Od otvaranja Pelješkog mosta prošlo je godinu dana. Od tada je njime prošlo više od dva milijuna automobila. Tim povodom u studiju Večernjeg TV-a Petra Balija razgovarala je s projektantom, slovenskim inženjerom Marjanom Pipenbaherom. Prisjetio se kako je to bilo prije točno godinu dana, na otvaranju: "Bilo je lijepo. Ipak sam živio s mostom intenzivno od 2012. godine, kad smo počeli s projektiranjem. Onda se to nekako vuklo do 2017. Tenderi, pritužbe, gradnja, COVID. To je 10 godina života uz most. Mene jako raduje. Ispao je jako lijep. Ljudi ga jako vole i u njemu je ta pozitivna energija."
Ispričao je kako uoči otvaranja nije bilo strahova nego veselo iščekivanje. Otvaranje je bilo lijepo pripremljeno. "Na državnom nivou. Vidi se koliko ovaj most ovaj most znači za Hrvatsku", prisjetio se. "Privukao je veliku međunarodnu pažnju. To je most koji probija ne samo hrvatske nego i europske okvire što se tiče gradnje mostova. On je u rangu najvećih svjetskih mostova, i po težini, i po dizajnu i po tehnologiji gradnje."
Dobio je nagradu na međunarodnoj konferenciji o mostovima u SAD-u upravo za estetsku vrijednost i sklad s okolišem. Kako se njegov tvorac osjećao u trenutku kad je čuo za nagradu i što ona znači za arhitektonsku struku? "To je važna stvar. Potvrda da je gradnja mosta civilizacijski čin. Projektirao sam nekoliko velikih mostova, i u Turskoj, Alžiru i Sloveniji. To su ogromne skulpture, ogromne građevine koje se stavljaju u prostor. Nije svejedno kako ta konstrukcija izgleda. Jako me veseli. On je ogroman most, ali ne izgleda ogromno. Nije prepotentan, podređen je tom lijepom krajoliku. Žiri je to prepoznao", objasnio je. "Ipak je to velika nagrada i veliko priznanje i Hrvatskim cestama Hrvatskim cestama. I Kinezima. Znate, ako to dobiješ jednom u životu", dodaje.
VEZANI ČLANCI:
Ispričao je i kako most mora imati dušu, neku priču u sebi. Odgovarao je na pitanje zašto most nema šetnicu, Objasnio je da je prevelik, ali da bi to značajno povisilo troškove. "Ali su zato napravljena dva vidikovca." Pelješki most jedan je od njegovih najdražih projekata: "On nije samo da ga prođeš. Meni je na neki način ljudski dosta bliži nego neki običan most na autoputu koji samo sa 130 prođeš. Ovdje svi stanu, pogledaju, slikaju se. Svi ga dožive i svi se razvesele."
U razgovoru se prisjetio o čemu je sve morao razmišljati prije projektiranja i koji su bili najveći izazovi prilikom gradnje, ali u kojim mjestima bi se mogli izgraditi novi mostovi: "Fali fizičkih mostova, ali fali i mostova među narodima. I dobre volje."
Čestitke, most je stvarno lijep i dobro se uklapa u okoliš i podneblje