Istraživanje u 11 zemalja pokazalo

Generaciji Z najvažniji obitelj i zdravlje – i vole kupovati na akcijama

Foto: Rafael Ben-Ari/Chameleons Eye
Travel Photos of Spain - Madrid Cityscape
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Foto: Borna Filic/PIXSELL
03.11.2021.
u 08:19
Rođeni između 1996. i 2011. kupuju online, komuniciraju putem chata te uživaju u digitalnoj zabavi
Pogledaj originalni članak

Generaciji Z najvažniji su obitelj i zdravlje, a tehnologiju uzimaju zdravo za gotovo, pokazalo je najnovije istraživanje Mastercarda u 11 zemalja Srednje i istočne Europe – Austriji, Bugarskoj, Hrvatskoj, Češkoj, Grčkoj, Mađarskoj, Poljskoj, Rumunjskoj, Srbiji, Sloveniji i Ukrajini.

Mladi u dobi od 18 do 24 godine koji su sudjelovali u istraživanju predstavljaju 7,2% stanovništva (približno 11,5 mil. ljudi), a njihovo je značenje za gospodarstvo sve važnije. Bave se rješavanjem društvenih i ekoloških izazova te očekuju da i velik brendovi čini isto. Kao korisnici pametnih uređaja, očekuju da će trgovačke i financijske usluge biti brze i praktične jer žele kupovati preko interneta, plaćati beskontaktno i ljubitelji su mobilnog bankarstva.

Foto: Borna Filic/PIXSELL
Online kupnja

Prosječni mjesečni prihod ispitanika iznosi 450 eura, a gotovo svakom trećem (30%) roditelji su i dalje glavni izvor prihoda, 19% ima posao s nepunim radnim vremenom, a 32% radi na puno radno vrijeme. Glavni ciljevi su im završiti školovanje te zarađivati 2000-3000 eura mjesečno – dovoljno da uzdržavaju obitelj i uštede za stan, odmor te putovanje s vremena na vrijeme. Iako im je novac važan, najviše cijene odnose s drugim ljudima.

Najaktivniji su na YouTubeu (91%), Instagramu (82%) i Facebooku (77%). Kupnja online za generaciju Z je najprirodnija stvar. Čak 76% pripadnika kupuje upravo tako najmanje jednom mjesečno, najčešće odjeću, hranu te proizvode za ljepotu i njegu, a najsretniji su kad traženi proizvod pronađu po akcijskoj cijeni. Čak 80% ispitanika plaća karticom, a 61% koristi je češće nego gotovinu. 

 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.