Film

Gospodar prstenova u Hušnjakovom

Foto: Olimp produkcija
husnjakovo
Foto: Olimp produkcija
husnjakovo
hušnjakovo
hušnjakovo
hušnjakovo
hušnjakovo
hušnjakovo
hušnjakovo
hušnjakovo
hušnjakovo
hušnjakovo
22.01.2010.
u 17:02
Dosad neviđene maske za novi film o krapinskom pračovjeku radile su ekipe Tolkienove trilogije i Gladijatora, a ukupno je stajao 1,440.000 kuna
Pogledaj originalni članak

Špilja stara stotinu tisuća godina. Kamera se glatko približava skupini usnulih neandertalaca. Prvi se budi mladi lovac, izlazi iz špilje i udiše svjež zagorski zrak. Miriše na lovinu. Nježno budi ostale, koristeći se primitivnim govorom. Dok se članovi zajednice bude, žena loži vatru, djeca se igraju... Plemenska idila u filmu snimljenom za Muzej krapinskih neandertalaca i nalazište Hušnjakovo naše pretke prikazuje izrazito humanima. Brinu se o ranjenicima, zadirkuju se pri zajedničkoj večeri, imaju čak i pogrebne rituale. Zar je u surovo musterijensko doba život izgledao baš tako?

– Uobičajeno poimanje neandertalaca bilo je da su to divlja ljudska stvorenja daleke prošlosti. I danas postoje nesuglasice između istraživača koji neandertalce doživljavaju vrlo animalnima i onih koji ih smatraju bližima današnjem čovjeku. U filmu prikazujemo tezu suvremene znanosti i Jakova Radovčića, koji smatra da su krapinski neandertalci bili uvelike humani – objašnjava voditelj projekta Marijo Vukadin. Poznat je kao producent filma “Živi i mrtvi” Kristijana Milića, te kratkog “Recikliranja” iz omnibusa “Zagrebačke priče”.

Hiperrealistični modeli

Njegova Olimp produkcija upravo je dovršila zahtjevan 20-minutni film o krapinskom pračovjeku. U projekt je ušao kao da se radi o najunosnijem blockbusteru. Angažirao je čak i lutkare iz Londona, koji su radili maske za “Gospodara prstenova”. Zanimljivo, glavna referencija nije im bila poznata trilogija Petera Jacksona, već prijašnje iskustvo u rekonstrukciji neandertalaca za britanske dokumentarne filmove.

– Likovi su inspirirani vrlo vjernim hiperealističkim skulpturama iz novog muzeja, na koje je ručno lijepljena svaka dlaka. Morali smo nekako dostići taj standard. Osim britanskih stručnjaka, za masku i šminku bila je zadužena Ana Bulajić-Črček, make-up artistica koja je radila na “Gladijatoru” i nizu drugih kinohitova – ponosi se Vukadin.

Popis poznatih suradnika ne zadržava se samo na dosad neviđenim maskama, koje su na svakog glumca nanosili puna tri sata. Prema predlošku Željka Kovačića i Jakova Radovčića, koji su autori muzejskog postava i stručni supervizori filma, scenarij je napisao Davor Šišmanović. Skice za snimanje crtao je Stiv Cinik, za kameru je bio zadužen Dragan Marković - Markoni, a scenografiju je radio Ivo Hušnjak.

– Ljudi se iznenade kad shvate koliko je posla bilo. U samo sedam dana snimanja promijenili smo pet lokacija, a po zlu je pošlo sve što je moglo, kao da se netko igrao vuduom – prisjeća se Vukadin.

Skidale se samo prezgodne

I zaista, već prvi dan snimanja obilježila je tragedija. Jednoj od glavnih glumica umro je muž, pa je odustala od snimanja. Naći zamjenu nije bilo ni približno lako.

– Za ulogu golišave kupačice, kojom prikazujemo fizionomiju i anatomiju neandertalca, tražili smo ženu što sličniju neandertalskoj. Trebala je imati široke bokove, mnogo sala. Sve koje su pristajale na skidanje bile su previše zgodne. Pokušali smo i sa ženama koje poziraju na Akademiji likovnih umjetnosti, ali te su, pak, bile prestare. Pustili smo glas da tražimo glumicu i javila se lokalna žena koja je pristala skinuti se – prisjeća se producent čije su nevolje tada tek počele.

Zamjenska glumica ubrzo je dobila alergiju na masku. Traženje nove nije dolazilo u obzir, a skupi dani snimanja samo su bježali u vjetar. Prokletstvo kupačice nastavljeno je i nakon dolaska na Plitvice, pod čijim su slapovima zamislili ključnu scenu kupanja. Ispostavilo se da uz dozvolu Ministarstva kulture treba imati i dozvolu Nacionalnog parka, bez koje su ih otjerali s lokacije. Munjevitom brzinom pronašli su slap na Rastokama kod Slunja.

– Mjesto je bilo nepristupačno, kameru smo vukli čamcima preko vode, no bilo je najbliže zadanom predlošku. Odstupanje od njega nije dolazilo u obzir – objašnjava Vukadin.

Scenarij je, naime, zamišljen kao oživljavanje muzejskog postava i morao je strogo pratiti raspored u muzeju. Hranjenje, kupanje, borba s medvjedom... autori postava sve su strogo definirali.

Ostatak teksta pročitajte u Obzoru u subotu 23. siječnja 2010.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.