Gotovo 60 posto građana Hrvatske stegnut će remen pred Uskrs i štedjeti pri kupnju namirnica za nadolazeći blagdan.
Pokazalo je to istraživanje magazina Ja TRGOVAC i agencije Hendal, provedeno tijekom ožujka na nacionalno reprezentativnom uzorku od 409 građana starijih od 15 godina.
Najveći udio (21,5% ispitanih) planira za ovogodišnji Uskrs potrošiti od 500-599 kn, a po udjelu je zatim najviše onih koji kane izdvojiti 200-299 kn (16,5%), 300-399 kn (16%) te 100-199 kn (14,2%).
S udjelom ispod deset posto potom dolaze oni koji planiraju potrošiti 600-999 kn (7,3%), više od 1.000 kn (7,2%), 400-499 kn (5,7%), manje od 100 kn (0,6%), dok neodlučnih, koji ne znaju koliko će novca izdvojiti za Uskrs, ima 11%.
Tradicionalni uskršnji ručak planira napraviti više od četiri petine ispitanika (njih 80,5%), dok preostalih 19,5% anketiranih ne planira obilježiti Uskrs na ovaj način.
U hipermarketima i velikim trgovačkim centrima namirnice za jelo i piće za Uskršnje blagdane planira nabaviti više od polovice ispitanika (52,3%). Iz domaće, vlastite proizvodnje namirnice će pribaviti 42,2% ispitanih, u malim prodavaonicama i supermarketima njih 31,9%, dok će se na tržnici podmiriti 28,6% anketiranih građana.
Lista obaveznih proizvoda na uskršnjem stolu očekivano počinje s kuhanim jajima (85% ispitanika), kuhanom šunkom (78,9%) te mladim lukom (49,8%). Hren će biti na trpezi kod 27,5% građana, pečena janjetina kod 19,6%, rotkvica kod 19,2%, a slijede orehnjača (14,5%), pečena svinjetina (14,4%), sirnica (10,6%), pogača (10,1%), pinca (9,4%), šunka u kruhu (5,6%) i sarma (2,3%).
>>Najviše se može uštedjeti na hrani, a kad ne ide, u pomoć uskaču roditelji
Nema razloga slaviti blagdan povećanom potrošnjom. Nije li neobično da se suzdržavanje od povećanje potrošnje naziva štednjom kao odraz teške materijalne situacije. Mnogima je teško preživjeti bili koju drugu nedjelju bila ona uskrsna ili ne.