Natječaj 'Mali zeleni'

Ekoprskalić, školsko izletište Vrba i prilog o reciklažnom dvorištu najbolji đački radovi

Foto: Večernji list
Ekoprskalić, školsko izletište Vrba i prilog o reciklažnom dvorištu najbolji đački radovi
17.06.2022.
u 18:45
Na Večernjakov "Mali zeleni" naječaj pristiglo je 200 radova učenika osnovnih i srednjih škola
Pogledaj originalni članak

Nije bilo nimalo lako među 200 kreativnih radova učenika osnovnih i srednjih škola diljem Hrvatske izabrati najbolje na prvom Večernjakovu natječaju "Mali Zeleni", koji je dio Večernjakova projekta Rezolucija Zemlja - najvećeg ekološkog projekta u Hrvatskoj kojemu je jedan od ciljeva raditi na edukacijio ekologiji, održivom životu i održivom razvoju.

Možemo učiti od najmlađih

A ako je suditi po natječaju, točnije idejama i videomaterijalima učenika koji su pristigli, odrasli trebaju učiti upravo od najmlađih koji su itekako svjesni nužnosti zaštite okoliša i očuvanja planeta Zemlje. I to učenika 4. razreda koprivničke Osnovne škole Braća Radić (Područna škola Starigrad) koji su pobijedili u kategoriji natječaja ekosuperjunak za učenike od prvog do četvrtog razreda.

Najmlađi učenici imali su zadatak u videu do dvije minute opisati i vizualno prikazati ekosuperjunakinju ili superjunaka koji će spasiti Zemlju, a učenici 4. razreda za tu su priliku osmislili Ekoprskalića, junaka koji je čudotvornim pripravkom od koprive napao Smećka, otjerao ga, spasio ljude i djeci očistio grad Koprivnicu, a zatim i cijelu državu. Za svoju kreativnu ideju ovi pobjednici najmlađe kategorije bit će nagrađeni jednodnevnim izletom u Nacionalni park Plitvička jezera, dobit će deset ekskluzivnih fotografija profesionalaca iz agencije Pixsell, a nagrađeni će biti i e-pretplatom na Večernji list.

Istoj nagradi mogu se veseliti i učenici 6. c razreda Osnovne škole Tomaša Goričanca Mala Subotica. Oni su pobjednički tim u kategoriji učenika od petog do osmog razreda koji su u svojim videomaterijalima imali zadatak prezentirati kako škola može biti više "zelena", ekološka, održiva..., dakle morali su ponuditi kreativna rješenja koja bi se lako mogla implementirati u praksi, a u svojim videima mogli su prikazati i ono što škola ili razred čine već sad na temu ekologije i održivosti.

A oni su ni više ni manje u školskom dvorištu uz pomoć nastavnika i domara izradili cijelo jedno izletiše vrba. Posadili su drveće, postavili informativne panoe, napravili kućiće za ptice... i u cijeli projekt uključili zapravo čitavu školu. No to nije prva takva velika aktivnost učenika ove škole - oni već odavna imaju svijest o sortiranju otpada i znaju da ono što su sami naučili moraju prenijeti najmlađim učenicima, pa su tako i izletište vrba namijenili budućim generacijama škole kreirajući im ujedno i prostor za terensku nastavu, ali i iskustveno učenje. Drugim riječima, u svojoj su školi na ekološkom primjeru napravili ono što politika u obrazovnom sutavu neće nikada.

Nagrada i u Vinkovce

U kategoriji srednjih škola najbolji, a time i pobjednici na Večernjakovu natječaju u sklopu projekta Rezolucija Zemlja u najstarijoj učeničkoj kategoriji, učenici su 1. f razreda Ekonomske i trgovačke škole Ivana Domca Vinkovci. Oni su u videu trebali izvijestiti o ekološkom problemu u kvartu ili gradu, ali i predstaviti potencijalna rješenja.

 

Tako su učenici u novinarskoj formi intervjua napravili prilog o reciklažnom dvorištu u svome gradu, prezentirali su i predstavili nastanak komposta, ali i detaljno naučili i drugima predstavili kolika je važnost dobivanja sirovina za daljnu proizvodnju upravo recikliranjem, a koji neće ugrožavati prirodne resurse ni u njihovu gradu ni igdje drugdje. I oni će biti nagrađeni izletom, s deset ekskluzivnih fotografija profesionalaca iz agencije Pixsell, a nagrađeni će biti i e-pretplatom na Večernji list.

STRAVIČAN ZLOČIN

Majka učenice koja je bila u razredu za vrijeme napada ispričala detalje: Uletio u razred, djeca su se sakrila ispod klupa

Dječak koji je zadnji ostao u razredu je preminuo, a drugi dječak je ozlijeđen i prevezen u KBC Rebro. Bogović je ispričala kako njena djevojčica teško razgovara o napadu. "Trebalo je vremena da ona uopće poveže događaj. Iz svega se moglo saznati da je vidjela napadača, da je vidjela krv, da je vidjela napad na učiteljicu, nije vidjela nož" rekla je majka djevojčice.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.