Kemija u dimnjačarstvu, poslovna komunikacija, dimnjačarski radovi i dimnjačarski projekt – novi su predmeti koji će dočekati one učenike koji se odluče upisati taj nastavni smjer u školama po dualnom modelu obrazovanja.
Uz spomenute, među obveznim nastavnim predmetima učenici koji će se školovati za dimnjačara učit će i hrvatski i engleski jezik, imat će tjelesni, matematiku, etiku ili vjeronauk, a na listi izbornih predmeta bit će predmeti poput ekologije, robotizacije, energetske učinkovitosti, kao i sustava dojavljivanja požara.
U prvom i drugom razredu te strukovne škole učenik će birati jedan izborni predmet, dok će u trećem razredu s liste izbornih morati birati dva predmeta koja će mu se upisivati u svjedodžbu.
U završnom, trećem razredu, ti će učenici utrošiti čak 608 sati na dimnjačarskoj praksi, najviše kroz trogodišnje školovanje.
Sve navedeno sadržaj je strukovnog kurikula za dimnjačare, koji je u posjedu Večernjeg lista, kao i sadržaji strukovnih kurikula za staklare, kozmetičare, ali i trgovce koji će se školovati prema dualnom modelu obrazovanja.
Podsjetimo, po eksperimentalnoj provedbi “Škole za život” dualni obrazovni model, za koji se još moraju propisati i definirati zakonska pravila, ali i obveze kako za poslodavce tako i za strukovne škole, kao i obveze po kojima će ubuduće raditi mentori, sada jedni od najvažnijih ljudi obrazovnog sektora, provodi se u 13 srednjih škola, a takav je model, koji naglasak stavlja na obuku kvalitetnih majstora zaživio zahvaljujući velikoj suradnji Hrvatske s Njemačkom i Švicarskom.
Tako će budući dimnjačari u svojemu trogodišnjem školovanju praktični dio posla učiti u dimnjačarskom praktikumu ustanove za strukovno obrazovanje, u dimnjačarskom laboratoriju te u dimnjačarskoj tvrtki kod poslodavca. Učenici prvih razreda veći dio učenja temeljenog na radu stjecat će u praktikumu i laboratoriju do navršenih 15 godina, da nakon toga učit će kod poslodavca.
– Poslodavac će neposredno prije početka prakse u tvrtki provesti selekcijski postupak s polaznicima te pratiti njihov napredak tijekom prve godine obrazovanja. Poslodavac i polaznik sklopit će ugovor o dualnom obrazovanju.
U drugoj i trećoj godini obrazovanja poslodavac će s polaznicima sklopiti ugovor kojim će se regulirati radni odnos. Polaznik koji ne sklopi ugovor o radu neće moći nastaviti obrazovanje prema modelu dualnog obrazovanja. Mentor kod poslodavca kontinuirano prati, a najmanje jedanput mjesečno vrednuje postignuća učenika te o tome obavještava nastavnika koji je zadužen za dimnjačarsku praksu – osnovna su pravila propisana u kurikulima za dualni model obrazovanja koji se počeo primjenjivati kod nas.
Kozmetička njega, wellness i spa tretmani, masažne tehnike, šminkanje – dio su praktičnog sadržaja koji će u četverogodišnjem obrazovnom ciklusu morati svladati oni učenici koji se odluče školovati za kozmetičara/kozmetičarku. Uz to među obveznim općeobrazovnim predmetima imat će kemiju, biologiju, fiziku, a učit će i dermatologiju, o trendovima u struci te o filmskoj i kazališnoj šminki.
Tim učenicima, kao i onima koji se školuju u dualnom modelu obrazovanja profesori i mentori morat će unaprijed najaviti i objasniti što se i kako vrednuje u predmetima.
– Praćenje i informiranje polaznika o njegovu napretku provodi se kontinuirano. Napredak polaznika prati se pisanim bilješkama, dok se razina usvojenosti ishoda učenja prati ocjenom. Na kraju nastavne godine izražava se zaključna ocjena iz nastavnog predmeta koja uključuje sve komponente – istaknuto je u propisanim kurikulima dualnog obrazovanja.
A zaključna ocjena iz svih predmeta, kako obaveznih tako i stručnih, nije aritmetička sredina pojedinačnih ocjena, kako su to navikli učenici, već ona mora biti pokazatelj polaznikova napretka u učenju i savladavanju vještina, stjecanju navika te stupnja samostalnosti i odgovornosti u obavljanju svakodnevnih zadataka. Svi oni učenici koji su ili će se tek po dualnom modelu obrazovanja upisivati za kozmetičare tjedno će imati, gledamo li samo općeobrazovne sadržaje, po tri sata matematike i hrvatskog jezika, jedan sat vjeronauka ili etike i po dva sata kemije, fizike i biologije...
"Gazda" Gazda uglavnom ocjenjuje stoku krupnog i sitnog zuba, odnosno, vlasnik je imanja sa konjima, kravama, svinjama itd. Posjednik je obradivog zemljišta i gospodarskih zgrada sa mehanizacijom. Učenike ,odnosno ljudska bića, teebao bi ocjenjivati, mentor, učitelj, majstor, obrtnik, podizetnik, itd.