Treći dan nakon što je prošle subote 39-godišnji instruktor vožnje u VW Golfu s oznakama jedne zagrebačke autoškole naletio na dvije 14-godišnjakinje na pješačkom prijelazu u ulici Antuna Šoljana u zagrebačkom naselju Špansko, djelatnici Zagrebačkih cesta označili su zebru crvenom reflektirajućom bojom, a bijelim okomitim crtama označili su i prilaze tom pješačkom prijelazu.
Prekrasno? Svakako, jer će dvije djevojčice koje se nakon operacija donjih ekstremiteta i potresa mozga oporavljaju u Klaićevoj bolnici umjesto razonode na školskim praznicima novu školsku godinu dočekati rehabilitirajući se od teških tjelesnih ozljeda. No, srećom, nije završilo i gorim scenarijem. Vozač, koji je u nedjelju uhićen, pušten je da se brani sa slobode. Zar uvijek netko mora stradati da bi se postavila djelotvorna prometna signalizacija?
Spomenuti, najrecentniji, srećom, nije završio i kao najtragičniji, jer vozač unatoč snažnom udaru na pješakinje ipak nije vozio velikom brzinom, čemu je svjedočio kratak put kočenja.
Te sreće, nažalost, nije imala osnovnoškolka koja se krajem 90-ih godina prošlog stoljeća vraćala iz škole i na koju je na raskršću Šoljanove i Krklecove ulice, samo stotinjak metara od mjesta gdje su stradale dvije djevojčice, pregazio automobil. Više od desetljeća to je raskrižje bilo jedno od najopasnijih u gradu. Široko, nepregledno i nesigurno. Na tom su se raskrižju gotovo svakodnevno događale prometne nesreće s većim ili manjim ozljedama sudionika u prometu, s većom ili manjom štetom, ali moralo je doći do gašenja jednog mladog života kako bi se na njemu postavili semafori. Od tada tamo nema nesreća.
VEZANI ČLANCI:
U ljeto 2007. godine, opet nedaleko od mjesta nedavne nesreće na zebri u Šoljanovoj, u još cestovno nedovršenom POS-ovu naselju Špansko – Oranice teško je stradala 16-godišnja djevojka. U naselju koje je građeno na mjestu bivše vojarne Prečko u programu Poticajne stanogradnje zgrade su tada već bile useljene, a prometnice i prometna signalizacija još nije bila dovršena. Mlada djevojka teško je stradala i nakon nekoliko operacija liječnici su joj spasili život.
Tadašnji gradonačelnik Milan Bandić ekspresno je naložio dovršetak prometnica i signalizacije, što se u rekordnom roku i dogodilo, te postavljanje najtvrđih uspornika koji su se mogli nabaviti, a koji djelomice još uvijek stoje na cestama u tom naselju.
Građani se s pravom pitaju zbog čega često neka tragedija u prometu izazove brzu reakciju nadležnih službi, a prije toga godinama nitko od odgovornih ne poduzima ništa iako bi prometnim stručnjacima trebalo biti razvidno da se na određenim mjestima to mora sigurnije prometno riješiti.
Svaka "zebra" morala bi imati svoju, jaču rasvjetu. Npr. u Malom Lošinju, prepunom turista, preplanuli i obučeni u "maskirnu" odjeću prelaze zebre noću i u sumrak i vrlo teško ih je odmah uočiti. Gradska rasvjeta je štedna i ekološka i stvara dojam stalnog sumraka. Dakle, dodatno svjetlo na stupu u smjeru zebre !