Gordan Maras

'Spreman sam se kandidirati i za gradonačelnika samo da se zaustave Bandić i Hasanbegović'

Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Gordan Maras
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Gordan Maras
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Gordan Maras
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Gordan Maras
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Gordan Maras
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Gordan Maras
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Gordan Maras
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Gordan Maras
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Gordan Maras
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Gordan Maras
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Gordan Maras
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Gordan Maras
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Gordan Maras
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Gordan Maras
16.07.2017.
u 11:23
Složila se nakaradna većina koja nam Tita nameće kao glavnu temu. Za osam posto glasača to je prioritet. No za ostalih 98 posto glasača to je čisto maltretiranje
Pogledaj originalni članak

Saborskog zastupnika SDP-a i bivšeg ministra te stranke Gordana Marasa očekuje intenzivno razdoblje i u stranci, ali i Saboru. Razgovarali smo o stanju u SDP-u, gorućem problemu u zemlji Agrokoru, za koji traži osnivanje istražnog povjerenstva, ali i njegovim velikim planovima koje ima na skorašnjim unutarstranačkim izborima.

Je li točno da želite biti šef zagrebačkog SDP-a?

Kad se izbori raspišu, kandidirat ću se za šefa stranke u Zagrebu. Želim pomoći da stranka u Zagrebu, ali i u Hrvatskoj, bude bolja, da vratim SDP tamo gdje treba biti, da se zaustavi situacija koju smo dobili u Zagrebu koalicijom HDZ-a, Milana Bandića i Zlatka Hasanbegovića kako, konačno, u gradu ne bi dominirale teme koje nisu od životne važnosti za građane.

I 2013. godine kandidirali ste se za istu funkciju i osvojili manje glasova i od Davora Bernardića i od Miranda Mrsića. Što se to promijenilo od tada?

Puno toga. Kao prvo, okolnosti su potpuno drugačije. Tada su članovi procijenili da stranku u Zagrebu treba voditi netko posvećen zagrebačkom SDP-u, a ne netko tko obavlja drugu odgovornu dužnost. Sada je drugačije. Članovima nudim svoju energiju, znanje i iskustvo.

Mislim da stranku mora predstavljati prepoznatljiva osoba koja se zna izboriti za svoj stav i koja će imati potpuni fokus na zagrebački SDP. Želim se baviti zagrebačkim SDP-om kako bismo za četiri godine imali svog kandidata za gradonačelnika, da vratimo povjerenje građana, a ne da tražimo kandidate po drugim strankama. Želim da na te buduće izbore SDP izađe sam i pokaže koliko snagu ima.

Logično bi bilo da upravo šef zagrebačkog SDP-a bude kandidat stranke za gradonačelnika. Jeste spremni i na to?

Predsjednik zagrebačkog SDP-a mora biti i kandidat za gradonačelnika. Spreman sam se kandidirati za gradonačelnika za četiri godine. Nužno je da se u Zagrebu dogodi zaokret i da se ponudi alternativa Bandiću. Uvjeren sam da će ljudi prepoznati da se mogu izboriti za ono za što će se zagrebački SDP zalagati i za što većina Zagrepčana misli da je ispravno. Moramo se nametnuti da pokažemo ljudima drugačiji način upravljanja gradom od onoga koji nude HDZ, Bandić i Hasanbegović.

Već imate protukandidata, mladog Dominika Etlingera, glavnog tajnika zagrebačke organizacije, a spominju se i Aleksandra Kolarić, Bojan Glavašević, Rajko Ostojić.  

Ne kandidiram se ni protiv koga. Svjestan sam da ljudi prepoznaju moju energiju i da sam surađivao vrlo korektno sa svima, ali isto tako sam svjestan da ljudi znaju da sam bio protiv koalicije s HNS-om i da sam uvijek inzistirao na tome da SDP u Zagrebu pokaže što može samostalno. Ako su SDP-ovci bili zadovoljni koalicijom s HNS-om i situacijom u zagrebačkom SDP-u, glasat će za one koji su tu organizaciju vodili i koaliciju dogovarali. Moj je stav da problem ne mogu riješiti oni koji su ga stvorili.

Sad su svi odjednom protiv koalicije s HNS-om.  Što je stranka u tom trenutku mogla napraviti? Bernardić je postao šef SDP-a, nitko iz stranke nije htio biti kandidat za gradonačelnika osim Predraga Matića. 

Dobro ste rekli da su sada svi protiv, a prije lokalnih izbora protiv sam bio ja. I to među rijetkima. 

Što je bila alternativa?

