Tunel Kozjak koji je dio novog spoja na Split, na autocestu, definitivno će graditi tvrtka Chine Road and Bridge Corporation (CRBC). Naime, u petak navečer istekao je rok za žalbu na odluku HC-a da taj posao dobiju graditelji Pelješkog mosta i to za 74,6 milijuna eura bez PDV-a. Na taj natječaj je stiglo pet ponuda, a posao osim tunela kroz Kozjak, dugog 2,5 kilometara uključuje i gradnju 4,3 kilometra duge ceste prema Jadranskoj magistrali u Kaštelima.
VEZANI ČLANCI:
Procijenjena vrijednost radova je iznosila 82,8 milijuna eura bez PDV-a. A najnižu ponudu dao je upravo CRBC. Za taj projekt još su dali ponude i turski Yapi Merkezi Insaat i to u vrijednosti od 113 milijuna eura, dok je Strabag ponudio da će tunel Kozjak i 4,3 kilometra ceste izgraditi za 87,2 milijuna eura. Za projekt koji se službeno zove Spojna cesta čvor Vučevica na A1 - čvor na DC8 (bez čvora na DC), ukupne duljine 6,85 kilometara španjolska Comsa je ponudila 119 milijuna eura, dok je još jedan kineski ponuđač ovaj put Synohidro Corporation ponudio da će taj posao odraditi za 113 milijuna eura.
Video: Pelješki most već godinu dana povezuje Hrvatsku: Ostvario se višestoljetni san
Inače zbog brojnih žalbi na natječajnu dokumentaciju i njezinu izmjenu od objave natječaja za ovaj projekt do otvaranja ponuda prošla je godina i tri mjeseca. Oni koji nisu prošli na natječaju imali su rok od 10 dana za podnošenje žalbe na odluku o odabiru, a koji je kao što smo naveli, istekao u petak u ponoć. Ne podnošenje žalbe na odabir Kineza pomalo je neuobičejno, pogotovo što se na taj natječaj javio i Strabag koji se inače uvijek žali na svakom natječaju kad ne bude njegova ponuda odabrana.
VEZANI ČLANCI:
U HC-u kažu da očekuju kako će se do kraja kolovoza kompletirati glavni projekti kako bi se predao zahtjev za ishođenje građevinske dozvole. Isto tako potrebno je završiti postupak javne nabave za odabir nadzora nad istim projektom, a koji je u tijeku. Po završetku navedenog stvorit će se preduvjeti za početak radova, dok će u istom periodu u međuvremenu biti i potpisan ovaj predmetni ugovor za izgradnju.
Projekt je uvršten u Program izgradnje Hrvatskih cesta financiranih nacionalnim sredstvima. Kako je kazao u intervju za današnji Obzor, predsjednik Uprave HC-a Josip Škorić, u toj tvrtki uvijek velike projekte pripremaju kao da će biti financirani iz EU fondova, dakle s vrlo detaljnom razradom, u slučaju otvaranja europske perspektive sredstava za mogućnost financiranja cestovne infrastrukture.
GALERIJA Spektakularni prizori iz zraka na pristupne ceste Pelješkog mosta
- Takav slučaj je i sa ovim projektom, mi smo spremni i za tu opciju ukoliko se ukaže prilika da sredstva koja na raspolaganju imaju ostalu ostanu neiskorištena te se da odobrenje za njihovu relokaciju. Dakle prva faza ovog projekta podrazumijeva tunel kroz Kozjak, dok je druga faza izgradnja mosta preko Kaštelanskog zaljeva do splitske luke. U tom svjetlu taj projekt je potpuno opravdan jer rasterećuje postojeći ulaz u Split - objasnio je Škorić. Most preko Kaštelanskog zaljeva bit će dug 1500 metara, a njega su u HC-u izradili maritimnu studiju te sada započinju dogovore s lučkom kapetanijom oko uvjeta izgleda mosta, a nakon čega bi pokrenuli natječaj za arhitektonsko oblikovanje.
- Naime, i s ovim projektom želimo generacijama ostaviti u nasljeđe spomenik arhitekture, poput Pelješkog mosta. Želimo da i Kaštelanski zaljev dobije most koji će se trajno uklopiti u prostor i okoliš - poručio je Škorić.
VIDEO: 'Otac' Pelješkog mosta: 'Ljudi ga jako vole i u njemu je ta pozitivna energija'
Ne podnošenje žalbe ? Nepodnošenje.