Dok u Hrvatskoj vrije oko brodogradilišta, radnici prosvjeduju, a Vlada do posljednjeg trena pokušava odgoditi proglašenje stečaja, u Europi su se već pomirili s time da u toj grani industrije vladaju nova pravila te da za sve nema opstanka na tržištu pa traže – i pronalaze – nove mogućnosti starih škverova koji – usput budi rečeno – i dalje zapošljavaju radnike.
S obzirom na nemogućnost gradnje novih brodova dok se ne odobre planovi restrukturiranja škverova u brodogradilištima vlada sve veća zabrinutost, a u četvrtak će ih primiti ministar gospodarstva Đuro Popijač.
>>Prosvjed u škveru: Ne budemo li radili, dignut ćemo cijeli Split!
Stopiranje narudžbi
– Razumijemo bojazan i strah, no i mi ulažemo sve napore da završimo što prije sudbinu škverova – kaže Đ. Popijač. Olgica Spevec, predsjednica Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja, podsjeća da je zabrana primanja novih narudžbi odluka svih država članica EU pošto je otvoreno poglavlje o tržišnom natjecanju. Nakon prihvaćanja planova restrukturiranja, slijedi privatizacija.
Prijevoz bolji od gradnje
Zainteresiranih ima, ali oni moraju opravdati da će ulaganjem omogućiti dugoročnu održivost škverova, a u tome će im pomoći strani nezavisni konzultanti koji su isti posao već radili u zemljama novim članicama EU. Odnosi se to primjerice na samoborski DIV koji je pokazao interes za kupnju Brodosplita ili pak na nove interesente za Kraljevicu, među kojima su dva domaća ulagača. No prije svega svi oni moraju opravdati svoju financijsku stranu ulaganja. Zbog toga je trenutačno na čekanju austrijski A-tec koji je zainteresiran za 3. maj. Ako ne uspije privatizacija, jasno je drugo rješenje – stečaj.
Rješenje kojem je pribjegla Grčka – gradnja vojnih brodova – nije financijski najisplativije, no održava brodogradilište na životu sve dok država financira gradnju. Istodobno, grupa Moller-Maersk jednostavno je zatvorila brodogradilište u Danskoj. U jednostavnoj analizi troškova i dobiti shvatili su da im ne treba te da će se radije orijentirati na prijevoz brodovima nego na njihovu gradnju.
\"EU već otpisao škverove, Hrvatska ih još spašava\" - glupljeg i kretenskijeg naslova nećete lako naći. Kakve veze ima politički terorizam sa našom brodogradnjom, koja je bila trn u oku desetlječima samim Britancima? EU propada, tone, jer je zasnovana na pjesku, na silovanju europskih nacija, osnovana je protiv volje naroda Europe; EU nema ništa zajedničkog sa tradicijom, kulturom i kršćanstvom Europe. EU je židovska kreacija, kreacija židovskih bankarskih obitelji koje danas vladaju svim bankama svijeta, zajedno s tim famoznim čoporom financijskih terorista pod imenom MMF. Nema niti jedne države u svijetu koja je bila prisiljena ili prevarena \"pozvati\" MMF u \"pomoć\" a da nije bila uništena ekonomski i politički. Kako je moguće spasiti jednu prezaduženu zemlju daljnjjim i mnogo težim dugovima, a to upravo MMF radi. EU je samo politička ispostava ekonomske exploatacije svjetskih židovskih financijskih terorista. Vrijeme je došlo da se o tome progovori, jer je voda došla do grla većini stanovništva svijeta. Ti politički i ekonomski teroristi guraju svijet u novi Treći Svjetski rat. Petnaest godina ti teroristi rovare po Hrvatskoj, stvaraju razdor, neslogu, najprije omogućuju i potiču korupciju i onda propisuju protulijek. Kada se problemi stvore i kada se zlodjela rade preko svojih plaćenika, onda je lagano upravljati i ucjenjivati iste. EU je zamišljena kao grobnica europskih naroda, europskog kršćanstva, kao sotonistička tvorevina, a ne kao neka humana i napredna demokracija. EU nema ni najosnovnijih karakteristika demokracije, ona je diktatura i robovlasnički sistem upravljanja. Za Hrvate jedno hrvatsko brodogradilište više vrijedi nego čitava ta EU \"pomoć\". EU će prije propasti nego što uspiju aneksirati Hrvatsku u novo ropstvo.