Večernji list iz pouzdanih izvora doznaje kako će se umjesto brze ceste
od Gradeca do Bjelovara graditi - autocesta. Radovi će početi u
proljeće iduće godine, a završiti koncem 2010., a izvođač će vjerojatno
ostati austrijski Strabag.
Iz fondova EU i kredita
Doznajemo i kako će se trasa prometnice u dužini od 26 kilometara u
novom profilu financirati iz dostupnih europskih fondova i povoljnim
inozemnim kreditima.
- Time se odustaje od financiranja projekta iz državnog proračuna, a
nove novčane pogodnosti omogućit će gradnju autoceste o kojoj se dosad
nije razmišljalo - potvrđuje naš izvor. Podsjećamo da je procijenjena
vrijednost radova na toj trasi više od 500 milijuna kuna, ali u profilu
brze ceste. “Otkrivena” autocesta podrazumijeva gradnju dodatnih,
zaustavnih traka. Ovdašnji su prometni stručnjaci sumnjičavi prema
novim vijestima o novoj kategorizaciji buduće ceste koja život znači,
nude i praktična objašnjenja.
- Gradnja autoceste znači i promjenu prostornog plana Županije. Uz to
bi i trasa od Vrbovca do Gradeca doživjela iste preinake - tvrdi jedan
od sugovornika. Ne treba zaboraviti ni činjenicu da prometnica na
razini autoceste vodi i naplati vožnje. Koliko god vijest o takvoj
gradnji bila dobrodošla, dio bjelovarske javnosti ipak ne skriva
suzdržanost, što je potvrdila i naša anketa na uzorku od 50 ispitanika.
Većina je rekla kako bi bili sretni da gradnja ceste uopće počne! I u
koprivničko-križevačkoj javnosti, koja s istom dozom priželjkuje
kapitalni projekt, obrat s obećavane brze ceste na autocestu dočekan je
s nevjericom.
Greška u koracima?
Ravnatelj Županijske uprave za ceste Krešimir Janach na pitanje je reagirao čuđenjem.
- To je pogreška, niti se tražilo da bude autocesta, za brzu cestu su
projekti već u “hodu”, od nove godine ide i otkup zemljišta te u
travnju gradnja - kaže Janach.
U protivnom sve se mora mijenjati, raditi nove studije i širi koridor za zaustavne trake.
Nova zbivanja, kažu građani, govore o (ne)dosljednosti političara, koji
su, evo, do danas tvrdili da se iz Zagreba “ne budu vrnuli dok ne bu
ceste.”
Gradi se autocesta od Gradeca do Bjelovara
Zbog ovog je pisma srbijanska veleposlanica napustila domjenak SNV-a: 'Ja to jednostavno ne podržavam'
Tradicionani domjenak Srpskog narodnog vijeća za prvoslavni Badnjak prvo je političko okupljanje u novoj godini
Žene su 'niža vrsta', židovi i kršćani su 'krivovjernici', dužnost je 'braniti Alaha'
Od kada su, prije samo mjesec dana, džihadisti u Siriji došli na vlast svrgavanjem diktatora Al-Assada, bičevanja i pogubljenja vraćena su na javna mjesta
Je li ovakva ambalaža put prema čišćoj budućnosti?
U svijetu koji se suočava s rastućim izazovima klimatskih promjena, briga o okolišu postala je ne samo odgovornost nego i ključni imperativ za tvrtke.
Stakleni stropovi i ljepljivi podovi: kako nevidljive prepreke koče napredak žena
Metafore poput "staklenog stropa", "ljepljivog poda" i "potrgane prečke" već su dugo prisutne u jeziku kada se govori o rodnoj neravnopravnosti u poslovnim strukturama.