojivog čepa kojim su prikupljanje, odvajanje i recikliranje plastičnih boca jednostavniji i ekološki učinkovitiji. Bit će potrebno neko vrijeme i za navikavanje potrošača, ali s tržišta nam dolaze pozitivni komentari i u dijelu korisničkog iskustva: čep pruža bolje iskustvo kad smo u pokretu, bocu možemo otvoriti jednom rukom bez poteškoća kamo staviti čep ili straha od ispadanja i gubljenja čepa, a što pridonosi i higijeni konzumacije. Što se tiče ostatka portfelja pića, pripremamo se za implementaciju, a sve sukladno rokovima koje zadaje regulativa - kazala je Jelena Slade Šilović koja vodi razvoj brenda u Atlanticu.
VEZANI ČLANCI:
Vindija se nedavno pohvalila kako je novi neodvojivi čep, LightWing 30, uz pomoć Tetra Paka uvela i u svoju višeslojnu kartonsku ambalažu, u čemu je prva na domaćem tržištu. I prva pakiranja Vindi sokova s novim neodvojivim čepom već se nalaze na policama trgovina, a nakon sokova slijede i pakiranja ‘z bregov mlijeka i mliječnih proizvoda te biljnih napitaka, najavili su.
I Vindija promišlja zeleno
- Nakon postupnog uvođenja Tetra Edge plant-based pakiranja s čak 88% materijala iz obnovljivih izvora, pri čemu je čep izrađen od plastike dobivene od šećerne trske, uvođenjem neodvojivih čepova s našim dobavljačem, tvrtkom Tetra Pak, danas mislimo na zdravije i zelenije sutra - rekao je nedavno Nenad Klepač, predsjednik uprave Vindije.
U Coca-Coli je proizvodnja boca s novim neodvojivim čepovima krenula u svibnju i obuhvaća sve Coca-Coline robne marke bezalkoholnih pića i vode na hrvatskome tržištu. - Prijelaz na neodvojive zatvarače iskoristit ćemo za promoviranje poruka o recikliranju i tako podržati naša nastojanja prema stopostotnom prikupljanju boca i zatvarača - izjavila je Dora Strezova-Nikolova, glavna direktorica Coca-Cole HBC Adria. Iz Radenske Adriatic odgovorili su kako je prelazak na neodvojive čepove u Radencima (Slovenija) i Studencu (Lipik) planiran krajem ove i početkom iduće godine.
Selo gori a baba se češlja. Tako otprilike izgleda politika EK