PILOT PROJEKT

Helikopteri hitne pomagat će stanovnicima udaljenih otoka

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Dubravko Šmigmator
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Dubravko Šmigmator
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Dubravko Šmigmator
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Dubravko Šmigmator
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Dubravko Šmigmator
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Dubravko Šmigmator
14.07.2015.
u 16:29
Pilot-projekt provodit će se četiri mjeseca, a cilj je utvrditi stvarne potrebe za takvom medicinskom skrbi u različitim razdobljima godine
Pogledaj originalni članak

Dvije tvrtke javile su se na natječaj Ministarstva zdravlja za provođenje pilot-projekta hitne medicinske službe u Hrvatskoj. Helikopteri hitne trebali bi poletjeti s Krka i Splita u kolovozu ili u rujnu, a time će se hitna pomoć stanovnicima udaljenih otoka i turistima učiniti dostupnijom. Udruga za sigurnost u prometu, Otočni sabor, udruga Stradalih u prometu i Koalicija udruga u zdravstvu podržali su jučer uvođenje HEMS-a.

– Već četiri godine zagovaramo uvođenje HEMS-a, projekt koji se rukovodi tzv. zlatnim satom unutar kojega bi pacijent trebao biti prebačen do bolnice, što znatno povećava preživljavanje i smanjuje invalidnost – rekao je Dubravko Šmigmator iz Sigurnosti u prometu.

Pilot-projekt provodit će se četiri mjeseca, a cilj je utvrditi stvarne potrebe za takvom medicinskom skrbi u različitim razdobljima godine. Medicinski dio posade, liječnik i medicinski tehničar, bit će iz postojećeg sustava hitne medicinske službe koji već imaju iskustva u takvim operacijama.

Lani su helikopteri MORH-a prevezli 530 osoba, od kojih 243 u turističkoj sezoni. Prijevozom unesrećenih u zdravstvenu ustanovu u tijeku tzv. zlatnog sata (vrijeme od nesreće do početka zbrinjavanja u ustanovi) njihovo se preživljavanje povećava za 30 do 50 posto.

– Dok u EU za polijetanje helikoptera Hitne treba tri minute, u Hrvatskoj se odobrenje za polijetanja vojnog helikoptera čeka između 40 i 60 minuta. Prema podacima MORH-a cijena sata leta vojnog helikoptera iznosi 48.000 kuna, što znači da godišnje na helikopterski prijevoz 500 pacijenata trošimo 8,5 milijuna eura, dok bismo za isti novac specijaliziranim helikopterima prevezli 2,5 tisuća pacijenata – naveo je Šmigmator.

Prema riječima Nebojše Čelice iz Udruge obitelji osoba stradalih u prometu, u RH je od 1990. do danas u prometu stradalo više od pola milijuna hrvatskih građana, što smrtno, što s teškim ozljedama, dok je samo u posljednjih desetak godina u prometu poginulo 7250 ljudi. Uz hitnu helikoptersku pomoć svake bi se godine, kaže, spasilo između 40 i 50 ljudskih života.

>> Prva 'leteća hitna pomoć' registrirana u Hrvatskoj polijeće iz Osijeka

>> MUP-ov helikopter u akciji: Pogledajte vježbu zbrinjavanja ozlijeđenih na autocesti

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

I1
ing-12345
20:20 14.07.2015.

Vrlo mi je sumljiva tvrdnja da let sa privatnim helikopterom košta 5 puta manje nego sa vojnim helikopterom. Mislim da se ovdje radi o novom Medicolu samo sada letećem.

DO
dok75
16:49 14.07.2015.

a tko će pomagati sirotinji po slavoniji?