TEŠKO POGOĐENI KRIZOM

Gondolijeri zbog korone na koljenima: 'Venecija bez gondola nema smisla'

Foto: MANUEL SILVESTRI/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
Gondoliers officially resume work for the first time following the country's strict coronavirus disease (COVID-19) lockdown in Venice
Foto: MANUEL SILVESTRI/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
Gondoliers officially resume work for the first time following the country's strict coronavirus disease (COVID-19) lockdown in Venice
Foto: MANUEL SILVESTRI/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
Gondoliers officially resume work for the first time following the country's strict coronavirus disease (COVID-19) lockdown in Venice
Foto: MANUEL SILVESTRI/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
Gondoliers officially resume work for the first time following the country's strict coronavirus disease (COVID-19) lockdown in Venice
03.06.2020.
u 08:57
Sektor je prije koronakrize već pretrpio ekonomsku štetu u poplavama, koje su krajem prošle godine otjerale turiste i oštetile čamce. Ponovno će zaploviti nakon 3. lipnja kad Italija otvara granice turistima
Pogledaj originalni članak

U tradicionalnim venecijanskim gradilištima gondola posljednjih se mjeseci može čuti samo zvuk morskih valova koji im zapljuskuju vrata. Takvih je 'squerija' (škverova) u 18. stoljeću, kad je talijanski majstor Canaletto slikao panorame grada, bilo posvuda. U moderna vremena ostala su samo četiri manja, no ni oni ne posluju otkako je zbog pandemije zabranjena vožnja gondolama

"Venecija bez gondola nema smisla", kaže Roberto Dei Rossi, jedan od rijetkih preostalih tradicionalnih stolara koji izrađuju duge crne čamce. Ručno izrađuje četiri do pet gondola godišnje, a za izradu svake mu treba oko 400 radnih sati. 

"Svaki put kad novu porinem u vodu, to je kao da svjedočim rođenju. To je moja kreacija", rekao je. 

Gondole su duge 10 metara, široke 1.38 metara i teže 600 kilograma. Imaju 280 dijelova od osam vrsta drveta - hrasta, ariša, kestena, višnje, lipe, cedra, mahagonija i jele. Kupuju ih gotovo isključivo gondolijeri, koji za njih plaćaju između 30.000 i 50.000 eura. Svaka se prilagođava težini budućeg vlasnika. 

Foto: MANUEL SILVESTRI/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
Gondoliers officially resume work for the first time following the country's strict coronavirus disease (COVID-19) lockdown in Venice
Foto: MANUEL SILVESTRI/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
Gondoliers officially resume work for the first time following the country's strict coronavirus disease (COVID-19) lockdown in Venice
Foto: MANUEL SILVESTRI/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
Gondoliers officially resume work for the first time following the country's strict coronavirus disease (COVID-19) lockdown in Venice
Foto: MANUEL SILVESTRI/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
Gondoliers officially resume work for the first time following the country's strict coronavirus disease (COVID-19) lockdown in Venice

"Imali smo i par entuzijasta koji su nam naručivali gondole iz Sjedinjenih Država, Njemačke i Japana", kazao je Dei Rossi. 

Nekad su se smatrale poklonom dostojnim kralja. Neke je, zajedno s gondolijerima, venecijanski dužd ponudio francuskome kralju Luju XIV. za "kraljevsku flotilu" koja je plovila velikim kanalom u Versailles. 

Uspješni

Prvi hrvatski fintech širi poslovanje na tržišta EU: Našu aplikaciju koristi više od 100.000 ljudi, a integrirani smo s velikim hrvatskim kompanijama

Aircash ostvaruje 50 milijuna kuna mjesečnog prometa slanja novca i plaćanja, a kreću i s uslugom plaćanja računa skeniranjem barkoda koji se nalaze na računima, a ta je platforma lani na tržište pustila Aircash digitalni novčanik, kojim možete novac uplatiti karticom, ali i gotovinom, nadoplatiti ENC uređaje, platiti parking i platiti bon za mobitel…

Venecijskim kanalima ih danas plovi oko 400. Oni koji žele raditi taj posao moraju se natjecati za ograničen broj dozvola što ih izdaju gradske vlasti. Ali došla su teška vremena i za gondolijere i za graditelje gondola, koji ih ujedno i popravljaju i servisiraju. Kako zbog pandemije već mjesecima nema turističkih vožnji, ni za jedne nema posla.

Sektor je već pretrpio ekonomsku štetu u poplavama, koje su krajem prošle godine otjerale turiste i oštetile čamce. Ponovno će zaploviti nakon 3. lipnja kad Italija otvara granice turistima. S obveznim maskama na licima gondolijera, bit će to daleko od romantike na kakvu su turisti navikli. 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.