Alternativa je bila da imamo svog kandidata za gradonačelnika i da osvojimo više od osam zastupnika u skupštini te da osvojimo dvostruko više mjesta u vijećima gradskih četvrti i mjesnim odborima.

Morali ste odlučiti hoćete li podržati Anku Mrak Taritaš, imati svog kandidata ili nemati kandidata?

Alternativa za koju sam ja bila je da, nakon što je Bernardić izabran za šefa stranke, budu raspisani izbori za šefa zagrebačkog SDP-a, da se izabere novo vodstvo i da osoba koja bude izabrana za predsjednika zagrebačkog SDP-a postane i kandidat za gradonačelnika. Siguran sam da bi u toj situaciji SDP ostvario bolji rezultat nego sada.

Ne krijete da je situacija u zagrebačkom SDP-u loša. No osjećate li se i vi odgovornim s obzirom na to da ste bili potpredsjednik zagrebačke organizacije?

Bio sam potpredsjednik zagrebačkog SDP-a u mandatu od 2010. do 2013. godine. Sada osjećam odgovornost za cijeli SDP i volio bih da je situacija bolja. Zato se i kandidiram za predsjednika zagrebačkog SDP-a. Odgovornost za sadašnju situaciju imaju oni koji su upravljali SDP-om u Zagrebu u posljednje četiri godine i koji SDP Zagreba na takav način žele nastaviti voditi.

Prije neki dan ste se ispričali Zagrepčanima zbog koalicije sklopljene u Skupštini za koju je uvjet bila promjena imena Trga maršala Tita. Što građani imaju od isprika?

Građani mogu vidjeti da ima i onih koji su svjesni svojih slabosti te koji misle da mogu promijeniti percepciju stranke u Zagrebu i način upravljanja gradom. Teza da moramo surađivati s Bandićem da bismo spriječili dolazak desnice na vlast jest pogrešna.

SDP Zagreba mora biti dovoljno jak da spriječi dolazak ekstremne desnice na vlast i moja je isprika išla za tim da sam svjestan slabosti SDP-a. U ovom trenutku SDP u Zagrebu je u lošem stanju i to moramo zajednički mijenjati. Osvojili smo dva kvarta, imamo nisku zastupljenost u Skupštini i mjesnim odborima, što znači da smo na svim razinama doživjeli poraz.

O izmjeni Trga maršala Tita priča se godinama. Što je SDP do sada uopće napravio da to spriječi?

Donedavno smo bili jedina prepreka takvim lošim inicijativama. U ovom trenutku se složila nakaradna većina koja to može napraviti te nam to nameće kao glavnu temu i kao glavni problem u Zagrebu. Zlatko  Hasanbegović na tome živi i za njegovih osam posto glasača to je prioritet. No ostalih 92 posto građana to ne vidi kao problem. Ja to vidim kao klasično maltretiranje građana Zagreba. SDP je do sada u svom radu nametao životne teme i tako će biti i ubuduće.

Kako komentirate sastavljanje Skupštine i što se dogodilo, po vašem mišljenju, sa zamjenom oskarovca Branka Lustiga? 

To je tragična i farsična predstava. To je ono zbog čega se većini ljudi u Zagrebu, ali i Hrvatskoj, politika ne sviđa. Ljudi vide da je ponekad nebitno tko se za što zalaže, već da je nekima bitno samo istrgovati. I to se ovaj tjedan dogodilo u Skupštini. Bandić, HDZ i Hasanbegović su jednostavno zanemarili činjenicu da gospodin Lustig ne želi sudjelovati u koaliciji s ljudima koji, u najmanju ruku, blagonaklono gledaju na neke sramotne trenutke u našoj povijesti pa su riješili problem njegovom ekspresnom zamjenom. 

Nije li Lustig mogao inzistirati da ipak uđe u Skupštinu i da glasa protiv?

Prave će motive morati objasniti on sam, ali meni se čini da jednostavno više nije htio biti dio tog društva, odnosno imati ikakve veze s Hasanbegovićem i Bandićem. Barem što se politike tiče.

Slična je situacija bila i na nacionalnoj razini kada je u Vladu “uskočio” HNS. Kako danas, s odmakom od mjesec dana, gledate na ulogu HNS-a u Vladi?

HNS praktično više ne postoji. Oni jesu registrirani u Ministarstvu uprave, ali kao stranka koja ima podršku građana i birača ne postoje. U Vladi baš ništa ne kontroliraju pa ni obrazovanje koje su uzimali kao argument ulaska u Vladu. Oni su irelevantna politička snaga, što je katastrofa za stranku koja je imala određenu podršku među biračima. Nakon idućih izbora prestat će postojati. Vjerojatno neće imati ni jednog zastupnika.

