Uprava Hrvatskih autocesta podnijela je kaznenu prijavu protiv šest bivših direktora i zaposlenika zbog slučaja Josipa Pocrnića, koji je četiri godine primao plaću i koristio službene automobile HAC-a, a nije dolazio na posao. U kaznenoj se prijavi navodi da je time HAC-u naneseno 540.499,75 kuna materijalne štete, koliko su iznosili bruto dohodak i naknade isplaćene Pocrniću od ožujka 2006. do ožujka 2010. godine.
Službena vozila
Unutarnja kontrola HAC-a, naime, utvrdila je da je Pocrnić 2006. godine zaposlen na mjesto vozača u Tehničkoj jedinici održavanja Brinje, ali da se nije nikad pojavio na tome radnome mjestu. U prijavi se navodi da je tadašnji savjetnik uprave HAC-a za sigurnost Svemir Vrsaljko obavijestio nadležne direktore da je Pocrnić 15. ožujka 2006. počeo raditi na poslovima sigurnosti pa je za te potrebe zatražio za njega i službeni automobil.
>>HAC ne želi Stjepku Bobanu dati pola milijuna kuna otpremnine
No, uprava HAC-a nikad nije donijela formalnu odluku o tom premještaju Pocrnića, a radno mjesto koje bi obuhvaćalo poslove sigurnosti nikad nije postojalo u sistematizaciji radnih mjesta HAC-a. Nalaz unutarnje kontrole HAC-a utvrdio je da Pocrnić nikad nije evidentirao svoje prijave i odjave u sustavu evidencije radnog vremena, da je neovlašteno koristio službena vozila, prvo mazdu pa zatim dva golfa, i uzimao mjesečnu naknadu za prijevoz na koju nije imao pravo. U HAC-u su analizirali kretanje vozila kojim se koristio Pocrnić (pomoću ENC-a, smart kartica i GPS-a) i utvrdili da se službenim vozilima koristio u privatne svrhe. Usporedili su i njegove izvještaje o radu koje je slao Vrsaljku s kretanjem vozila kojim se koristio i ustanovili da se vrijeme i mjesta kretanja vozila navedena u tim izvještajima ne poklapaju sa stvarnim kretanjima tih vozila.
Stoga u HAC-u smatraju da su bivši direktori i članovi uprave HAC-a Ivica Mlinarević, Milivoj Mikulić, Stjepan Klarić, voditelj TJO Brinje Dalibor Hasan i Vrsaljko, koji su omogućili Pocrnićevo fiktivno zapošljavanje, počinili kaznena djela zloporabe položaja i ovlasti, prijevare i krivotvorenja službene isprave.
Vozač samo formalno
Pocrnić nam je kazao da je on radio poslove sigurnosti od prvog do zadnjeg dana svog rada u HAC-u, a da je bio formalno zaposlen kao vozač jer se odjel sigurnosti tek trebao osnovati u toj tvrtki. Kaže da je s obzirom na svoju srednju stručnu prometnu spremu i iskustvo iz vojske bio stručan za te poslove sigurnosti. A na pitanje koji su to točno poslovi, kazao je:
– Uza samu autocestu ima 100 faktora koji mogu utjecati na sigurnost prometa. Obilazio sam stoga autocestu, provjeravao zaštitne ograde, ima li krađa na odmorištima... Klarić je opovrgnuo optužbe iz prijave da je dao usmeni nalog da se Pocrnića zaposli i tvrdi da nije odgovoran za taj slučaj. Vrsaljko pak ne želi komentirati nebitne stvari, dok su nam ostali osumnjičeni jučer bili nedostupni.
a to je taj radni stricek koji se ubija od posla . . Najmanje dnevnog vremena u svom uredu savjetnik Vrsaljko proveo je 8. siječnja. U evidenciji stoji da je tog dana savjetnik za sigurnost u svom uredu bio tek četiri minute i 13 sekundi. Nešto više vremena, pak, posao u uredu uzeo mu je 4. veljače, kad se njegova prisutnost bilježi u vremenu od šest minuta i 22 sekunde. Na cijeli niz datuma Vrsaljko se u uredu zadržavao između deset i dvadeset minuta dnevno. Čak 40 dana HAC-ov savjetnik za sigurnost u svom uredu provodio je ispod jednog sata dnevno.