Kolumna

Fundamentalistima sekularizma treba podjela Hrvatske

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Fundamentalistima sekularizma treba podjela Hrvatske
30.08.2017.
u 14:01
Sekularizacija nastoji nametnuti društvu tako da se iz njega izbaci sve vjersko
Pogledaj originalni članak

Najnovija javnosti nametnuta tema je li Hrvatska sekularna država, nova je faza specijalnog rata protiv Crkve, ali i protiv Hrvatske.

Otvaranjem sumnje u temeljne postulate sekularnosti, javnost se namjerno gura u ideološki i svjetonazorski procjep, kojemu nije cilj zbližavanje, razumijevanje i suradnja među različitima u našem društvu, nego stvaranje novih podjela. A one, dakako, najlakše planu upravo na tome, svjetonazorskom području.

O nametnutoj temi sekularnosti svojedobno je na jednoj tribini u Splitu izvrsno zborio dr. Ivica Šola, teolog, profesor i publicist, rekavši, ukratko, kako je moderna država u svakom slučaju sekularna (a ne vjerska), no da se sekularizacija nastoji nametnuti društvu tako da se iz njega izbaci sve vjersko. A to nikako ne ide.

No, kako veli Šola, nije problem niti u pojmu i definiciji sekularnog na toj razini, nego u sekularizmu, kao fanatičnom pokretu (kao i svi zloglasni “–izmi”), koji svoj pandan ima u vjerskom fundamentalizmu. Kao što fundamentalizam ne trpi u sebi bilo što svjetovno, tako ni sekularizam, kao ideologija, ne trpi ništa religijskoga.

Obje su pozicije, dakako, posve isključive, a sekularnost je ona sredina u kojoj društvo pronalazi onu pravu mjeru po kojoj državu vodi civilna, a ne vjerska vlast s jedne strane, a u društvu je vjera prihvaćena i dobrodošla, jer dolazi iz života njezinih samih građana.

Izbaciti je iz društva, veli Šola, značilo bi spaliti sve knjige, glazbu i slike u posljednjih 1000 godina ove civilizacije…

Zanimljivo je kako se tema o Hrvatskoj kao “katoličkoj džamahiriji” podudarila s izlaskom knjige “Rim, a ne Beograd” Darka Hudelista, koja kao kapitalno djelo novije hrvatske historiografije, prvi puta sustavno otkriva kako je Crkva odigrala ključnu ulogu u nastanku hrvatske samostalnosti. Hudelist pokazuje kako je Crkva, kroz nacionalne i liturgijske kongrese na sebe preuzela brigu za nacionalno biće i postala političkom snagom na kojoj su izniknule pretpostavke budućeg hrvatskog suvereniteta.

Crkva tu istu snagu ima i danas. Ista je to Crkva i danas i jučer. Možda nekoga može zavarati povremeno nesnalaženje i nedostatak hrabrosti nekih suvremenih crkvenih lidera (što je posljednjih godina bio i produkt nekih unutarcrkvenih pritisaka, no to je sad neka druga priča), ali to je još uvijek u svojoj bazi ona postojana Stepinčeva Crkva, koja je na leđima iznijela teret komunizma i dočekala slobodnu Hrvatsku.

I to sekularnu i demokratsku hrvatsku državu, kojoj u strukturama vlasti ne participira ni Kaptol ni biskupi ni kler. Štoviše, njihov je utjecaj na političke elite (čak i one koje se deklariraju kao demokršćanske) ograničen ili nikakav.

Od takve Crkve strepe i suvremeni fundamentalisti sekularizma, jer ona brani izbacivanje vjerskog iz prostora društva, pa s vremena na vrijeme otvaraju lažne i nepotrebne dileme u društvu. Jer uz stalne podjele Hrvatska nikako ne može naprijed. A nekome je to, očito, jako u interesu.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 10

AZ
antonio.zubic.kr
15:57 30.08.2017.

Koji kreten.

DU
Deleted user
00:28 31.08.2017.

Hrvata je bilo i prje dolaska crkvenjaka. Tada su vjerovali u staroslavenske bogove. Naravno autorova egzistencija je vezana za Crkvu pa stoga i namece svoje odnosno crkvene stavove. No nekima je Hrvatska bitnija od Crkve. A Crkva ionako vec odavno nema veze sa Bogom bez obzira sto zeli monopolizirati vezu izmedju ljudi i Boga. Treba uvesti crkveni porez kao u Njemackoj pa da svatko tko je clan neke zajednice placa dio poreza toj zajednici. I tada bi postojala odgovornost Crkve prema svojim clanovima. Ovako oni ubiru lovu iz budzeta i lupetaju sto im se prohtije.

VL
vladimir964
15:53 30.08.2017.

Trebam se usprotiviti autoru. U današnjoj Hrvatskoj upravo je crkva ta koja vodi totalni rat protiv svega što nije po njezinom. Ona p(b)ljuje po svim medijima, vodi evidencije tko je bio na misi, a tko ne, pa nakon toga javno osramoćuje dotične, terorizira djecu prisilnim učenjem vjeronauka (jedne jedine vjere, dakle demokraciji i ljubavi ni traga), bezobzirno pelješi naivne vjernike u Međugorju. Crkva se nepobitno treba mijenjati, jer iz dana u dan gubi i broj vjernika, i vjerodstojnost upravo zbog ovakvoga agresivnog pristupa. Kao što je to već Franjo prepoznao, samo još izgleda nije stiglo do pameti naših popova. Ili kao što je to Lao-ce rekao: Ne boj se do promjena, nego od stalnosti!