Kaže vaša kolegica Milanka Opačić da je SDP sam kriv što je HNS otišao u krilo HDZ-u?

Odluke svatko donosi za sebe. HNS se ponio u skladu s percepcijom koju je imao u javnosti, a to je da su klijentelistička stranka. Otišli su gdje su mogli dobiti dvije fotelje više, onima koji su im ih mogli dati. Uz sve to, Predrag Štromar izgubio je funkciju župana pa se u svemu tome i vodio logikom da jednu funkciju nadomjesti drugom. Naš je interes u SDP-u bio da pokažemo ljudima koliko ova Vlada ne valja i da srušimo tu neuspješnu i, kako izgleda, korumpiranu vladu. Nismo uspjeli za jedan glas u parlamentu i tu priča staje. 

Kažete korumpiranu. Na što točno mislite?

Pa vidite kako su tu isprepleteni privatni, poslovni i politički interesi u Vladi Andreja Plenkovića. Vidite i da se opet zahuktala situacija oko Agrokora. Mislim da će sve na kraju završiti tako da će neki ljudi morati dobro objasniti svoje djelovanje vezano za Agrokor.

Kažu premijer Plenković i ministar financija Marić da je cijela priča u vezi s kreditima HBOR-a Agrokoru tek reciklaža?

Oni to kažu, ali je činjenica da je ministar govorio kako ne zna kakva je situacija u Agrokoru, a sad vidimo da materijali koje su dobili članovi Nadzornog odbora HBOR-a sadržavaju određene podatke koji su sugerirali probleme u Agrokoru.

Pokazuju i da su Agrokor i kompanije u njegovu vlasništvu dobili kredite iako nije dostavljena čak ni dokumentacija iz HROK-a, dakle registra kredita, što svi građani Hrvatske moraju prilikom dizanja kredita dostaviti. Nemoguće je da ministar Marić ni za što od toga nije znao. 

Što se reciklaže tiče, meni ova Vlada izgleda kao reciklirana Vlada HDZ-a iz pretvorbenih devedesetih i Sanaderova Vlada europskog lica, a korumpiranog naličja.

Foto: Robert Anić/PIXSELL
Zagreb: Posljednji dan zasjedanja Hrvatskog sabora prije ljetne stanke
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Zagreb: Posljednji dan zasjedanja Hrvatskog sabora prije ljetne stanke
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Zagreb: Posljednji dan zasjedanja Hrvatskog sabora prije ljetne stanke
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Zagreb: Posljednji dan zasjedanja Hrvatskog sabora prije ljetne stanke
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Zagreb: Posljednji dan zasjedanja Hrvatskog sabora prije ljetne stanke
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Zagreb: Posljednji dan zasjedanja Hrvatskog sabora prije ljetne stanke
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Zagreb: Posljednji dan zasjedanja Hrvatskog sabora prije ljetne stanke
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Zagreb: Posljednji dan zasjedanja Hrvatskog sabora prije ljetne stanke
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Zagreb: Posljednji dan zasjedanja Hrvatskog sabora prije ljetne stanke
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Zagreb: Posljednji dan zasjedanja Hrvatskog sabora prije ljetne stanke
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Zagreb: Posljednji dan zasjedanja Hrvatskog sabora prije ljetne stanke

Kaže Božo Petrov da su nova saznanja za ostavku premijera. Slažete li se?

Slažem se da je to za ostavku ministra financija Zdravka Marića, a ako je iste te informacije imao i premijer, onda i za njegovu ostavku.

Prije nekoliko mjeseci pokušali ste srušiti Marića, ali niste uspjeli. Hoćete li pokušati isto za šest mjeseci?

Vidjet ćemo što ćemo kada dođe vrijeme za to. Ovisi o razvoju situacije u vezi s istražnim povjerenstvom za Agrokor, kojim želimo dati potpunu informaciju građanima, a ne ih skrivati, kao što to čini Plenković. 

Opći je stav da je SDP slaba oporba. Što se događa u SDP-u?

Moja je kandidatura u Zagrebu motivirana i time da se popravi i situacija u SDP-u Hrvatske. Bernardić mora pokazati da je spreman ići s najboljim rješenjima bez obzira na to je li netko iz njegova ili nekog drugog tabora. U ovom trenutku nisam zadovoljan situacijom u SDP-u, a pogotovo ne našim rejtingom. Ako mi ne popravimo situaciju u Zagrebu, gdje je najveći broj glasova SDP-a i gdje SDP mora biti uvjerljivo najbolji, onda nećemo ni pobijediti na parlamentarnim izborima.

