Adria Hotel Forum

Franolić: Hrvatska treba bolje iskoristiti trenutnu situaciju za turizam

Foto: Sanjin Strukic/Pixsell
Marina Franolić
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Marina Franolić
30.01.2017.
u 09:40
Na forumu će se razgovarati i o novim trendovima investicija i potražnje, pri čemu se puno pažnje daje novoj generaciji turista, tzv. Millenials i Y generacijama, koje mijenjaju dosadašnje oblike putovanja
Pogledaj originalni članak

Hrvatska bi trebala ubaciti u 'višu brzinu' kako bi za turizam i hotelijerstvo bolje iskoristila trenutnu situaciju preusmjeravanja potražnje i investicija na sigurnije destinacije te da bi izbjegla nagli pad potražnje kada se zasad ugrožene destinacije 'vrate' u igru, ocjena je organizatorice Adria Hotel Foruma Marine Franolić uoči petog izdanja tog Foruma.

AHF ove će se održati 8. i 9. veljače u Zagrebu, petu godinu za redom, tijekom kojih se profilirao u jednu od vodećih regionalnih i europskih hotelsko-investicijskih konferencija. Franolić najavljuje dolazak na AHF ove godine brojnih čelnika za razvoj za Europu, Afriku i Bliski Istok najvećih globalnih hotelskih menadžment kompanija.

"Od prvog Foruma cilj je bio u Hrvatsku dovesti što više globalnih fondova zainteresiranih za ulaganja u turizam u Hrvatskoj i regiji, kao i stručnjake i hotelske brendove koji dosad nisu posjetili regiju. Tako će biti i ove godine, jer na Forum dolaze glavni ljudi razvoja za Europu, Srednji Istok i Afriku Hilton Worldwidea te Choice Hotelsa", najavljuje Franolić dodajući da će više od 50 panelista raspraviti teme oko promjena u svijetu i njihovog utjecaja na turizam i hotelsku industriju, razvoj infrastrukture i kontinentalnog turizma, što investitori i turisti traže i  druge.

Najavljuje i dolazak predstavnika i drugih velikih hotelskih lanaca, Starwooda, InterContinentala, Orbisa, Hyatta, Four Seasons, Expedie, Colliersa, Catalonia, Corinthia, kao i domaćih hotelskih grupacija, ali i avioprijevoznika te drugih segmenata turističke industrije.

Na forumu će se razgovarati i o novim trendovima investicija i potražnje, pri čemu se puno pažnje daje novoj generaciji turista, tzv. Millenials i Y generacijama, koje mijenjaju dosadašnje oblike putovanja.

"Indikativno je i da globalni hotelski operateri i investitori pozorno prate što u hotelima ponuditi takvim turistima te se u posljednih godinu dana pojavio i veliki broj novih brendova koji idu više u smjeru hostela, sa ciljem da zadovolje goste stalno rastućeg AirBnB tržišta. Tako Hilton Worldwide ima Tru brand, Marriott International ima Moxy, AccorHotels sada ima Joe&Joe, a svi oni imaju niske cijene, manje soba i velike lobby-je kao mjesta za druženje", iznosi Franolić, koja je sigurna da će se i u Hrvatskoj kroz nekoliko idućih godina taj trend također pokazati.

Mogućnosti za fantastično pozicioniranje

Naglašavajući za Hinu kako Hrvatska, s obzirom na trenutnu situaciju s manjkom sigurnosti u destinacijama poput Turske, u sjevernoj Africi i drugima, ima mogućnost za fantastično pozicioniranje turizma, Franolić  smatra da to treba pametno iskoristiti za podizanje konkurentnosti turizma kroz razvoj i aktivne mjere za privlaćenje i turista i investitora.

"Prilika za predstavljanje mogućnosti Hrvatske bit će i na ovom AHF-u, koji će ponovo dovesti i brojne potencijalne globalne investitore te smo odlučili posebnu pažnju pridati razvoju infrastrukture, često jedne od glavnih barijera pri investiranju", najavljuje Franolić, dodajući da će po tom pitanju biti riječi i razvoju kongresnih centara s uspješnim primjerima iz Europe.

Velika tema na AHF-u ove godine bit će i rastući trend privatnog smještaja i unutar gradova, u čemu Hrvatska, po njenoj ocjeni, također ima velike mogućnosti za jače pozicioniranje na međunarodom tržištu. Na panelu "Privatni smještaj vs. Hoteli" o toj temi razgovarat će predstavnici HomeAwaya i SACO Apartmentsa (za privatni smještaj) te Rezidor i Melia grupe (za hotelijere).

Nedostaje 'greenfielda' i 'brownfielda'

Ocjenjujući kako u hrvatskom turizmu trenutno ima dosta investicija, Franolić ipak napominje kako bi bilo dobro da ima više 'greenfield' ili bar više 'brownfield' projekata, koji bi u funkciju stavili imovinu.

"Investicijski ciklus ima svoju putanju, koja je trenutno u Hrvatskoj u uzlaznoj fazi, kao i u svijetu te se nadam da će ih pratiti i sve ono što ide uz investicije u same objekte - radna snaga, dodatna ponuda, infrastruktura", kaže Franolić.

Smatra i da će se hrvatski turizam malo odmaknuti od ponude sunca i mora ako se u iduće dvije-tri godine uspiju realizirati neki od najavljenih velikih projekata na obali i na kontinentu, poput primjerice Four Seasonsa na Hvaru, Kupara u Dubrovniku, nekoliko hotela u Zagrebu i dr.

"U svemu je važno i kakve mjere donosi politika, pa bi tako ova Vlada ipak trebala usmjeriti pozornost na dva bitna elementa - na razvoj još neke industrije budući je ovisnost gospodarstva o turizmu previsoka s oko blizu 20 posto u BDP-u, te da nađe modele razvoja održivog turizma za cijelu godinu kako bi se smanjila ovisnost o ljetnim mjesecima. Za to su potrebne brze i efikasne mjere, jer bude li Hrvatskoj opet trebalo 10 godina da smisli što bi trebala, pregazit će nas vrijeme i konkurencija", smatra Franolić.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

ZR
zrinski2017
11:22 30.01.2017.

otvarajte proizvodnju a ne sve u turizam, ako i jedna godina podbaci grcat ćemo u dugovima kome je jos u svijetu glavni oslanjač punjenja proračuna turizam, nek nam pukne jedna bomba na odmaralistu gubimo enormne količine novaca, ali ako imaš proizvodnju i razvoj regija ona garantira veći dobitak, slavonija, lika potpuno zapostavljeni.

OE
oetzi
11:38 30.01.2017.

Proizvodnja u Hrvatskoj je pre skupa, a radne navike su jos u socijalizmu. Svi bi 1000€ pa i visu placu i pet puta na kavu za vrijeme radnog vremena.