SALONA 46

Domaća tvrtka predstavila prvu jedrilicu na svijetu s dva električna motora: 'Želimo biti poput Rimca'

Foto: Salona Yachts
Foto: Salona Yachts
Foto: Salona Yachts
Foto: Salona Yachts
Foto: Salona Yachts
Foto: Salona Yachts
Foto: Salona Yachts
Foto: Salona Yachts
30.11.2020.
u 09:10
Prvi primjerak već je prodan kupcu iz SAD-a za oko 300.000 eura.
Pogledaj originalni članak

Krajem prošlog tjedna u Splitu, točnije u marini Kaštela, predstavljena je prva jedrilica na svijetu sa dva električna motora. Veliki je to spektakl za nautički i tehnološki svijet pa stoga ne čudi da su se na predstavljanju pojavili i mnogi svjetski priznati ljudi iz svijeta jedrenja.

Foto: Salona Yachts

Salona 46 službeni je naziv te jedrilice i ona je plod isključivo domaće pameti. Izišla je iz pogona tamošnjeg proizvođača brodova Salona Yachts koji djeluje u sklopu Prevent grupe koja pak djeluje na četiri kontinenta u različitim industrijama. Od autodijelova, namještaja, mode, metalnih i plastičnih komponenti pa sve do brodogradnje. U lijepo uređenoj marini dočekali su nas predstavnici tvrtke Salona Yachts, pokazali nam ključne karakteristike jedrilice i provezli nas njome od Kaštela preko punte Marjana do otoka Čiova.

Bez buke, a jedrenjem se pune baterije

Doduše, nismo mogli isprobati jedra jer je baš u četvrtak na moru bila bonaca, ali zapanjujućem iskustvu pridonijeli su električni motori koji se doslovno ne čuju.

. – Na tome su naši inženjeri radili godinu i pol. Od crtanja i arhitekture jedrilice pa sve do sastavljanja i prve plovidbe – ponosno nam kaže upravljajući jedrilicom Marin Donadini, mladi direktor Salona Yachtsa.

Foto: Salona Yachts

Jedrilica se puni preko električnih punionica gotovo identično kao i automobili. No, prednost je dvostrukog motora u tome što jedrilica postiže veću snagu i brzinu uz puno manji utrošak energije. Osim toga, dva motora praktični su za rotaciju jedrilice i brzo okretanje i mijenjanje smjera. Kako kažu proizvođači, autonomija potpuno napunjene baterije bila bi više nego dovoljna za lagodnu plovidbu od Splita do Visa pa i malo dalje.

Na Saloni 46 svaki je milimetar pametno iskorišten. Tako se ispod klupa za sjedenje nalazi prostor za ostavu mornarskih stvari, a ispod drvenih stuba kojima se ulazi u unutrašnji dio broda nalaze se elektromotori. Unutrašnji dio broda sastoji se od male kuhinje, blagovaonice i spavaće sobe. Interijer je uređen minimalistički, ali high-tech – staklo, drvo, koža i ekrani osjetljivi na dodir.

Ovaj brod, naime, već je prodan i uskoro kreće put SAD-a gdje ga čeka novi vlasnik. Zasad je proizveden samo ovaj primjerak i prodaje se po početnoj cijeni od oko 300.000 eura, no cijena može letjeti u nebo, ovisno o željama kupca i luksuzu koji želi.

– Implementirali smo potpuno novu elektropropulziju koja ima dva elektromotora koji nam praktički pomažu da tijekom jedrenja puno većom brzinom hidroregeneriramo kapacitete baterija – kaže Donadini.

Foto: Salona Yachts

S motorima plovite bez buke, a dok jedrite, propeleri pune baterije strujom. Model je posebno prikladan za oceanske plovidbe u kojima se jedri u duljim vremenskim intervalima.

– Brod kad jedri ponovno stvara električnu energiju i od potpuno prazne do potpuno pune baterije treba mu 20-ak sati plovidbe pri brzini od pet i pol do šest čvorova – ističe Donadini.

Tržište je spremno za takav brod

Salonu 46 će na YouTubeu uskoro predstaviti i mladi kanadski jedriličarski influencer Dan Deckert koji je potegnuo čak iz Norveške kako bi iskusio prvu, ekskluzivnu vožnju tom jedrilicom. On, naime, već pet godina živi na jedrilici sa zaručnicom i putuje svijetom.

– Ja sam inače veliki promotor i zagovornik električnih motora. Već dulje vrijeme i sam koristim električnu jedrilicu, no ova je posebna jer je prva u svijetu sa dva takva motora. Svjetsko je tržište spremno za novu generaciju brodova. Ovo je budućnost i veliki uspjeh za Hrvatsku – kaže nam Deckert.

Foto: Salona Yachts

Da električni pogon s cesta polako prelazi i na more potvrdio je i Almir Jazvin, član uprave Prevent grupe.

– Ulaganje u inovacije i održivo poslovanje primjenjujemo u svim segmentima djelovanja, a prelazak na zelenu ekonomiju logičan je slijed i globalni trend. Nakon velikog uspjeha koji je postigao Rimac, ponosni smo da je i naša članica Salona napravila iskorak i među prvima u svijetu napravila jedrilicu na električni pogon koju su već prepoznali stručnjaci u toj oblasti – istaknuo je Jazvin.

Ovaj hrvatski proizvod koji je spoj ekologije i luksuza u Saloninu brodogradilištu proizvodit će godišnje u 20-ak primjeraka.

 

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

PO
poluprovokator
19:30 30.11.2020.

A vjetro generatori i solarni paneli nista? Ovdje su uz hladnjak i ostale uobicajene potrosace i motori gladni struje pa mislim da je potrebno pobrinuti se o svakom mogucem Wh koji se da "ubrati".

SI
sisavac
16:19 30.11.2020.

netko tko želi proizvod prezentirati malo široj publici, bi morao baciti pogled na tekst, pa ne pustiti da ode van nešto kao ovo 'prednost je dvostrukog motora u tome što jedrilica postiže veću snagu i brzinu uz puno manji utrošak energije'.... jer ako si u tehnici, onda znaš što je rad, što je energija, i što je snaga. na koji to način jedrilica postiže veću snagu i brzinu uz puno manji utrošak energije? sve je ostalo isto, samo je pogon električni. za obaviti neki rad, dal će ga obaviti konj, dizel motor ili električni, nevažno, potrebna je tolka i tolka energija. ako želimo da se rad obavi brže, trebamo angažirati veću snagu, al energija za obavljanje tog rada će ostati ista. dal ću ja košaru jabuka dići 1 metar visoko u sekundi ili pak za 1/10 sekunde, ovisi koja mi je snaga na raspolaganju, al potrošiti ću jednaku količinu energije... sve je električno jako tiho, ne kužim čemu čuđenje da je elektromotor jako tih, gotovo nečujan... za koju godinu horvatinčić će se izvući za još jednu nesreću na moru vadeći se baš na tu tišinu, nažalost.