Što je s Bernardićevim rejtingom?

SDP nikad ne nastupa kroz jednog čovjeka kao HDZ. Mi idemo na timski rad i na ekipu, odnosno participaciju više ljudi. Siguran sam da će se popraviti rejting SDP-a pa i rejting predsjednika SDP-a ako budemo radili tako da uključimo sve ljude i da ne gledamo tko je s kim bolji. Sada ne možemo biti zadovoljni situacijom. Zaostajemo 10-ak posto za HDZ-om unatoč njihovu neradu, problemima i aferama koje imaju. Ali ovo nije utrka na 100 metara, nego na srednje staze od četiri godine i mislim da možemo doći do cilja, a to je da pokažemo da smo bolji i smijenimo ovu nesposobnu vlast.

Što je napravio Bernardić u sedam mjeseci?

Ako gledamo lokalne izbore, stranka je ostala na otprilike istom broju osvojenih jedinica.

Kako na istome? Izgubili ste drugi najveći grad u državi – Split – ali i Vukovar?

Ostali smo otprilike na istom broju načelnika i gradonačelnika. Nalazimo se u početnom turbulentnom vremenu i potreban nam je vrijeme da se stvari poslože. Što se tiče Bernardića, držim da je neke stvari mogao napraviti bolje. Ponajprije u Zagrebu, koji je naš najveći problem.

Morali smo imati vlastitog kandidata, jasniju politiku, jači nastup na lokalnim izborima. Isto tako mislim da je upravo Bernardić trebao preuzeti vođenje Kluba zastupnika SDP-a, biti više involviran u tom dijelu. To bi trebala biti sinergija između Kluba zastupnika  i stranke, koja je jako bitna kako bi stranka imala što bolju prezentaciju svojih politika.

Uključio je i Aleksandru Kolarić u stranku. Kakvo je vaše mišljenje o tome?

SDP treba biti uključiva stranka, ali ovo mi izgleda kao loša odluka, posebno zato što je gospođa Kolarić pozivala da se na prethodnim izborima ne glasa za SDP.

A o rotaciji u Saboru, smjeni potpredsjednice Sabora Milanke Opačić?

Stranka ima pravo odlučivati o dužnosničkim mjestima u Saboru. Ono što nije bilo dobro jest način na koji je to provedeno u Klubu. To se trebalo provesti na drugačiji način, ali, opet, svatko bi od nas trebao prihvatiti činjenicu da, kako smo imenovani, tako možemo biti i promijenjeni.

Kako gledate pak na kandidaturu Miranda Mrsića za šefa stranke?

Svatko bira svoj način za iskazivanje ambicija, zadovoljstva ili nezadovoljstva. Također, svatko se u SDP-u ima pravo kandidirati, pa i biti izabran kada za to dođe vrijeme.

Prvi pravi test za SDP izbori su za Parlament EU, pa potom za predsjednika države. Što očekujete?

Slažem se da su prvi važan test za stranku na nacionalnoj razini izbori za EU. I zato bih ostavio razdoblje od te dvije godine stranci i Bernardiću, kao i svima nama koji predstavljamo i vodimo SDP, da se vidi što možemo napraviti i kako pobijediti HDZ.

Želite li vidjeti na toj listi za Europarlament bivšeg šefa stranke?

On bi bio dobar kandidat na tim izborima s obzirom na svoje iskustvo i vjerojatno bi dobio velik broj preferencijalnih glasova i doprinio da rezultat liste bude bolji.

Što bi mu bio dobar kapital i test za predsjedničke izbore?

Za predsjedničke izbore u SDP-u će se provesti predizbori. U SDP-u je više osoba koje će moći pobijediti Kolindu Grabar-Kitarović. Mislim da je među tim osobama svakako i Zoran Milanović.

 

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 178

MK
marcel.kocan
11:38 16.07.2017.

jezušmarija koji bedak pa kaj ti misliš ko bu za tebe glasal na izborima tak bedastog? Pa bandić je za tebe profesor politike

Avatar Moodleen
Moodleen
11:36 16.07.2017.

Ha ha ha, tolko prostora nekakvom-nikominišt. A da se kandidira za gradonačelnika njegovog Kragujevca, tam je svoj na svome?

DU
Deleted user
11:39 16.07.2017.

stavite na njega kondom i dobili ste šta je maras