Poruka nadbiskupa

Hranić: Tko je za vjeronauk u školi, taj je za čovjeka

Đuro Hranić
Davor Javorović/Pixsell
22.08.2017.
u 17:58

Katolička Crkva i vjeronaukom u školi, posebno njegovom ekumenskom i međureligijskom dimenzijom, želi priopćavati spoznaje ne samo o svojoj konfesiji, nego o kršćanstvu i religiji općenito, ističe đakovačko-osječki nadbiskup.

Predsjednik Vijeća Hrvatske biskupske konferencije (HBK) za katehizaciju i novu evangelizaciju Đuro Hranić u povodu početka nove školske i katehetske godine poručio je - "tko je za vjeronauk u školi, taj je za čovjeka, a tko je za dobro suvremenoga čovjeka, bit će i za vjeronauk u školi". Tiskovni ured HBK-a uputio je u utorak Hranićevu poruku pod naslovom "Škola i vjeronauk pred izazovom obrazovne reforme" u kojoj stoji kako je tvrdnja da će odnos religije i obrazovanja, vjeronauka u školi i modernoga sustava školstva navodno biti bolji ako se vjeronauk ponovno progna iz školskih klupa "često površan i rasprave nedostojan diskurs".

Katolička Crkva i vjeronaukom u školi, posebno njegovom ekumenskom i međureligijskom dimenzijom, želi priopćavati spoznaje ne samo o svojoj konfesiji, nego o kršćanstvu i religiji općenito, ističe đakovačko-osječki nadbiskup.

Izgradnja mira i suživota u različitosti

Poručuje da je dijalog Crkve s nekršćanskim vjeroispovijestima neizostavni dio vjeronaučne nastave, a upoznavanjem s religijskim i konfesionalnim, etičkim i duhovnim sadržajima i stavovima u kršćanstvu i drugim religijama želi se pridonijeti izgradnji mira i suživota u različitosti.

U priopćenju se naglašava da obrazovanje koje u sebi ne sadrži i odgojnu dimenziju (tj. obrazovanje bez pitanja smisla ljudskoga života, identiteta, vrijednosti i etičkih posljedica) postaje samo tehnika za vježbanje određenih operacija.  Hranić kaže kako je moguće da u suvremenoj kulturi čovjek bude obrazovan, a da pritom ne bude religiozan. "No, nemoguće je da se čovjek smatra obrazovanim, a da se pritom ne sučeljava s pitanjima vjere, koja je mnogima izvor života i cilj njihovih nastojanja", dodaje. 

Vjeronauk u školi, koji u posljednjih 25 godina služi dobru hrvatskog čovjeka i društva, poručuje Hranić, i nadalje je pozvan činiti to isto te pritom ne zaboravljati svoju prvotnu zadaću - "naviještati Onoga koji je došao radi nas ljudi i radi našega spasenja".

"Tko je, dakle, za vjeronauk u školi, taj je za čovjeka. A tko je za dobro suvremenoga čovjeka, bit će i za vjeronauk u školi", istaknuo je Hranić.

Zarobljenik vlastitog "ja"

Hranić upozorava da su i zagovaratelji primjenjujućega znanja, onoga funkcionalnog, svjesni da ne mogu znati što će učenik trebati učiti u budućnosti – jer tehnički se svijet i potrebe tržišta rada razvijaju doista vrlo brzo.

Oni pak, nastavlja Hranić, kojima je stalo do čovjeka i njegova dobra, stavljajući njegovo dobro i sreću iznad kolektivnih i običajnih normi, te iznad svakog etičkog, vrijednosnog i identitetskog pitanja, zapravo ga čine zarobljenikom vlastitoga "ja". 

Obrazovni sustav koji bi želio odgajati čovjeka samo kao pojedinca, kojemu bi njegova vlastita sreća bila jedini cilj, zaboravlja da je odgoj srca, savjesti i cjelovite osobe više od odgoja za sreću u ovozemaljskom životu. "Obrazovni je sustav uvijek proces, koji mora poučavati te izgrađivati međuljudske odnose", poručuje Hranić.

 

Komentara 58

DU
Deleted user
18:20 22.08.2017.

vjeronauk u školi je izraz agresije crkve na državu i služi za pranje mozga djeci... kao što npr. to rade oni imami u Maroku...

Avatar Braća_Jugović
Braća_Jugović
18:21 22.08.2017.

Vjeronauk je bio u crkvi tko je htio ići išao je.Lijepo li je bilo nekada dok se ovi sa oltara nisu javljali i prodavali pamet.

DE
Dea4
20:50 22.08.2017.

Radim u školi i primjećuje se istjerivanje sekularnosti iz škola tako da je umanjena satnica likovne i tehničke KULTURE sa 2 sata na 1 da bi djeca slušala velika 2 sata vjeronauka. Kak'ti izborni, a u crkvama uvjetuju pohađanje vjeronaukaa da bi dijete moglo imati prvu pričest i krizmu. U nekim mjestima ucjenjuju i za srednju školu da neće moći biti kumovi na vjenčanju. Ravnatelj (koji je zadužen da se u školi provode zakone sekularne države Rvacke) je naredio da u svakoj učionici iznad ploče visi križ (kaže , nije toliko bitan grb RH). U školi je i , naravno, kapelica. Što je sa učenicima koji su drugih vjera?! Na zamjeni iz vjeronauka sam u knjigama naišla da je homoseksualizam bolest (8. razred) i ako ne vjeruješ u Boga da nećeš uspjeti u životu (6. razred), te da je najbolja vjera katolička. U braku žena mora slušati svaku muževu riječ (što često čujemo na vjenčanju u crkvi), a ako i dobije koju flisku, to je zbog mira u kući (ispovijed i savjet lokalnog župnika da mora trpiti zbog djece, a da razvod nije rješenje). Još malo, pa će crkva sebi za pravo dati da na lomači spaljuje sve znanstvenike (a šta, jedna vještica više ili manje). Radi usporedbe, moj nećak u Njemačkoj na vjeronauku uči o raznolikosti vjera i poštivanju različitosti svake osobe, seksualne orijentacije, slozi u obitelji koja se temelji na dogovoru. Istovremeno naivne pobožne bakice ostavljaju oporukom svu svoju imovinu crkvi, župnik to proda, kupi auto, motor, vikendicu, potuče se radi konobarice itd.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije